Ford Mustang Mach-e
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9338
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Ford Mustang Mach-e
För mig är AWD ett absolut krav, liksom takräcke och dragkrok.
Det blir spännande i höst när (förhoppningsvis) MY, Enyaq AWD, Mach-e AWD m.fl. finns för provkörning.
Än så länge verkar MY vara bästa valet (och jag har ju redan beställt en), men jag är öppen för allt.
Det blir spännande i höst när (förhoppningsvis) MY, Enyaq AWD, Mach-e AWD m.fl. finns för provkörning.
Än så länge verkar MY vara bästa valet (och jag har ju redan beställt en), men jag är öppen för allt.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Ford Mustang Mach-e
takräcke? då kan du stryka Mach-e. Den får inte ha taklast.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9338
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Ford Mustang Mach-e
Jag vet, men det kanske ändras?HelectriC skrev:takräcke? då kan du stryka Mach-e. Den får inte ha taklast.

Jag tror dragvikten bara är 750 kg dessutom?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Ford Mustang Mach-e
Säkert lika troligt som att hoppas på att Model S får dragkrok (nu går det Iofs rykten om det, men det återstår att se)mikebike skrev:Jag vet, men det kanske ändras?HelectriC skrev:takräcke? då kan du stryka Mach-e. Den får inte ha taklast.![]()
Jag tror dragvikten bara är 750 kg dessutom?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9338
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Ford Mustang Mach-e
Jag hoppas på att Model Y får konventionella dörrar också.HelectriC skrev:Säkert lika troligt som att hoppas på att Model S får dragkrok (nu går det Iofs rykten om det, men det återstår att se)mikebike skrev:Jag vet, men det kanske ändras?HelectriC skrev:takräcke? då kan du stryka Mach-e. Den får inte ha taklast.![]()
Jag tror dragvikten bara är 750 kg dessutom?

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Ford Mustang Mach-e
Har den okonventionella idag? På vilket sätt?mikebike skrev:Jag hoppas på att Model Y får konventionella dörrar också.HelectriC skrev:Säkert lika troligt som att hoppas på att Model S får dragkrok (nu går det Iofs rykten om det, men det återstår att se)mikebike skrev:Jag vet, men det kanske ändras?HelectriC skrev:takräcke? då kan du stryka Mach-e. Den får inte ha taklast.![]()
Jag tror dragvikten bara är 750 kg dessutom?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9338
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Ford Mustang Mach-e
Det konventionella utförandet av dörrar är att man har en ram runt rutan. Ramlösa dörrar är bland det mest korkade i bilvärlden. Jag kan inte se någon fördel alls, förutom för bilar utan tak.Svenssons skrev:Har den okonventionella idag? På vilket sätt?mikebike skrev:Jag hoppas på att Model Y får konventionella dörrar också.HelectriC skrev:Säkert lika troligt som att hoppas på att Model S får dragkrok (nu går det Iofs rykten om det, men det återstår att se)mikebike skrev:Jag vet, men det kanske ändras?HelectriC skrev:takräcke? då kan du stryka Mach-e. Den får inte ha taklast.![]()
Jag tror dragvikten bara är 750 kg dessutom?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Ford Mustang Mach-e
Kommer provköra bilen om en dryg vecka, ska bli intressant.
Efter att ha sett det mesta som finns att se om bilen på tuben så är min slutsats att den har väldigt mycket gemensamt med Model Y. Y känns strået vassare på nästan allt men skillnaderna verkar vara ganska små.
Mach E börjar dock säljas klart tidigare och rejält subventionerade leasingerbjudanden ger väldigt attraktiv TCO. Funderar på att ha en i bara 18 månader, börjar lära mig att jag gärna byter bil ofta
Efter att ha sett det mesta som finns att se om bilen på tuben så är min slutsats att den har väldigt mycket gemensamt med Model Y. Y känns strået vassare på nästan allt men skillnaderna verkar vara ganska små.
Mach E börjar dock säljas klart tidigare och rejält subventionerade leasingerbjudanden ger väldigt attraktiv TCO. Funderar på att ha en i bara 18 månader, börjar lära mig att jag gärna byter bil ofta

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Ford Mustang Mach-e
Jag har inte sett några bra leasingerbjudanden. 4800:-/mån tycker jag känns ganska dyrt.Legato skrev:Kommer provköra bilen om en dryg vecka, ska bli intressant.
Efter att ha sett det mesta som finns att se om bilen på tuben så är min slutsats att den har väldigt mycket gemensamt med Model Y. Y känns strået vassare på nästan allt men skillnaderna verkar vara ganska små.
