Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Ni som beställt MYP
Jag har redan köpt vinge till min LR.Frippanecci skrev:Nja, detaljerna är viktiga.mikebike skrev:Det är en Model Y, det skall till en nörd för att se skillnad mot en LR.Honkan skrev:Alltså den blir bara snyggare ju mer man ser på denbara att man inte har en ful laddlucka som är synlig
En M3P ser mycket bättre ut än en M3 LR - så enkla saker som den lilla vingtippen och fälgarna lurar ögat.

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- erikrydstad
- Teslaägare
anna__ skrev:Ny lev tid för Svarta och Vita Augusti vid nybeställning (antar jag)
Röd och Blå Januari 2023
Grå Nov 2022
Det var det sjukaste!
Ska höra mig för om jag kan byta min Röd/Vit mot en Svart/Svart istället. Annars behöver jag hitta en mellanbil...
Att det ska vara så svårt att få fram lite färg i "worlds most advanced paint shop"?!?
$TSLA ägare sen 2019
Håller med, gillar att 3 och Y har väldigt ren design över lag. Inte en massa krimskrams eller ful fejk-grill som många andra bilar har.Djastar skrev:Är det bara jag som tycker att Y är ganska så snygg framtill?
- markuswesterberg
- Teslaägare
Jo men den är lite för "ovass" för bilens utseende i övrigtnot_sure skrev:Håller med, gillar att 3 och Y har väldigt ren design över lag. Inte en massa krimskrams eller ful fejk-grill som många andra bilar har.Djastar skrev:Är det bara jag som tycker att Y är ganska så snygg framtill?

Den där strömlinjeformade delfin-nosen passar inte på en haj liksom

Jag bytte just till svart, så lång leveranstid vill jag inte ha.
Tesla vill bara leverera vita och svarta tror jag för att få upp volymen.
Den passar i svart, så den på Tesla i Segeltorp.
Tesla vill bara leverera vita och svarta tror jag för att få upp volymen.
Den passar i svart, så den på Tesla i Segeltorp.
MYP -22 | MIB | svart/svart
Tycker designen är mycket lyckad och finns en del inspiration från Porsche fram och lite Audi A7 bak
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
- markuswesterberg
- Teslaägare
Ja, vi är ju alla olika, som tur är! Själv har jag alltid tyckt att Porsche ser lite "feminina" ut. (Är kanske inte PK att uttrycka sig så, sorry isfHonkan skrev:Tycker designen är mycket lyckad och finns en del inspiration från Porsche fram och lite Audi A7 bak

Hur som så är det snygga bilar, utan tvekan. Men finns alltid rum för förbättringar på något!
- Frippanecci
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Dekaltrimning likt att ha ett M märke på en BMW alltså..mikebike skrev:Jag har redan köpt vinge till min LR.Frippanecci skrev:Nja, detaljerna är viktiga.mikebike skrev:Det är en Model Y, det skall till en nörd för att se skillnad mot en LR.Honkan skrev:Alltså den blir bara snyggare ju mer man ser på denbara att man inte har en ful laddlucka som är synlig
En M3P ser mycket bättre ut än en M3 LR - så enkla saker som den lilla vingtippen och fälgarna lurar ögat.

Porsche Panamera Turbo
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Bmw i4 m50 LCI
MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld
MS Performance (Raven) - såld
Beställd:
CyberTruck
Nja, säger jag. Vingen gör bilen mer estetiskt tilltalande och anspelar inte till att bilen skulle ha högre effekt, till skillnad då mot ett M-märke, även om nu BMW har just M-utrustning som tillval utan att det betyder mer än just tillvalsutrustning.Frippanecci skrev:Dekaltrimning likt att ha ett M märke på en BMW alltså..mikebike skrev:Jag har redan köpt vinge till min LR.Frippanecci skrev:Nja, detaljerna är viktiga.mikebike skrev:Det är en Model Y, det skall till en nörd för att se skillnad mot en LR.Honkan skrev:Alltså den blir bara snyggare ju mer man ser på denbara att man inte har en ful laddlucka som är synlig
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- mikebike
- Teslaägare
Jag skall köpa acc boost också.Frippanecci skrev:Dekaltrimning likt att ha ett M märke på en BMW alltså..mikebike skrev:Jag har redan köpt vinge till min LR.Frippanecci skrev:Nja, detaljerna är viktiga.mikebike skrev:Det är en Model Y, det skall till en nörd för att se skillnad mot en LR.Honkan skrev:Alltså den blir bara snyggare ju mer man ser på denbara att man inte har en ful laddlucka som är synlig

- Arctic Drifter
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Är man nörd är det dock enorm skillnad på original och eftermonterat.Jeppe_E skrev:Nja, säger jag. Vingen gör bilen mer estetiskt tilltalande och anspelar inte till att bilen skulle ha högre effekt, till skillnad då mot ett M-märke, även om nu BMW har just M-utrustning som tillval utan att det betyder mer än just tillvalsutrustning.Frippanecci skrev:Dekaltrimning likt att ha ett M märke på en BMW alltså..mikebike skrev:Jag har redan köpt vinge till min LR.Frippanecci skrev:
Nja, detaljerna är viktiga.
När MYP'en anlänt kommer vi har 3 st bilar med originalmonterad vinge där den med absolut lägst effekt har den absolut största vingen

