Schemalagt leveransdatum

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

PatrikS
Inlägg: 112
Blev medlem: 06 dec 2018 18:30

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av PatrikS »

frta02 skrev:
LR AWD med 19" - Inte hört ett ljud sen vinterdäckssamtalet.
Sjukt besviken med tanke på reservation 31/3-16 och beställning 5/12-18.
samma här, antar att svaret man får är att det här har hänt förut men oavsett är det j*vligt trist.
Hade varit intressant att se när de som fått lev-besked bokade & beställde.
Användarvisningsbild
Scaldy
Teslaägare
Inlägg: 26
Blev medlem: 24 apr 2015 21:17
Ort: Onsala

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Scaldy »

Bokade under release eventet och beställde 5/12, Tesla ägare.
Användarvisningsbild
hehehehe
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 05 feb 2019 21:48

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av hehehehe »

Jag struntade i att reservera, beställde sista januari och är inte tidigare ägare. LR, svart men svart inredning, 18 tums hjul.
Leverans den 27:e.
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Martey »

hehehehe skrev:
Jag struntade i att reservera, beställde sista januari och är inte tidigare ägare. LR, svart men svart inredning, 18 tums hjul.
Leverans den 27:e.
Vilken finansieringsmetod?
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
hehehehe
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 05 feb 2019 21:48

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av hehehehe »

Martey skrev:
hehehehe skrev:
Jag struntade i att reservera, beställde sista januari och är inte tidigare ägare. LR, svart men svart inredning, 18 tums hjul.
Leverans den 27:e.
Vilken finansieringsmetod?
Dnb, privat
Användarvisningsbild
perre
Teslaägare
Inlägg: 376
Blev medlem: 19 nov 2018 18:52
Ort: Bandhagen

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av perre »

hehehehe skrev:
Jag struntade i att reservera, beställde sista januari och är inte tidigare ägare. LR, svart men svart inredning, 18 tums hjul.
Leverans den 27:e.
Det där låter konstigt. Knappt en månad från beställning till leverans. Jag har snart väntat tre år på min och ännu inte fått vare sig VIN eller leveransdag. Inte för att jag missunnar dig din leverans, men börjar bli lite förbannad på Tesla faktiskt.
Model 3 LR AWD
Användarvisningsbild
Martey
Inlägg: 297
Blev medlem: 06 dec 2018 19:17
Ort: Stockholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Martey »

hehehehe skrev:
Martey skrev:
hehehehe skrev:
Jag struntade i att reservera, beställde sista januari och är inte tidigare ägare. LR, svart men svart inredning, 18 tums hjul.
Leverans den 27:e.
Vilken finansieringsmetod?
Dnb, privat
Spännande! Hoppas du får den då. Har också DNB Privat. Lite mer sällsynt kombo bara :)
- Model 3 beställd 10/12-18: LR+AWD+AP, Midnight Silver Metallic, vit interiör
- Model 3 bokad 10/8-16
Användarvisningsbild
Jjakobb
Teslaägare
Inlägg: 147
Blev medlem: 31 mar 2017 19:28
Ort: Stockholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Jjakobb »

perre skrev:
hehehehe skrev:
Jag struntade i att reservera, beställde sista januari och är inte tidigare ägare. LR, svart men svart inredning, 18 tums hjul.
Leverans den 27:e.
Det där låter konstigt. Knappt en månad från beställning till leverans. Jag har snart väntat tre år på min och ännu inte fått vare sig VIN eller leveransdag. Inte för att jag missunnar dig din leverans, men börjar bli lite förbannad på Tesla faktiskt.
Det verkar ju vara väldigt slumpmässigt. Något som stämmer överens med det vi hört. Tror inte att reservation spelar någon roll faktiskt.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Feddan »

hehehehe skrev:
Jag struntade i att reservera, beställde sista januari och är inte tidigare ägare. LR, svart men svart inredning, 18 tums hjul.
Leverans den 27:e.
Trollar du? Jag trodde det bara hade spanats Performance-bilar än så länge men här kommer du som beställt bra mycket senare än många andra, och ska få din LR-bil bara två dagar efter den första Model 3 i Sverige levererats.