Mach E börjar dock säljas klart tidigare och rejält subventionerade leasingerbjudanden ger väldigt attraktiv TCO. Funderar på att ha en i bara 18 månader, börjar lära mig att jag gärna byter bil ofta
-
- Inlägg: 4
- Blev medlem: 04 jan 2020 12:39
Re: Ford Mustang Mach-e
Var beredd att beställa bilen tills jag insåg att Ford inte har avtal med Ionity i Sverige? Eller någon annan aktör heller för den delen dvs laddning på långresor blir svindyrt.
Kan det stämma?
Kan det stämma?
Re: Ford Mustang Mach-e
Det finns alternativ till Ionity som alla är billigare. Det behöver inte alls bli svindyrt.Mammatill2 skrev:Var beredd att beställa bilen tills jag insåg att Ford inte har avtal med Ionity i Sverige? Eller någon annan aktör heller för den delen dvs laddning på långresor blir svindyrt.
Kan det stämma?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Ford Mustang Mach-e
Runt 80% restvärde efter 18 månader och ca 65% restvärde efter 36 månader räknat på 0% ränta tycker jag är extremt bra.MWall skrev:Jag har inte sett några bra leasingerbjudanden. 4800:-/mån tycker jag känns ganska dyrt.Legato skrev:Kommer provköra bilen om en dryg vecka, ska bli intressant.
Efter att ha sett det mesta som finns att se om bilen på tuben så är min slutsats att den har väldigt mycket gemensamt med Model Y. Y känns strået vassare på nästan allt men skillnaderna verkar vara ganska små.
Mach E börjar dock säljas klart tidigare och rejält subventionerade leasingerbjudanden ger väldigt attraktiv TCO. Funderar på att ha en i bara 18 månader, börjar lära mig att jag gärna byter bil ofta
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Ford Mustang Mach-e
Ford är ju del av Ionity så jag utgår ifrån att det kommer på plats tills bilar faktiskt levereras.Mammatill2 skrev:Var beredd att beställa bilen tills jag insåg att Ford inte har avtal med Ionity i Sverige? Eller någon annan aktör heller för den delen dvs laddning på långresor blir svindyrt.
Kan det stämma?
För min del spelar det ingen roll dock, köper vi en så kommer den enbart laddas hemma.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Ford Mustang Mach-e
Jo, tar ni er Tesla på era resor, så behövs ju inte SuC/Ionity för andrabilen (om det inte är extremt fall, och ni är två som måste samtidigt resa i tjänsten eller av annan anledning).Legato skrev:Ford är ju del av Ionity så jag utgår ifrån att det kommer på plats tills bilar faktiskt levereras.Mammatill2 skrev:Var beredd att beställa bilen tills jag insåg att Ford inte har avtal med Ionity i Sverige? Eller någon annan aktör heller för den delen dvs laddning på långresor blir svindyrt.
Kan det stämma?
För min del spelar det ingen roll dock, köper vi en så kommer den enbart laddas hemma.
Men eftersom Ford är delägare i Ionity så skulle jag bli mycket förvånad om det inte kommer någon deal där även i Sverige.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Ford Mustang Mach-e
Jo men det var ju bara 1000 mil som ingick. Om det var per 12 månader eller för alla 18 framgick inte riktigt i den annons jag läste. Vad tar de för övermil?Legato skrev:Runt 80% restvärde efter 18 månader och ca 65% restvärde efter 36 månader räknat på 0% ränta tycker jag är extremt bra.MWall skrev:Jag har inte sett några bra leasingerbjudanden. 4800:-/mån tycker jag känns ganska dyrt.Legato skrev:Kommer provköra bilen om en dryg vecka, ska bli intressant.
Efter att ha sett det mesta som finns att se om bilen på tuben så är min slutsats att den har väldigt mycket gemensamt med Model Y. Y känns strået vassare på nästan allt men skillnaderna verkar vara ganska små.
Mach E börjar dock säljas klart tidigare och rejält subventionerade leasingerbjudanden ger väldigt attraktiv TCO. Funderar på att ha en i bara 18 månader, börjar lära mig att jag gärna byter bil ofta
Man får ju en E-Tron 55 för inte mycket mer. Känns klart trevligare i mina ögon iaf. Edit: man fick. Audi verkar ha stängt ner alla såna erbjudanden.
