Laddbox från Tesla
Moderator: Redaktion
Re: Laddbox från Tesla
Fick den här på posten idag. Man får vara glad för det lilla under tiden man väntar på bilen... Laddbox med lång kabel.
Ni som har beställt, gjorde ni det via hemsidan eller kontaktade ni service?
Har en som ligger och väntar i Upplands Väsby men det lät osäkert om de kunde skicka den...
Har en som ligger och väntar i Upplands Väsby men det lät osäkert om de kunde skicka den...
Laddbox från Tesla
Jag drog ett mail så fort jag läste här på forumet att dom hade fått in boxarna. Så då la dom undan en till mig som jag ska hämta idag.johani skrev:Ni som har beställt, gjorde ni det via hemsidan eller kontaktade ni service?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Jag ringde för att beställa min box.
Råkade ut för ett problem häromdagen att min huvudsäkring gick på en fas. Underligt nog verkar den inte återställa sig själv om jag inte släckte alla faser. Då lyste den rött iallafall trots alla faser i drift. Skall hem och simulera igen för att verifiera hur det verkligen ligger till.
Råkade ut för ett problem häromdagen att min huvudsäkring gick på en fas. Underligt nog verkar den inte återställa sig själv om jag inte släckte alla faser. Då lyste den rött iallafall trots alla faser i drift. Skall hem och simulera igen för att verifiera hur det verkligen ligger till.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
jonas skrev:Jag har den längre men använder bara en kort del, låter resten vara upprullad runt laddare. Inga problem alls.
Får man med någon "upphängare" eller liknande för kabeln?
Är det inte dumt att ha kabeln uppvirad? (Värmeutveckling osv)
Bild på den med långa kabeln?
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Jocce skrev:jonas skrev:Jag har den längre men använder bara en kort del, låter resten vara upprullad runt laddare. Inga problem alls.
Får man med någon "upphängare" eller liknande för kabeln?
Är det inte dumt att ha kabeln uppvirad? (Värmeutveckling osv)
Bild på den med långa kabeln?
/Jocce
Enligt tesla bilder så hänger man kabeln på boxen. Men de säljer även en kabelhängare löst.
Har förmig att det finns bilder i tråden. Bara 16 sidor med inlägg

Tesla Model Y
gellerstam skrev:
Enligt tesla bilder så hänger man kabeln på boxen. Men de säljer även en kabelhängare löst.
Bläddrade tillbaka lite och hittade, tack!
Hm, kort eller lång kabel, bra fråga, men hänger man upp den snyggt borde det inte vara nått problem.
Dock kommer vi få montera vår på sidan av en "Garolåda" (dvs klassisk motorvärmaruttagslåda...). Så frågan är om det blir knasigt och fult med kabeln hängandes där...?
Är det något som hindrar att man kopplar den till ett vanligt trefas-uttag? Dvs att man låter elektrikern koppla in Rött CEE-don istället för fast anslutning?
Tänker att vi kanske vill ha nytta av 3-fasuttaget som ändå sitter där ibland när bilen inte laddas?
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
- gellerstam
- Teslaägare
Elektrikern kan koppla in boxen "bakom" ditt trefasuttag. så det blir nog ingt problem. Men om du som ngn tidigare i tråden vill ha din wallbox portabel då kommer troligen en elektriker knorra ...Jocce skrev:gellerstam skrev:
Bläddrade tillbaka lite och hittade, tack!
Hm, kort eller lång kabel, bra fråga, men hänger man upp den snyggt borde det inte vara nått problem.
Dock kommer vi få montera vår på sidan av en "Garolåda" (dvs klassisk motorvärmaruttagslåda...). Så frågan är om det blir knasigt och fult med kabeln hängandes där...?
Är det något som hindrar att man kopplar den till ett vanligt trefas-uttag? Dvs att man låter elektrikern koppla in Rött CEE-don istället för fast anslutning?
Tänker att vi kanske vill ha nytta av 3-fasuttaget som ändå sitter där ibland när bilen inte laddas?
/Jocce
Tesla Model Y
Nu har Tesla fått in några fler Wall Connectors men de har bara så att de kan leverera max en per kund som redan beställt. Först när alla som reserverat har fått en var kan de börja leverera fler till samma kunder eller till de utan bil. Jag ska hämta min Wall Connector imorgon på Aminogatan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Och antyder därmed att du har fått din bil?Svenssons skrev:Nu har Tesla fått in några fler Wall Connectors men de har bara så att de kan leverera max en per kund som redan beställt. Först när alla som reserverat har fått en var kan de börja leverera fler till samma kunder eller till de utan bil. Jag ska hämta min Wall Connector imorgon på Aminogatan.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Han skrev beställt, inte att man måste ha fått sin bil levererad.bylund skrev:Och antyder därmed att du har fått din bil?Svenssons skrev:Nu har Tesla fått in några fler Wall Connectors men de har bara så att de kan leverera max en per kund som redan beställt. Först när alla som reserverat har fått en var kan de börja leverera fler till samma kunder eller till de utan bil. Jag ska hämta min Wall Connector imorgon på Aminogatan.
