Har du beställt Model 3? Omröstning

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Har du beställt 3an? Om du har beställt mer än en svara flera gånger.

Ja, en LR AWD
150
36%
Ja, en P3D
44
11%
Nej, avvaktar billigare varianter
94
23%
Nej, är nöjd med vad jag har just nu
69
17%
Nej, saknar drag på Model 3
54
13%
 
Antal röster: 411

Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare
Inlägg: 3840
Blev medlem: 18 okt 2018 13:07
Ort: Munka-Ljungby

Re: Har du beställt Model 3? Omröstning

Inlägg av Jeppe_E »

ippii skrev:
Om man saknar det och blir otroligt avundsjuk på alla son tagit AP kan man ju köpa till det senare. Eventuellt efter en prövotid på rabatt. Så får man ju dra hela momsen, så det går jämt upp ungefär mot att göra det från början.

Förstår inte varför det hela tiden skall refereras och förutsättas att det är en firmabilar så då är det inga problem att det blir dyrare. Det är sjukt mycket dyrare om man bestämmer sig i efterhand. 40% påslag.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
enjikaka
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 dec 2018 22:53
Ort: Arvika

Re: Har du beställt Model 3? Omröstning

Inlägg av enjikaka »

frippan skrev:
Martey skrev:
enjikaka skrev:
Vart ser ni dessa "löpnummer"? Jag har bara ett order-id som det samma i värde som det jag fick som reservations-id. RNXXXXXX107. (Norsk beställning dock)
Du ser den om du klickar på "Beställningsavtal" inne på ditt Tesla-konto. I PDF:en står fakturanumret.

Bild
Du vill skall trycka på handpenningsfaktura för att se ditt fakturanummer.
Ah, hittade det på "Depositumfaktura"-dokumentet (antar att det är samma som svenska handpenningsfakturan). Är det numret efter alla nollor som är relevant?
Kör idag en Seat Cordoba från -99. Reserverade Model 3 2017-08-04, beställde 2018-12-07. Long Range, fyrhjulsdrift och blå.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Har du beställt Model 3? Omröstning

Inlägg av Zalman3 »

Ni som beställt en 3a och vill byta in er gamla bil.
Gick det bra att byta in den gamla bilen, eller bjuder Tesla för dåligt för inbytesbilar?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare
Inlägg: 1605
Blev medlem: 18 mar 2017 18:46
Ort: Eskilstuna

Re: Har du beställt Model 3? Omröstning

Inlägg av frippan »

Det är korrekt
enjikaka skrev:
frippan skrev:
Martey skrev:
enjikaka skrev:
Vart ser ni dessa "löpnummer"? Jag har bara ett order-id som det samma i värde som det jag fick som reservations-id. RNXXXXXX107. (Norsk beställning dock)
Du ser den om du klickar på "Beställningsavtal" inne på ditt Tesla-konto. I PDF:en står fakturanumret.

Bild
Du vill skall trycka på handpenningsfaktura för att se ditt fakturanummer.
Ah, hittade det på "Depositumfaktura"-dokumentet (antar att det är samma som svenska handpenningsfakturan). Är det numret efter alla nollor som är relevant?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4980
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Har du beställt Model 3? Omröstning

Inlägg av chaffis75 »

Ca 12-13000 bilar. Vad är de, en till två veckors produktion?
De måste blir problem för tesla att bli av med alla bilar om inte försäljnings takten ökar. USA börjar väl bli mättat och ja Europa känns lite trögt.

Nej jag tror många väntar på $35000 bilen eller vad tror ni? Jag tror många har reserverat en bil baserat på detta priset och där inkluderas jag.

Jag tror de är bråttom för tesla att få denna på marknaden eller ja åtminstone SR med premium paket.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare
Inlägg: 480
Blev medlem: 27 mar 2014 20:30

Re: Har du beställt Model 3? Omröstning

Inlägg av josve »

Zalman3 skrev:
Ni som beställt en 3a och vill byta in er gamla bil.
Gick det bra att byta in den gamla bilen, eller bjuder Tesla för dåligt för inbytesbilar?
Jag har blivit erbjuden 455 000 för min Model S, 15000 mil, uttagen 2014, ingen luftfjädring, tygklädsel.
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4980
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: Har du beställt Model 3? Omröstning