Men kul för dig om det stämmer! Du får nog den första LR-bilen. :shock:
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
cesar
Teslaägare
Inlägg: 152
Blev medlem: 12 jul 2017 13:01
Ort: Växjö

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av cesar »

Jag reserverade i november -18.
Beställde 10 december.
Ej tidigare teslaägare.
LR EJ Performance.
Får leverans 25/2 13:00. Ca 4 timmar efter första leveransen i Sverige.
Så nej, reservationen spelade nog tyvärr inte så stor roll.
Vill dock bara urskulda mig lite genom att säga att jag trodde jag skulle få ta över en kompis bokning sedan 2 år så har iaf legat ute med lite pengar tills vi i november insåg att den inte skulle gå att överföra.
"N/A" | Tesla Model Y LR AWD | Vit (svart) | 2021-
"Racer" | Tesla Model 3 LR AWD | Svart (svart) | FSD |2019-2021
richardryderstedt
Inlägg: 13
Blev medlem: 08 dec 2018 19:24

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av richardryderstedt »

Feddan skrev:
hehehehe skrev:
Jag struntade i att reservera, beställde sista januari och är inte tidigare ägare. LR, svart men svart inredning, 18 tums hjul.
Leverans den 27:e.
Trollar du? Jag trodde det bara hade spanats Performance-bilar än så länge men här kommer du som beställt bra mycket senare än många andra, och ska få din LR-bil bara två dagar efter den första Model 3 i Sverige levererats.

Men kul för dig om det stämmer! Du får nog den första LR-bilen. :shock:
Troll i tråden kanske ?
Användarvisningsbild
Jjonas
Teslaägare
Inlägg: 318
Blev medlem: 15 sep 2018 08:21
Ort: Stockholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Jjonas »

Det har ju synts flera bilar i Sverige med aero-fälgar = AWD LR
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Feddan »

Ok, då var jag helt fel ute! Då är jag istället besviken på hur Tesla hanterar ordningen. Vad sjutton stod jag ute i kylan och köade i två timmar för? En teckning på Model 3? Tack...
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
PatrikS
Inlägg: 112
Blev medlem: 06 dec 2018 18:30

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av PatrikS »

Jag fick inte ens den där teckningen, så jag känner mig riktigt dum just nu...
Ptesla
Teslaägare
Inlägg: 134
Blev medlem: 18 dec 2018 11:37
Referralkod: ts.la/peder89808

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Ptesla »

Feddan skrev:
Ok, då var jag helt fel ute! Då är jag istället besviken på hur Tesla hanterar ordningen. Vad sjutton stod jag ute i kylan och köade i två timmar för? En teckning på Model 3? Tack...
Lite samma känsla här.

Verkligen ingen stor grej i det stora hela men om de har ett reservationssystem får de bannemej se till att prioritera de som reserverat och legat ute med 10 000 i tre år framför de som beställt senare.

Det handlar om att ge varumärkets starkaste ambassadörer något tillbaka, så att de fortsätter att agera gratis marknadsföring framöver.
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Bjelke »

Ptesla skrev:
Feddan skrev:
Ok, då var jag helt fel ute! Då är jag istället besviken på hur Tesla hanterar ordningen. Vad sjutton stod jag ute i kylan och köade i två timmar för? En teckning på Model 3? Tack...
Lite samma känsla här.

Verkligen ingen stor grej i det stora hela men om de har ett reservationssystem får de bannemej se till att prioritera de som reserverat och legat ute med 10 000 i tre år framför de som beställt senare.

Det handlar om att ge varumärkets starkaste ambassadörer något tillbaka, så att de fortsätter att agera gratis marknadsföring framöver.
Med det senaste tillskottet i styrelsen så är det inte särskilt troligt att Elons stil blir kvar i bolaget, nu är det
pengar/vinst som räknas och inget gullande :evil:
Jag tror inte det dröjer länge tills dom börjar med traditionell marknadsföring också...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
hehehehe
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 05 feb 2019 21:48

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av hehehehe »

richardryderstedt skrev:
Feddan skrev:
hehehehe skrev:
Jag struntade i att reservera, beställde sista januari och är inte tidigare ägare. LR, svart men svart inredning, 18 tums hjul.
Leverans den 27:e.
Trollar du? Jag trodde det bara hade spanats Performance-bilar än så länge men här kommer du som beställt bra mycket senare än många andra, och ska få din LR-bil bara två dagar efter den första Model 3 i Sverige levererats.

Men kul för dig om det stämmer! Du får nog den första LR-bilen. :shock:
Troll i tråden kanske ?
Verkligen inte, det är inte min grej att trolla! Blev faktiskt erbjuden att hämta redan den 25:e men är tyvärr bortrest då.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Feddan »

Bara att gratulera! Du har haft tur i lottningen :)
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Weirdoz
Teslaägare
Inlägg: 41
Blev medlem: 12 dec 2018 22:08

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Weirdoz »

Känns som ett lotteri

Pratade precis med Tesla; har inte heller fått vin/leveransdatum då jag helt enkelt inte är matchad med en bil men "fler är på väg till europa och du kommer vidare i processen när du är matchad". På frågan hur de matchar/prioriterar fick vi åter höra "tidigare ägare, reservationsdatum, beställningsdatum - matchas mot alla i europa samtidigt" - upplevs inte som det stämmer dock. Beräknad leverans "mitten mars"