Beställt laddbox tolkade jag det som.vigge50 skrev:Han skrev beställt, inte att man måste ha fått sin bil levererad.bylund skrev:Och antyder därmed att du har fått din bil?Svenssons skrev:Nu har Tesla fått in några fler Wall Connectors men de har bara så att de kan leverera max en per kund som redan beställt. Först när alla som reserverat har fått en var kan de börja leverera fler till samma kunder eller till de utan bil. Jag ska hämta min Wall Connector imorgon på Aminogatan.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Nope, ska få min Model X i slutet av augusti, preliminärt 20/8. Tesla anser dock att jag på sätt och vis redan äger en bil så jag har ju min egna refferalkod som har fungerat i de senaste olika programmen. Har man inte beställt någon bil utan kanske bara har en reservation på Model 3 så kan det kanske bli svårt att köpa en Wall Connector innan alla med bil eller beställning har fått sina.bylund skrev:Och antyder därmed att du har fått din bil?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- gellerstam
- Teslaägare
Stämmer, jag har reserverat en 3a och äger ingen S. Så Jag fick snällt vänta...Svenssons skrev:Nope, ska få min Model X i slutet av augusti, preliminärt 20/8. Tesla anser dock att jag på sätt och vis redan äger en bil så jag har ju min egna refferalkod som har fungerat i de senaste olika programmen. Har man inte beställt någon bil utan kanske bara har en reservation på Model 3 så kan det kanske bli svårt att köpa en Wall Connector innan alla med bil eller beställning har fått sina.bylund skrev:Och antyder därmed att du har fått din bil?
Tesla Model Y
Nu har jag hämtat Wall Connectorn. Det som krävs för att kunna beställa en är att man har ett VIN-nummer.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Det vimlar av VIN-nummer på det här forumet så det kan ju inte vara ett problem om man vill köpa en.Svenssons skrev:Nu har jag hämtat Wall Connectorn. Det som krävs för att kunna beställa en är att man har ett VIN-nummer.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
jag funderar på om det är på VIN-numret man är registrerad hos Tesla? varje gång jag har kontakt med dom, så frågar dom efter det. Jag har aldrig kunnat VIN på mina tidigare bilar, nu kan jag det om nån väcker mig mitt i nattenSvenssons skrev:Nu har jag hämtat Wall Connectorn. Det som krävs för att kunna beställa en är att man har ett VIN-nummer.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Det är onekligen lite lustigt att de alltid frågar efter VIN istället för reg-nummer när man har kontakt med dem.HelectriC skrev:jag funderar på om det är på VIN-numret man är registrerad hos Tesla? varje gång jag har kontakt med dom, så frågar dom efter det. Jag har aldrig kunnat VIN på mina tidigare bilar, nu kan jag det om nån väcker mig mitt i nattenSvenssons skrev:Nu har jag hämtat Wall Connectorn. Det som krävs för att kunna beställa en är att man har ett VIN-nummer.kanske därför det inte går att registrera ett köp på nånting som eventuellt skulle kunna tänkas behöva service (bil, wall connector, chademo etc) i framtiden. Väskor och t-shirts går väl att köpa utan VIN? men då uppkommer frågan, vad händer om man säljer bilen? kommer då wall connector, chademoadapter etc stå kvar på VIN som man har sålt?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
första gången dom frågade mig, så trodde jag det var ett skämt! inte fan vet jag det sa jag, men fick snällt ta reda på det haha.Nicke Nyfiken skrev:Det är onekligen lite lustigt att de alltid frågar efter VIN istället för reg-nummer när man har kontakt med dem.HelectriC skrev:jag funderar på om det är på VIN-numret man är registrerad hos Tesla? varje gång jag har kontakt med dom, så frågar dom efter det. Jag har aldrig kunnat VIN på mina tidigare bilar, nu kan jag det om nån väcker mig mitt i nattenSvenssons skrev:Nu har jag hämtat Wall Connectorn. Det som krävs för att kunna beställa en är att man har ett VIN-nummer.kanske därför det inte går att registrera ett köp på nånting som eventuellt skulle kunna tänkas behöva service (bil, wall connector, chademo etc) i framtiden. Väskor och t-shirts går väl att köpa utan VIN? men då uppkommer frågan, vad händer om man säljer bilen? kommer då wall connector, chademoadapter etc stå kvar på VIN som man har sålt?