Re: Ford Mustang Mach-e
Rv ovan är för 18 månaders med 1000 mil samt 36 månaders med 1500 och som sagt bara om man räknar lånet som räntefritt, lägger man på en ränta så är restvärdena ännu högre.MWall skrev:Jo men det var ju bara 1000 mil som ingick. Om det var per 12 månader eller för alla 18 framgick inte riktigt i den annons jag läste. Vad tar de för övermil?Legato skrev:Runt 80% restvärde efter 18 månader och ca 65% restvärde efter 36 månader räknat på 0% ränta tycker jag är extremt bra.MWall skrev:Jag har inte sett några bra leasingerbjudanden. 4800:-/mån tycker jag känns ganska dyrt.Legato skrev:Kommer provköra bilen om en dryg vecka, ska bli intressant.
Efter att ha sett det mesta som finns att se om bilen på tuben så är min slutsats att den har väldigt mycket gemensamt med Model Y. Y känns strået vassare på nästan allt men skillnaderna verkar vara ganska små.
Mach E börjar dock säljas klart tidigare och rejält subventionerade leasingerbjudanden ger väldigt attraktiv TCO. Funderar på att ha en i bara 18 månader, börjar lära mig att jag gärna byter bil ofta
Man får ju en E-Tron 55 för inte mycket mer. Känns klart trevligare i mina ögon iaf. Edit: man fick. Audi verkar ha stängt ner alla såna erbjudanden.
Övermil = 15:-.
Jag jämför inte med andra leasingar, jag konstaterar bara att denna är kraftigt subventionerad. E-tron är ej av intresse för mig (uppdaterade I-Pace hade kunnat vara vid rätt erbjudande däremot). Har nog kokat ner till Ioniq 5, Mach E, 3 eller Y nu. På 3 och Y får man ingen subvention alls på leasing. Återstår att se hur Hyundai gör.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Ford Mustang Mach-e
Nu har jag varit och provkört!
Är på det hela taget nöjd med provkörningen. Den var ungefär som jag förväntade mig och väldigt lik det jag förväntar mig av Model Y.
Pros:
* Snygg! Har varit lite tveksam till utseendet, men för att vara en SUV/Crossover så tycker jag den ser riktigt bra ut. Snyggare än Model Y i mina ögon, även om nose-conen är en solklar nackdel.
* Bra väghållning. Inte i nivå med Model 3, men samma nivå som jag förväntar mig av Y.
* Kännns solid invändigt. Inte Lexus-nivå såklart, men klart bättre kvalitetskänsla än andra nyare Fordar jag suttit i och snäppet bättre än min X och 3a.
* Upplevde ljudnivån som något lägre än i vår X och klart lägre än i 3 (dock inte tyst).
* Oväntat låg förbrukning under testturen. 2,0 kWh/mil i "toppversionen" LR AWD. Ca -5 grader ute och ganska mycket kraftiga accelerationer och relativt hög snittfart. Skulle uppskatta att min 3a (dock med 20") hade legat på samma nivå.
* Mycket bra takhöjd både fram och bak. Enligt sonen dessutom ett väldigt bekvämt baksäte.
Cons:
* Lite för mycket "knappar och vred". Bättre än mycket annat på marknaden, men föredrar 3/Ys interiör ur det avseendet.
* Ingen autopilot. Adaptiva farthållaren verkade dock funka bra.
* Ganska stötig/struttig i låg fart. Det förvånade mig med tanke på att den inte direkt hade lågprofil-däck. 225/55 R19.
* Kändes inte särskilt snabb. 351 hk / 580 Nm och 0-100 på 5 sekunder är ju ganska bra prestanda på pappret, men den kändes avsevärt långsammare än en 3LR. Jag som är inne på bakhjulsdrivna standard range med 269 hk / 430 Nm och 0-100 på dryga 6 sekunder är rädd att den kommer kännas lite slö.
* Den indikation på leverans maj/juni jag först fick för standard range ändrades nu till "juli" från säljaren och "kanske september" från han som åkte med vid provkörningen.
Summa summarum så blir det nog ett "köp", men troligen bara en 18-månaders lease.
Är på det hela taget nöjd med provkörningen. Den var ungefär som jag förväntade mig och väldigt lik det jag förväntar mig av Model Y.
Pros:
* Snygg! Har varit lite tveksam till utseendet, men för att vara en SUV/Crossover så tycker jag den ser riktigt bra ut. Snyggare än Model Y i mina ögon, även om nose-conen är en solklar nackdel.
* Bra väghållning. Inte i nivå med Model 3, men samma nivå som jag förväntar mig av Y.
* Kännns solid invändigt. Inte Lexus-nivå såklart, men klart bättre kvalitetskänsla än andra nyare Fordar jag suttit i och snäppet bättre än min X och 3a.
* Upplevde ljudnivån som något lägre än i vår X och klart lägre än i 3 (dock inte tyst).
