börjar närma sig leverans (inom närmaste veckorna)
fråga försäkring var? rimligt pris vilken omfattning?
har letat efter tidigare trådar om detta men utan klarhet
det indgår jo 2 mdr gratis försäkring på bilen ved leverans så man har lite tid at hita rät pris
Lansförsäkringer ved fria mil (halv försäkring första 3 år, der VSG indgår ) priset pr pr år 3736,- jag är "guldkund"
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Men man prioriterar väl inte P85D av någon annan orsak än produktionsyekniska, dvs när planen var klar så skjuter väl TM inte in nya beställningar på P85D före äldre S85D eller?
Rätt troligt att de gör detta. Så har det varit för både Signature och P/P+ i alla fall så varför inte P85D?
Känns ju lite som de sviker sina kunder då. Att jag ska få min leverans framflyttad kan jag gå med på om det finns goda orsaker. Detta känns inte som en tillräckligt god orsak för att svika vissa kunder.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag har just fått en offert från LF
Trafik. 1736:-/år
Delkasko 999:-/år
Vagnskada (vilket jag inte behöver ännu) 3303:-/år
Max 1500 mil/år (vilket jag troligen höjer)
Vet ej hur relevant den är då jag inte har något reg. Nr. Ännu
Säkert stor skillnad var man bor (storstad/landsbygd)
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Ringde både Folksam och Trygg Hansa då det är bolagen vi har övriga försäkringar i efter att Länsförsäkringar "fulade ut sig" fullständigt. Då vi ombildade vår enskilda firma till AB. Behövde helförsäkrat då min ej hade Vagnsskada. 27000kr/år och ca 40000kr/år. Valde därför Tesla/Protectors. Med 19000kr för tre års vagnsskada + 6500kr/år för halvförsäkrat.
Resonerade också som så att "de vet vad de försäkrar" dvs värde på bilen, aluminiumkaross vid krockreparationer osv. Visst hade jag kunnat hitta någon som kanske läser regbeviser =85kW elbil och sen ger en låg premie i oförstånd. 420hk, bakhjulsdrivet, många som vill provköra, prisnivå närmare miljonen, aluminiumkaross kan ju innebära en del "risk" i försäkringsbolagets synvinkel... Inget jag vill att de ska upptäcka vid en ev skada för att då "tjafsa" eller att de försöker spara pengar vid reparationen. (I mitt fall är det ju dessutom mitt företag som tar försäkringskostnaden så då svider det mindre")
Att vagnsskadan inte ingick i bilens pris var dessutom en vinstlott då det inte räknas in i förmånsvärdet då heller!
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Nu har jag också fått försening. Beställde min 85D i Oktober och hade lev.tid tidigt april, sen sent april och idag har jag fått sent Maj. Surt! Antar att man vill maxa leveranser i Q1 och då prioriterar att producera bilar som hinner levereras under Mars. Oavsett orsak så känns det extremt segt.
Nu har jag också fått försening. Beställde min 85D i Oktober och hade lev.tid tidigt april, sen sent april och idag har jag fått sent Maj. Surt! Antar att man vill maxa leveranser i Q1 och då prioriterar att producera bilar som hinner levereras under Mars. Oavsett orsak så känns det extremt segt.
Förstår att det känns segt. Jag verkar ligga på "rätt sida" om Q1 då min initialt visade April men ändrades ganska snabbt till slutet Mars och där ligger den fortfarande. Har fått muntligt besked om att man jobbar på att leverera den sista veckan i mars men fortfarande ingen bekräftad leveranstid. Börjar bli dags för det nu...
Är det någon som har fått sin S85D (antar inte) eller kommer få den snart?
Spänd på att höra en recension, mycket om P85D men har inte sett någon om S85D än.
Beställd Model X Long Range Såld Model X 90D 2016
Såld Model S 85D 2015
Låter som jag valde rätt då, tog bort panoramtaket efter och luftfjärdringen efter en andra provkörning.
Taket just för ljudets skull, fjädringen för att det inte fans olika hårdhet i den.
Båda gör ju så att förmånsvärdet sticker iväg lite.
Är dock nyfiken på hur motorerna upplevs, det blit väl den första som inte har den stora motorn utan "bara två små"?
Beställd Model X Long Range Såld Model X 90D 2016
Såld Model S 85D 2015
Spänd på att höra en recension, mycket om P85D men har inte sett någon om S85D än.
Nästa fredag 27/3 hämtar jag min i Stockholm som det ser ut nu
Kul att du fått bekräftat. Förutsätter att vi får en första rapport som ytterligare spär på vår abstinens innan egen leverans . Betyder datumet att du är en av de tidigare på forumet som får leverans av 85D?
Kul att du fått bekräftat. Förutsätter att vi får en första rapport som ytterligare spär på vår abstinens innan egen leverans . Betyder datumet att du är en av de tidigare på forumet som får leverans av 85D?
tror jag är bland de första som hämtar en 85D. Lovar att återkomma med en rapport
I måndags fik jag et mail från min LS at "min" S85D Ville komma til Sverige d. 30 och bilen var klar til leverans d. 31, och han kom at skicka bekräftelse ut under veckan.
Her til kväll fik jag ett mail, att min bil tvär var en av en grupp biler som inte vill bli klar i Mars. Och jag därför skulle sikta på April, men att han ville återkomma når han hade bekräftet leverans i Sverige från "fabriken"
Varför är det så dålig information från Tesla (klagar inte på min LS) men varför kan dom inte gi et konkret datum, hur svårt kan det våra.
Frågan är, har dom skadat min bil i transporten från US. ?
Har dom så mycket att göra i Holland, att dom inte hinner med ? Men varför kan dom då inte gi et datum ?
Min bil blev färdig från produktion d. 16 Februari.
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Nu har min leveransstatus uppdaterats igen. Från april via maj och sent maj till juni.
Samtidigt ser jag S85D beställda efter mig med tidigare leveransdatum... Känns inte OK!
Även jag som beställt senare får leveransen framflyttad. Känner på mig mig att det inte är sista gången uppskattad leveranstid ändras för mig.
Igår ändrat till: Slutet av juni