Aktien TSLA

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Verdi

Re: Aktien TSLA

Inlägg av Verdi »

Men något måste väl ha hänt? Back nästan 9%. Just nu $257,99. Det händer ju inte en vanlig dag direkt.
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Inlägg av bullen »

Teslas redovisningschef Dave Morton lämnar bolaget omedelbart. Det rapporterar the Fly och hänvisar till ett regulatoriskt meddelande från bolaget där det framgår att Morton slutar på egen begäran.

Aktien tappar över 6 procent i förhandeln.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Dave Morton slutar efter att ha jobbat en enda månad på företaget. Han uppger som orsak:

“Since I joined Tesla on August 6, the level of public attention placed on the company, as well as the pace within the company, have exceeded my expectations. As a result, this caused me to reconsider my future. I want to be clear that I believe strongly in Tesla, its mission and its future prospects, and I have no disagreements with Tesla’s leadership or its financial reporting.”

Fritt översatt han tyckte det var för mycket jobb för hans smak. Tja, det var ju en ganska turbulent månad han hamnade i.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Verdi skrev:
Men något måste väl ha hänt? Back nästan 9%. Just nu $257,99. Det händer ju inte en vanlig dag direkt.
Inte ofta man ser ett företags VD röka gräs heller.
Verdi

Inlägg av Verdi »

TiborBlomhall skrev:
Verdi skrev:

Det går garanterat inte ned på det. Det är väl allmänt accepterat i USA? Bill Clinton, Barack Obama osv har väl erkänt att de rökt i sin ungdom?
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Verdi skrev:
TiborBlomhall skrev:
Verdi skrev:

Det går garanterat inte ned på det. Det är väl allmänt accepterat i USA? Bill Clinton, Barack Obama osv har väl erkänt att de rökt i sin ungdom?
Inte live på YouTube.

Har aldrig sett en VD röka på.

Förutom Snoop Dogg.
Vasp

Inlägg av Vasp »

Det är en sak att röka lite i tonåren en helt annan när man är 47 och leder flera mångmiljard företag.

Och allmänt accepterat skulle jag inte säga att det är. Majoriteten av de som sitter i fängelse i USA för drogrelaterade brott gör det för eget bruk av cannabis.

Visserligen är det lagligt i Kalifornien men fortfarande olagligt i de flesta delstater.
Verdi

Inlägg av Verdi »

Vasp skrev:
Det är en sak att röka lite i tonåren en helt annan när man är 47 och leder flera mångmiljard företag.

Och allmänt accepterat skulle jag inte säga att det är. Majoriteten av de som sitter i fängelse i USA för drogrelaterade brott gör det för eget bruk av cannabis.

Visserligen är det lagligt i Kalifornien men fortfarande olagligt i de flesta delstater.
Så här ser det ut. https://en.wikipedia.org/wiki/Legality_ ... risdiction

Men visst, det är lite anmärkningsvärt. Men nu är inte Elon en klassisk strikt börs VD. Eller så gick han över nån gräns nu?

Jag nöjer mig iaf med att leasa en Tesla. Aktien har aldrig intresserat mig nämnvärt. För mycket luft och förhoppningar inbakat i kursen.
Vasp

Inlägg av Vasp »

Jag är cannabis liberal ut i fingerspetsarna så har faktiskt bra koll på cannabislagarna i USA. Det Elon gjorde hos Joe Rogan vara att röka på utan nån medicinsk anledning till det. Så Elons handling hade varit laglig i nio av 50 delstater plus Washington DC. Så hans handling är olaglig i 41 av 50 delstater. Dock helt och hållet laglig i Kalifornien där intervjun skedde.

Så jag skulle inte kalla det allmänt accepterat enligt lag än i USA.

Fast Elon får gärna göra vad han kan för aktiekursen ska gå ner lite till så att jag kan köpa in mig.
Verdi

Inlägg av Verdi »

Vasp skrev:
Jag är cannabis liberal ut i fingerspetsarna så har faktiskt bra koll på cannabislagarna i USA. Det Elon gjorde hos Joe Rogan vara att röka på utan nån medicinsk anledning till det. Så Elons handling hade varit laglig i nio av 50 delstater plus Washington DC. Så hans handling är olaglig i 41 av 50 delstater. Dock helt och hållet laglig i Kalifornien där intervjun skedde.

