70D
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: 70D
1270 är tjänstevikten med 75kg förare...så då stämmer ju 1195 utan förare. Tror REX väger i häraden av 125kg eller något sådant.
Senast redigerad av Leo, redigerad totalt 1 gånger.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
i3 däcken är klassade 84, alldeles för lite, men lite nyfiken hur platt det blir, alt hur många bar man måste trycka i,
men de är 5/112 så man får fästa dem med 1 bult eller mkt våld
annars skulle det vart perfekt som reservhjul, och då skulle ngn tysk redan kommit på det
men finns "bmw notrad" hjul till salu på tyska ebay, mest 18 tums men tror starkt att de passar tänkte köpa ett, 3 frivilliga till?
men de är 5/112 så man får fästa dem med 1 bult eller mkt våld
annars skulle det vart perfekt som reservhjul, och då skulle ngn tysk redan kommit på det
men finns "bmw notrad" hjul till salu på tyska ebay, mest 18 tums men tror starkt att de passar tänkte köpa ett, 3 frivilliga till?
ms 76132 "Eleamore"
- lator
- Teslaägare
Var kommer denna info från? Alla BMW har ju 5x120.12man skrev:men de är 5/112 så man får fästa dem med 1 bult eller mkt våld
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

nä, vissa har 4/100 också,
men varifrån, har best med 19" ska alltså köpa nya fälgar, och visste att bmw har samma 5/120 som tesla, har varit lite allergisk mot eftermarknadsfälgar
de har ofta sämre korrskydd och eller lack än originalfälgar, tänkte sen att fälg med ganska sluten yta typ tesla's aero fälg, lågt cw etc . funderade då på bmws i3/i8 fälgar men de hade fel bult och fel bredd tror i8 var bara 7", bult på i8 vet jag ej
varför bmw gjort så, jaga vikt?
men varifrån, har best med 19" ska alltså köpa nya fälgar, och visste att bmw har samma 5/120 som tesla, har varit lite allergisk mot eftermarknadsfälgar
de har ofta sämre korrskydd och eller lack än originalfälgar, tänkte sen att fälg med ganska sluten yta typ tesla's aero fälg, lågt cw etc . funderade då på bmws i3/i8 fälgar men de hade fel bult och fel bredd tror i8 var bara 7", bult på i8 vet jag ej
varför bmw gjort så, jaga vikt?
ms 76132 "Eleamore"
Trodde jag med. Men de är tydligen 5x112. Sök lite på nätet...lator skrev:Var kommer denna info från? Alla BMW har ju 5x120.12man skrev:men de är 5/112 så man får fästa dem med 1 bult eller mkt våld
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
- lator
- Teslaägare
12man skrev:nä, vissa har 4/100 också,
Ja på stenåldern ja...
Kollat runt och får erkänna mig besegrad. Tydligen har BMW slagit sig ihop med några andra Tyskar. 5x112 som standard bland premiumtyskar.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Tibor har nog rätt angående att tesla lider fortfarande brist på batterier.
Nu kan man få en 70D med leverans i Juni, alla andra konfigurationer blir levererade i nästa kvartal dvs juli, även S85 med bakhjulsdrift (som borde ta mindre tid att producera, ja kanske väldigt mindre tid).
Varför är det så, om inte man vill få till så många bilar som möjligt på den tillgängliga volymen av batterier?
Nu kan man få en 70D med leverans i Juni, alla andra konfigurationer blir levererade i nästa kvartal dvs juli, även S85 med bakhjulsdrift (som borde ta mindre tid att producera, ja kanske väldigt mindre tid).
Varför är det så, om inte man vill få till så många bilar som möjligt på den tillgängliga volymen av batterier?
Pratar vi svensk eller amerikansk leverans? Tveksam till att en bil som beställs nu skulle levereras i sverige i juni. Oavsett hur snabbt de kan bygga den så är det 6-10 veckor att transportera m.m. innan den är levererad.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Det står juni på både den amerikanska och svenska:matbl skrev:Pratar vi svensk eller amerikansk leverans? Tveksam till att en bil som beställs nu skulle levereras i sverige i juni. Oavsett hur snabbt de kan bygga den så är det 6-10 veckor att transportera m.m. innan den är levererad.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Fortfarande är 70D prioriterad, i konfiguratorn (heter det så?).
Är nu Juli beräknad leverans och sent Juli för 85kwh modellerna, och nu är det ju nytt kvartal i och med juli.
Nu prioriteras tydligen låg batteriförbrukning vs hög pengaomsättning fortfarande.
Varför ransonerar dom batterierna, är det så mycket beställningar (mer än beräknat) eller vad kan det vara?
Är nu Juli beräknad leverans och sent Juli för 85kwh modellerna, och nu är det ju nytt kvartal i och med juli.
Nu prioriteras tydligen låg batteriförbrukning vs hög pengaomsättning fortfarande.
Varför ransonerar dom batterierna, är det så mycket beställningar (mer än beräknat) eller vad kan det vara?
- Elektrokungen
- Teslaägare
Min 85:a med bakhjulsdrift som jag bekräftade i torsdags ligger för uppskattad lev.tid i juni nu. Det var juli häromdagen...mickeisol skrev:Fortfarande är 70D prioriterad, i konfiguratorn (heter det så?).
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Va orättvistElektrokungen skrev:Min 85:a med bakhjulsdrift som jag bekräftade i torsdags ligger för uppskattad lev.tid i juni nu. Det var juli häromdagen...mickeisol skrev:Fortfarande är 70D prioriterad, i konfiguratorn (heter det så?).

Jag bekräftade i februari och har fortfarande sent juni som leverans , försäljningen i juni blir tydligen inte att leka med.
Men då får du nog räkna med att det inte ingår någon sightseeing i Mexikanska gulfen för din bil om de ska hinna med Juni. Min och andras bil har ju gjort just det vilket säkert äter upp minst 1-2 veckor.Elektrokungen skrev:Min 85:a med bakhjulsdrift som jag bekräftade i torsdags ligger för uppskattad lev.tid i juni nu. Det var juli häromdagen...mickeisol skrev:Fortfarande är 70D prioriterad, i konfiguratorn (heter det så?).
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Fick vår leveranstid till i juni vid beställningen i förra veckan. När vi bekräftade så blev det juli i alla fall. Bilen är klar efter vår semester. Ska bli riktigt kul att komma hem och jobba igen då 

S70D Ocean blue