Model 3-24/Polestar 3-24
HelectriC skrev:första gången dom frågade mig, så trodde jag det var ett skämt! inte fan vet jag det sa jag, men fick snällt ta reda på det haha.Nicke Nyfiken skrev:Det är onekligen lite lustigt att de alltid frågar efter VIN istället för reg-nummer när man har kontakt med dem.HelectriC skrev:jag funderar på om det är på VIN-numret man är registrerad hos Tesla? varje gång jag har kontakt med dom, så frågar dom efter det. Jag har aldrig kunnat VIN på mina tidigare bilar, nu kan jag det om nån väcker mig mitt i nattenSvenssons skrev:Nu har jag hämtat Wall Connectorn. Det som krävs för att kunna beställa en är att man har ett VIN-nummer.kanske därför det inte går att registrera ett köp på nånting som eventuellt skulle kunna tänkas behöva service (bil, wall connector, chademo etc) i framtiden. Väskor och t-shirts går väl att köpa utan VIN? men då uppkommer frågan, vad händer om man säljer bilen? kommer då wall connector, chademoadapter etc stå kvar på VIN som man har sålt?
Finns lätttillgängligt i Appen

/Jocce
ja, men det tänkte inte jag på när bilen var helt ny. Nu vet jag ju att VIN finns på alla möjliga platser på skärmen, karossen, appen, MyTesla. Nästan så det inte går att missa allsJocce skrev:HelectriC skrev:första gången dom frågade mig, så trodde jag det var ett skämt! inte fan vet jag det sa jag, men fick snällt ta reda på det haha.Nicke Nyfiken skrev:Det är onekligen lite lustigt att de alltid frågar efter VIN istället för reg-nummer när man har kontakt med dem.HelectriC skrev:jag funderar på om det är på VIN-numret man är registrerad hos Tesla? varje gång jag har kontakt med dom, så frågar dom efter det. Jag har aldrig kunnat VIN på mina tidigare bilar, nu kan jag det om nån väcker mig mitt i nattenSvenssons skrev:Nu har jag hämtat Wall Connectorn. Det som krävs för att kunna beställa en är att man har ett VIN-nummer.kanske därför det inte går att registrera ett köp på nånting som eventuellt skulle kunna tänkas behöva service (bil, wall connector, chademo etc) i framtiden. Väskor och t-shirts går väl att köpa utan VIN? men då uppkommer frågan, vad händer om man säljer bilen? kommer då wall connector, chademoadapter etc stå kvar på VIN som man har sålt?
Finns lätttillgängligt i Appen
/Jocce
Model 3-24/Polestar 3-24
Idag var det första gången jag blev frågad om VIN - nummer men jag kunde det inte helt. Kunde bara de 4 första och de 7 sista men som tur är så behövs endast de sex sista. Appen fungerar ju först efter jag fått leverans.HelectriC skrev:första gången dom frågade mig, så trodde jag det var ett skämt! inte fan vet jag det sa jag, men fick snällt ta reda på det haha.
Det är bara den delen av chassinumret som står i appen också. Och det är vad de behöver för att identifiera en. Men det går ju naturligtvis bra på andra sätt om man inte kan det. Själv råkade jag uppge en holländares nummer vid något tillfälle, men de märkte det och jag fick ändå fakturan.Svenssons skrev:Idag var det första gången jag blev frågad om VIN - nummer men jag kunde det inte helt. Kunde bara de 4 första och de 7 sista men som tur är så behövs endast de sex sista. Appen fungerar ju först efter jag fått leverans.HelectriC skrev:första gången dom frågade mig, så trodde jag det var ett skämt! inte fan vet jag det sa jag, men fick snällt ta reda på det haha.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Var det efter ditt bedrägeriförsök som de slutade att fakturera?bylund skrev:Det är bara den delen av chassinumret som står i appen också. Och det är vad de behöver för att identifiera en. Men det går ju naturligtvis bra på andra sätt om man inte kan det. Själv råkade jag uppge en holländares nummer vid något tillfälle, men de märkte det och jag fick ändå fakturan.Svenssons skrev:Idag var det första gången jag blev frågad om VIN - nummer men jag kunde det inte helt. Kunde bara de 4 första och de 7 sista men som tur är så behövs endast de sex sista. Appen fungerar ju först efter jag fått leverans.HelectriC skrev:första gången dom frågade mig, så trodde jag det var ett skämt! inte fan vet jag det sa jag, men fick snällt ta reda på det haha.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Nicke Nyfiken skrev:Var det efter ditt bedrägeriförsök som de slutade att fakturera?