Så jag skulle inte kalla det allmänt accepterat enligt lag än i USA.

Nä men kulturellt? Skit samma. Jag är själv inte drogliberal. Tycker det verkar jävligt onödigt. Är väl illa nog med spriten.
Vasp

Inlägg av Vasp »

Kulturellt. Jodå när man är i tonåren eller går på college i tjugo års åldern inte när man 47 driver flera miljardföretag och har 5 barn. Ger inte ett seriöst intryck för gemene amerikan.

Jämförelse i Sverige skulle vara om han typ tog sig en liten shot absolut vodka. Ger inget seriöst intryck det heller.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Det går att se exakt på aktiekurvan när han tände jointen:
Joint.PNG
Kriper

Inlägg av Kriper »

TiborBlomhall skrev:
Det går att se exakt på aktiekurvan när han tände jointen:
Joint.PNG
:D :D :D :D :D :D :D :) :) :) :) :) :) :)
Var dig själv, alla andra är upptagna

BMW i4 IDrive40
epatel

Inlägg av epatel »

Och hur påverkar detta försäljningen av bilar? Sjunker i USA så de kan börja sälja i Europa snart??! :)
Model 3 Midnight Silver Metallic LR AWD EAP
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Inlägg av Gretsch »

Dom kanske ska göra en bil tillverkad av maja som finns i filmen " Upp i rök" med Tjing och Tjong :D
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Jaja, det var jävligt onödigt. Men bara Tesla visar vinst så kommer köparna tillbaka. Ekonomiska intressen skiter i lite knark.
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare

Inlägg av ellerstrom »

Jerker skrev:
Jaja, det var jävligt onödigt. Men bara Tesla visar vinst så kommer köparna tillbaka. Det finns stora ekonomiska intressen i knark.
Så där, fixade till sista meningen Jerker ;) :lol:
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
Gretsch
Teslaägare

Inlägg av Gretsch »

Jag tror inte Tesla är rökta bara för Elon luktat på rock ´n´roll tobak. Man kan inte påstå att han rökte, snacka om att göra en höna av en fjäder.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inlägg av evilirish »

Hade jag haft lite pengar över att investera skulle jag köpt till rea-pris nu när moraltanter/gubbar slänger iväg sina aktier.
Tesla är på väg mot lönsamhet i fantastisk hastighet.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

ellerstrom skrev:
Jerker skrev:
Jaja, det var jävligt onödigt. Men bara Tesla visar vinst så kommer köparna tillbaka. Det finns stora ekonomiska intressen i knark.
Haha, förvisso, men Elon kommer nog att göra dem besvikna på den punkten.

Att köra en Tesla ryms väl inom det som betecknas som naturlig berusning? Det är själva upplevelsen som är stimulit.
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare

Inlägg av ellerstrom »

Jerker skrev:
ellerstrom skrev:
Jerker skrev:
Haha, förvisso, men Elon kommer nog att göra dem besvikna på den punkten.

Att köra en Tesla ryms väl inom det som betecknas som naturlig berusning? Det är själva upplevelsen som är stimulit.
Exakt! :)

För övrigt håller jag helt med dig i ditt första inlägg.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

... förklarar ju en del av Tweetsen. :roll:
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Fan, läge å lära sig hur man köper Tesla-aktier :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

TiborBlomhall skrev:
Det går att se exakt på aktiekurvan när han tände jointen
30 miljoner aktier gånger 10 dollar drop i aktiekursen:
300 million joint.jpg
Vasp

Inlägg av Vasp »

Tycker att han ser väldigt sliten ut. Känns som att han kommer att dräpa sig själv om han inte tar och drar ner på sin arbetsbörda. Hellre en levande Elon som jobbar 50 timmars vecka och lever tills han blir 80 än en Elon som jobbar 100 timmars vecka och dör vid 50.
Skriv svar