AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

kallekula
Inlägg: 748
Blev medlem: 27 apr 2016 09:10

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av kallekula »

Skulle det funka så betalar jag 200k alla dagar i veckan. Sparar man ju in på nolltid.
Användarvisningsbild
-JoS
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 07 feb 2019 11:49

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av -JoS »

AndreasA skrev:
Ringde Tesla nyss om FSD, de rekommenderade inte att man lade till FSD pga. dom inte visste när funktionen kunde läggas till pga. lagstiftning.
Ville jag promt lägga till FSD så fick jag göra det ändå på egen risk, men jag var tvungen att maila till Tesla på engelska för att den skulle kunna läggas till.
(fick en annan e-postadress än den som omnämnts tidigare i tråden, gick direkt till en säljare)
Priset att lägga till FSD nu var 33200kr.
Vad för adress var det du fick ? :)
Användarvisningsbild
AndreasA
Teslaägare
Inlägg: 179
Blev medlem: 28 jul 2016 12:35
Ort: Skaraborg

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av AndreasA »

-JoS skrev:
AndreasA skrev:
Ringde Tesla nyss om FSD, de rekommenderade inte att man lade till FSD pga. dom inte visste när funktionen kunde läggas till pga. lagstiftning.
Ville jag promt lägga till FSD så fick jag göra det ändå på egen risk, men jag var tvungen att maila till Tesla på engelska för att den skulle kunna läggas till.
(fick en annan e-postadress än den som omnämnts tidigare i tråden, gick direkt till en säljare)
Priset att lägga till FSD nu var 33200kr.
Vad för adress var det du fick ? :)
Jag fick en epostadress som gick till en kille som heter André.
Vet inte om Tesla är så pigga på att jag lägger ut adressen så jag tycker att du ska ringa Tesla om du inte har gjort det och prata med dom, alternativt maila till build my tesla adressen som nämndes tidigare i den här tråden.
Jag var tvungen att skriva i mailet att jag hade förstått att det finns en risk att funktionen kanske aldrig läggs till och att jag var villig att ta risken.
André svarade senare under dagen på Svenska, och igår kväll uppdaterades min order med FSD.
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Användarvisningsbild
-JoS
Teslaägare
Inlägg: 78
Blev medlem: 07 feb 2019 11:49

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av -JoS »

AndreasA skrev:
-JoS skrev:
AndreasA skrev:
Ringde Tesla nyss om FSD, de rekommenderade inte att man lade till FSD pga. dom inte visste när funktionen kunde läggas till pga. lagstiftning.
Ville jag promt lägga till FSD så fick jag göra det ändå på egen risk, men jag var tvungen att maila till Tesla på engelska för att den skulle kunna läggas till.
(fick en annan e-postadress än den som omnämnts tidigare i tråden, gick direkt till en säljare)
Priset att lägga till FSD nu var 33200kr.
Vad för adress var det du fick ? :)
Jag fick en epostadress som gick till en kille som heter André.
Vet inte om Tesla är så pigga på att jag lägger ut adressen så jag tycker att du ska ringa Tesla om du inte har gjort det och prata med dom, alternativt maila till build my tesla adressen som nämndes tidigare i den här tråden.
Jag var tvungen att skriva i mailet att jag hade förstått att det finns en risk att funktionen kanske aldrig läggs till och att jag var villig att ta risken.
André svarade senare under dagen på Svenska, och igår kväll uppdaterades min order med FSD.
Aah men är det André så har jag hans mail, det är han jag vart i kontakt med sen beställning :D Mailade buildmy3emea dock hade jag inte med disclaimern du nämner i det mailet utan endast att jag ville lägga till "FSD (Full Self Driving)" på min order, givetvis på engelska, men har inte fått nån form av respons och får jag inte in det innan leverans blir det plötsligt 22k dyrare så känner inte att jag vill vänta för länge heller... :roll:
Användarvisningsbild
skegge
Teslaägare
Inlägg: 109
Blev medlem: 06 okt 2016 15:57
Ort: Järbo

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av skegge »

Har vi fått det bekräftat av Tesla att det även nu när FSD är ett OffMenu-tillval kommer kosta 55000:- att lägga till i efterhand/om/när det blir tillgängligt i konfiguratorn?

Eller gissar vi bara det eftersom det var så förut?

//Christian
_______________
Christian
Model 3 LR RWD FSD
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 04 dec 2018 16:28

Re: AP 3.0 (nya datorn) på M3:orna till EU?

Inlägg av Liibo »

Nu kanske "tugget" om att FSD är helt värdelöst att köpa minskar.

Visar ju verkligen att det är värt vartenda krona, och precis som en del av oss skrivit som beställt det offmenu, att det kommer hela tiden bli nya saker aktiverade med FSD och allt kommer inte slås på över en natt ;)
IMG_3980.jpg
Skriv svar