Vinge eller inte på en LR, så länge oken inte är röda och det röda strecket saknas under "DUAL MOTOR" så ser vi ändå...
Tesla Model Y Performance
- mikebike
- Teslaägare
Det finns inga grå (heller), och jag vill varken ha lägre markfrigång eller större fälgar.Honkan skrev:sälj bilen och köp en MYP
Hur är det med Track Mode? Kommer det med de tysktillverkade MYP?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Nej, Track Mode finns inte (än) till MYP, oavsett var de är tillverkade.martinot skrev:Hur är det med Track Mode? Kommer det med de tysktillverkade MYP?
Nu har det gått ytterligare en vecka utan leveranser. Är det någon som ens fått något besked? Via SMS, mail eller telefon?
Jag sålde min bil i tisdags, bokat redan i mars, eftersom jag skulle fått en MYP då. Vad göra? Utan bil, och inte ens möjlighet till kontakt med Tesla??
Jag sålde min bil i tisdags, bokat redan i mars, eftersom jag skulle fått en MYP då. Vad göra? Utan bil, och inte ens möjlighet till kontakt med Tesla??
Lämnade min bil den 3e Mars och kört en gammal Saab som jag köpte billigt sen dess, tror inte den håller i många mil tilliCar skrev:Nu har det gått ytterligare en vecka utan leveranser. Är det någon som ens fått något besked? Via SMS, mail eller telefon?

Polestar 4 DM -25
Sitter i samma sits. Jag plockade ut en VW ID.4 via iMove 9995/mån. Går att säga upp senast 4 dagar innan nästa 30 dagarsperiod startar.iCar skrev:Nu har det gått ytterligare en vecka utan leveranser. Är det någon som ens fått något besked? Via SMS, mail eller telefon?
Lär kännas som en uppgradering när MYP'en kommer.
Det fanns Dyna mode i de första som levererades men det försvann i någon uppgradering.Jeppe_E skrev:Nej, Track Mode finns inte (än) till MYP, oavsett var de är tillverkade.martinot skrev:Hur är det med Track Mode? Kommer det med de tysktillverkade MYP?
Gick att enabla med några hemliga tryck och drag i spakar

Kolla från 7:10 på denna:
Vill ha!
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Vår nya MY levererades utan stänkskydd, köpte då direkt i tesla shoppen. Dom var mjuka och bra, är det sådana monterade på MYP så är dom bra.mikebike skrev:Kasta och köp 4 riktiga.Wedges skrev:Kul att stänkskydd fram sitter på bilen från fabrik. Tur att jag inte har gjort en beställning på massa tillbehör innan jag fått bilen.
3P 2019-02 / $ Pläd 2023 / YP 23-07 / Opal AWD 25-06 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
Jo, men Dyna mode fanns under en kort tid även till Model 3. Behörighetskoden hade läckt ut, sen så vart det några korkade som körde och krockade i USA och det postades hej vilt. Så då dödade Tesla den möjligheten väldigt snabbt. Men jag hann testa det på min trea och bilen blev heelt galen. Blev sladd direkt vid acceleration. Så det var inte alls relaterat till Model Y.trebor5 skrev:Det fanns Dyna mode i de första som levererades men det försvann i någon uppgradering.Jeppe_E skrev:Nej, Track Mode finns inte (än) till MYP, oavsett var de är tillverkade.martinot skrev:Hur är det med Track Mode? Kommer det med de tysktillverkade MYP?
Gick att enabla med några hemliga tryck och drag i spakar
Kolla från 7:10 på denna:
Vill ha!
- erikrydstad
- Teslaägare
trebor5 skrev:Sitter i samma sits. Jag plockade ut en VW ID.4 via iMove 9995/mån. Går att säga upp senast 4 dagar innan nästa 30 dagarsperiod startar.iCar skrev:Nu har det gått ytterligare en vecka utan leveranser. Är det någon som ens fått något besked? Via SMS, mail eller telefon?
Lär kännas som en uppgradering när MYP'en kommer.
id.4 slutsålt på iMove nu för de som undrar.
Själv bokade jag precis upp en id.4 via Aimo att ha som sommarbil (9800/mån)
Ser framför mig att jag kommer stå och svära vid Ionity-köerna vid laddstoppen på långresorna

$TSLA ägare sen 2019
Ni som beställt MYP
Jisses - alla leveranstider har senarelagts. Har man beställt en röd MYP kan man hinna med något annat kul mellan.. prel leverans nästa år.
Augusti för vita och svarta.
Kombo av långsam ramp-up och en stor våg av nya beställningar gissar jag.

=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Det där gäller nya beställningar.Old_O skrev:Jisses - alla leveranstider har senarelagts. Har man beställt en röd MYP kan man hinna med något annat kul mellan.. prel leverans nästa år.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18