Reserverade precis före eventet 2016, beställde så fort som möjligt, ej P, ej tidigare teslaägare
Model 3, svart LR AWD, 18", AP+FSD. Special "krossat tak edition"
Användarvisningsbild
MalmoM3
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 21 jan 2019 20:24

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av MalmoM3 »

Jag misstänker att Tesla inte ens har någon som helst koll på reservationerna. Det kan vara en av anledningarna till att de inte vill prata om hur många reservationer de har samt att det verkar ha noll betydelse när man ska få sin leverans. Men det var ett smart sätt att få in kapital på.

Har heller inte fått några VIN eller leveransdatum. Reserverade för två år sen och beställde i Dec. LR AWD Svart 18". Sett att den matchningen finns men gått till folk som beställde i Januari i år.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Jeppe_E »

Ptesla skrev:
Feddan skrev:
Ok, då var jag helt fel ute! Då är jag istället besviken på hur Tesla hanterar ordningen. Vad sjutton stod jag ute i kylan och köade i två timmar för? En teckning på Model 3? Tack...
Lite samma känsla här.

Verkligen ingen stor grej i det stora hela men om de har ett reservationssystem får de bannemej se till att prioritera de som reserverat och legat ute med 10 000 i tre år framför de som beställt senare.

Det handlar om att ge varumärkets starkaste ambassadörer något tillbaka, så att de fortsätter att agera gratis marknadsföring framöver.
Jo, men... du menar alltså att det inte bara handlar om att tillverka bilar och sälja dem? Du menar att det finns andra saker som måste fungera, trots att man har tillverkat en väldigt bra bil, räcker inte det? Det finns alltså andra steg i processen som också måste fungera?

En del kallar mig Teslahatare, men det är jag verkligen inte. Jag fokuserar hellre på att belysa processer och kompetenser som saknas. Bilen kan vara hur fantastisk som helst, men om det saknas processer och kompetenser i företaget, så blir den total upplevelsen lidande. Återigen, det gick bra när man sålde några tusen om året. När man nu säljer några tusen bilar i veckan så visar det var processer brister. Då finns det lite olika sätt att hantera det på.

Jag är jättesugen på att beställa en Tesla, men tänker vänta till paniken lagt sig.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Crappy
Teslaägare
Inlägg: 648
Blev medlem: 02 jun 2016 23:38
Ort: Sjömarken, Borås

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Crappy »

Min egen lilla hypotes.
De har inga 19” hjul.
Jag har inte hört mer än någon enstaka som fått vin och har valt 19”.
Så P eller 18” så får du med det snaraste, så fort de nu hinner matcha bil och köpare vilket de gör helt slumpmässigt.
19” som mig blir i bästa fall mitten/slutet på mars.
Användarvisningsbild
tordy
Teslaägare
Inlägg: 16
Blev medlem: 19 feb 2019 11:47
Ort: Laholm

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av tordy »

Crappy skrev:
Min egen lilla hypotes.
De har inga 19” hjul.
Jag har inte hört mer än någon enstaka som fått vin och har valt 19”.
Så P eller 18” så får du med det snaraste, så fort de nu hinner matcha bil och köpare vilket de gör helt slumpmässigt.
19” som mig blir i bästa fall mitten/slutet på mars.
Av två beställda, svarta med 19" så kom slutfaktura på en av dessa igår med VIN och leveransdatum 5 Mars i Malmö.
Hade förväntat mig att båda skulle få slutfaktura och leverans samtidigt.
Användarvisningsbild
ephracis
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2019 11:59

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av ephracis »

Jag reserverade så fort det gick på deras webbsida. Bokade i början av december. Blå, LR, 18". Inte fått någon VIN, inget leveransdatum. Till råga på allt så har mitt "Köpeavtal" försvunnit från sidan. Allt jag fått från Tesla via telefon är "Hm, så borde det inte vara. Vi ska kika på det."

:o
Model 3: AWD LR, Blå med svart interiör, AP+FSD, 18" Aero

Köpa Tesla? Använd https://--- så får du 1 500 km GRATIS! ♥
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare
Inlägg: 1538
Blev medlem: 24 jan 2015 18:49

Re: Schemalagt leveransdatum

Inlägg av Feddan »

Bara att anta att det ser ut så här hos svenska Tesla:
188nighhxr9gajpg.jpg
Brenda-Spandrio-client-office.jpg
What_Your_Messy_Desk_Says_About_You.jpg
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Skriv svar