Inlägg av chaffis75 »

josve skrev:
Zalman3 skrev:
Ni som beställt en 3a och vill byta in er gamla bil.
Gick det bra att byta in den gamla bilen, eller bjuder Tesla för dåligt för inbytesbilar?
Jag har blivit erbjuden 455 000 för min Model S, 15000 mil, uttagen 2014, ingen luftfjädring, tygklädsel.
Man kanske kan göra ett klipp på en modell S snart låter de som :D

Låter som tesla är väldigt försiktiga I vad de erbjuder I inbyte oavsett om de är en tesla eller annat märke
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
ippii
Teslaägare
Inlägg: 639
Blev medlem: 02 okt 2018 15:38
Ort: Malmö

Re: Har du beställt Model 3? Omröstning

Inlägg av ippii »

Jeppe_E skrev:
ippii skrev:
Om man saknar det och blir otroligt avundsjuk på alla son tagit AP kan man ju köpa till det senare. Eventuellt efter en prövotid på rabatt. Så får man ju dra hela momsen, så det går jämt upp ungefär mot att göra det från början.

Förstår inte varför det hela tiden skall refereras och förutsättas att det är en firmabilar så då är det inga problem att det blir dyrare. Det är sjukt mycket dyrare om man bestämmer sig i efterhand. 40% påslag.
Sorry, men jag talade bara om hur jag tänker.
När det varit prövotid tidigare har den kostar 61.000 kr. Inte säkert att det händer igen, men ändå möjligt.
2023 Model Y LR Quicksilver
2021 Model 3 LR Midnight
2019 Model 3 LR Svart
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare
Inlägg: 480
Blev medlem: 27 mar 2014 20:30

Re: Har du beställt Model 3? Omröstning

Inlägg av josve »

chaffis75 skrev:
josve skrev:
Zalman3 skrev:
Ni som beställt en 3a och vill byta in er gamla bil.
Gick det bra att byta in den gamla bilen, eller bjuder Tesla för dåligt för inbytesbilar?
Jag har blivit erbjuden 455 000 för min Model S, 15000 mil, uttagen 2014, ingen luftfjädring, tygklädsel.
Man kanske kan göra ett klipp på en modell S snart låter de som :D

Låter som tesla är väldigt försiktiga I vad de erbjuder I inbyte oavsett om de är en tesla eller annat märke
Jag tycker det trots allt är rätt ok. 22 kr/milen i värdeminskning, ink service. Dessutom mycket lågt förmånsvärde och låg driftkostnad. En av de bästa bilaffärer jag gjort. Om någon vill betala mer så helt ok men kommer nog byta in den hos Tesla för enklast hantering.
Användarvisningsbild
snowtroll
Teslaägare
Inlägg: 554
Blev medlem: 11 aug 2017 15:10
Ort: Alnö
Referralkod: ts.la/peter15233

Re: Har du beställt Model 3? Omröstning

Inlägg av snowtroll »

Nej har ej beställt än, står på vänt med reservation och avvaktar provkörning och dragkrok innan jag går all-in.
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Användarvisningsbild
Grovsnus
Teslaägare
Inlägg: 89
Blev medlem: 14 maj 2018 21:59
Ort: Sandviken

Re: Har du beställt Model 3? Omröstning

Inlägg av Grovsnus »

Vad händer! Ingen har ringt mig än! Måste ha tesla nu! ;p
Tesla Model P3D röd med vit inredning!
Renault Zoe Intense 41 kWh -18
Användarvisningsbild
Nordman
Teslaägare
Inlägg: 95
Blev medlem: 20 apr 2016 05:28
Ort: Nacka Stockholm.
Referralkod: ts.la/jrgen16756

Re: Har du beställt Model 3? Omröstning

Inlägg av Nordman »

Beställde en vit P3 med vit interiör.
Hoppade över AP då jag redan spräckt budgeten med flera hundra tusen... Hade tänkt köpa en billigare modell, men när den inte dök upp nu i första leveransen så kände jag att ”vaffan”... :roll:
AP går ju att köpa till när man tröttnat på bilen om något år, och vips så har man en ”ny” bil igen :lol:
Reserverade på morgonen direkt efter presentationen 1/4-16 och la beställningen 17/12-19.
Hoppas på leverans 1/4 så jag slipper skaffa vinterdäck nu också. Tänkte ta det i höst i stället.
Användarvisningsbild
Paul N
Teslaägare
Inlägg: 145
Blev medlem: 27 aug 2018 13:56

Re: Har du beställt Model 3? Omröstning

Inlägg av Paul N »

Ja LR AWD 19 tum EAP solid svart :)
//P
Skriv svar