* Oväntat låg förbrukning under testturen. 2,0 kWh/mil i "toppversionen" LR AWD. Ca -5 grader ute och ganska mycket kraftiga accelerationer och relativt hög snittfart. Skulle uppskatta att min 3a (dock med 20") hade legat på samma nivå.
* Mycket bra takhöjd både fram och bak. Enligt sonen dessutom ett väldigt bekvämt baksäte.
Cons:
* Lite för mycket "knappar och vred". Bättre än mycket annat på marknaden, men föredrar 3/Ys interiör ur det avseendet.
* Ingen autopilot. Adaptiva farthållaren verkade dock funka bra.
* Ganska stötig/struttig i låg fart. Det förvånade mig med tanke på att den inte direkt hade lågprofil-däck. 225/55 R19.
* Kändes inte särskilt snabb. 351 hk / 580 Nm och 0-100 på 5 sekunder är ju ganska bra prestanda på pappret, men den kändes avsevärt långsammare än en 3LR. Jag som är inne på bakhjulsdrivna standard range med 269 hk / 430 Nm och 0-100 på dryga 6 sekunder är rädd att den kommer kännas lite slö.
* Den indikation på leverans maj/juni jag först fick för standard range ändrades nu till "juli" från säljaren och "kanske september" från han som åkte med vid provkörningen.
Summa summarum så blir det nog ett "köp", men troligen bara en 18-månaders lease.
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 2 gång.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Ford Mustang Mach-e
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Ford Mustang Mach-e
Fint!
Gärna även bild på öppnad frunk, tack!
Gärna även bild på öppnad frunk, tack!


NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Ford Mustang Mach-e
Hehe, har inte mer bilder tyvärr.martinot skrev:Fint!
Gärna även bild på öppnad frunk, tack!
Men enligt de tester jag sett så är den i samma storlek som i Model Y (dock är vanliga bagaget 10-15% mindre i Mach E).
Stulen bild:
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Ford Mustang Mach-e
Tack! Ser ju ut som många bra och rejäla utrymmen! 


NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Ford Mustang Mach-e
Bakre bagaget är nästan identiskt mot Polestar 2, 402 istället för pållens 405 liter. Frunken är väl också liknande? Däremot så ser Forden ut att vara rymligare i kupén.martinot skrev:Tack! Ser ju ut som många bra och rejäla utrymmen!
Fyrhjulsdrivna "värstingen" går på 735 tusen . Det är klart mer än Polestar 2 med liknande prestanda som kostar 659 tusen. Forden har dock klart längre räckvidd. 483 km EPA mot PS2 som bara har 375 km EPA.
Senast redigerad av MWall, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Ford Mustang Mach-e
Storleksmässigt korrekt. Är nog mer lättlastat i Mussen dock. Läste ett norskt test där de tyckte det var bättre än i XC40 Recharge.MWall skrev:Bakre bagaget är nästan identiskt mot Polestar 2, 402 istället för pållens 405 liter. Frunken är väl också liknande? Däremot så ser Forden ut att vara rymligare i kupén.martinot skrev:Tack! Ser ju ut som många bra och rejäla utrymmen!
Men Model Y har definitivt bättre bagage.
Som förstabil hade jag tagit Model Y alla dagar i veckan för SUC, AP, räckvidd, dragkrok, lastutrymme.
Som andrabil känns dock detta bra för oss, då spelar inte det ovan någon roll. Då är designen, priset och kvalitetskänslan viktigare för mig personligen. Den största nackdelen mot Y för mig är nog prestandan.
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 1 gånger.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Ford Mustang Mach-e
Vill se Ioniq 5 först dock, trögt att premiären skjutits upp ytterligare en vecka till 23e.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9338
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Ford Mustang Mach-e
Och takräcke...Legato skrev:Storleksmässigt korrekt. Är nog mer lättlastat i Mussen dock. Läste ett norskt test där de tyckte det var bättre än i XC40 Recharge.MWall skrev:Bakre bagaget är nästan identiskt mot Polestar 2, 402 istället för pållens 405 liter. Frunken är väl också liknande? Däremot så ser Forden ut att vara rymligare i kupén.martinot skrev:Tack! Ser ju ut som många bra och rejäla utrymmen!
Men Model Y har definitivt bättre bagage.
Som förstabil hade jag tagit Model Y alla dagar i veckan för SUC, räckvidd, dragkrok, lastutrymme.
Som andrabil känns dock detta bra för oss, då spelar inte det ovan någon roll. Då är designen, priset och kvalitetskänslan viktigare för mig personligen. Den största nackdelen mot Y för mig är nog prestandan.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.