"Jag kan äntligen meddela att vi under nästa vecka kommer att få in Nokian däcken igen och vi vill såklart skifta era däck så fort som möjligt!
För att minimera ledtider då vi är under högt tryck ber vi er invänta Samtal/Mejl från Euromaster som kommer i början på nästa vecka för inbokning av: upphämtning eller upphämtning/skifte fr.o.m onsdag nästa vecka och framåt."
"Jag kan äntligen meddela att vi under nästa vecka kommer att få in Nokian däcken igen och vi vill såklart skifta era däck så fort som möjligt!
För att minimera ledtider då vi är under högt tryck ber vi er invänta Samtal/Mejl från Euromaster som kommer i början på nästa vecka för inbokning av: upphämtning eller upphämtning/skifte fr.o.m onsdag nästa vecka och framåt."
Jag fick också detta mejl idag. Lite roligt då jag fick mina däck förra fredagen...
2022 Tesla Model 3 LR 2019 Tesla Model 3 LR 2018 Kia Soul EV 30kWh
Jag fick också detta mejl idag. Lite roligt då jag fick mina däck förra fredagen...
Efter en hel del jagande är nu skifte till vinterdäck (18 tum odubbat Nokian) bokat. Om ni fortfarande väntar skulle jag rekommendera att mejla till wintertiresse@tesla.com då får du ett autosvar med mer info och förhoppningsvis en snabbare process.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
M3 LR AWD AP+FSD Black, Vit inredning 18"
Reserverad April 2016, Beställd 11/12, VIN 8 Feb, Reg nr 28 Feb, Levererad 29 Mars
Konstigt att så många andra har problem, men inte jaf. Jag ringde Euromaster, fick en tid och drog och bytte däck ett par dagar senare. Två små stördningsmoment, bara:
* Blev tvungen att dra ut till Trosta park för att byta hjul.
* De hade inte några aero-fälgar kvar, jag skall få dessa direkt från Tesla vid senare tillfälle.
Äntligen vinterdäcken på , dom ringde från Euromaster i Torsdag em åkte direkt till Trostapark 24 mil T/R o fick dom monterade Det var i sista minuten innan snön
Aero sidorna fattas dock fortfarande.