Leveransdatum
Moderator: Redaktion
Re: Leveransdatum
Fick för fem minuter sen mejl från Emil:
DIN MODEL S ÄR NU PÅ VÄG TILL EUROPA
Levereras i Täby eller inom 500 km till merkostnad 6700.
Nu blir det eld i baken.

Levereras i Täby eller inom 500 km till merkostnad 6700.
Nu blir det eld i baken.
Vi har "vanlig" 85. Beställd och bekräftad 2a april.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Lessmog du är lyckans ost!
Jag har fått VIN 366**. Min är en SP med "prioriterad" leverans. Bekräftad 23 februari. My tesla status: Din Tesla är på väg från fabriken i en månad. Den är kvar i USA! Är din en S eller SP?. Vad är din my Tesla status?
Jag har fått VIN 366**. Min är en SP med "prioriterad" leverans. Bekräftad 23 februari. My tesla status: Din Tesla är på väg från fabriken i en månad. Den är kvar i USA! Är din en S eller SP?. Vad är din my Tesla status?

Delta: Vanlig S 85, tyg men allt annat utom barnsits.
Status: Pågår, fabriken bygger bilen. Syns det på My Tesla när den skeppas?
Emils vilda gissning på leveransdag är andra halvan av juni; bättre än juli! Men vi får se.
Emils vilda gissning på leveransdag är andra halvan av juni; bättre än juli! Men vi får se.
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Jag har också fått mejl från Emil:
Den förväntade leveranstiden för din Model S är i andra hälften av juni månad.
På min sida hos Tesla står det:
Färdigproducerad
Din Model S är på väg från fabriken.
Uppskattad leveranstid
Slutet av juni
P85+, beställd 17/3, bekräftad 17/3, VIN 4/4 39642, ändrat till Multi coat Red 29/4 (Stort tack till Mikael på Tesla som lyckades fixa färgbytet i ett så sent skede!), Bilen byggs 9/5. Färdigproducerad 13/5.

Den förväntade leveranstiden för din Model S är i andra hälften av juni månad.
På min sida hos Tesla står det:
Färdigproducerad
Din Model S är på väg från fabriken.
Uppskattad leveranstid
Slutet av juni
P85+, beställd 17/3, bekräftad 17/3, VIN 4/4 39642, ändrat till Multi coat Red 29/4 (Stort tack till Mikael på Tesla som lyckades fixa färgbytet i ett så sent skede!), Bilen byggs 9/5. Färdigproducerad 13/5.
Exakt samma datum för mig och också vanlig 85. Dröjer nog en vecka eller två innan våra byggs...Bod skrev:Vi har "vanlig" 85. Beställd och bekräftad 2a april.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
OK,Lessmog skrev:Delta: Vanlig S 85, tyg men allt annat utom barnsits.
"på väg till Europa" betyder alltså inte inte att bilen är på båt ännu. Det tar tid, riktig mycket tid.
1861 kunde man korsa USA på hästrygg på 10 dagar med ponyexpressen! 2030 ska Elon sätta människor på Mars. Men 2014 tar det en månad att frakta en Tesla från Californien till New York!!
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Du slapp skruva isär hästen i tre delar innan resan och sen skruva ihop den igen, dock.
http://teslaclubsweden.se/teslafabriken-i-tilburg/
http://teslaclubsweden.se/teslafabriken-i-tilburg/
Du har säkert rätt, stämmer med mina ursprungliga tankar. Kul att vi köpte samma dag.Exakt samma datum för mig och också vanlig 85. Dröjer nog en vecka eller två innan våra byggs

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Idag fick jag äntligen min bil. VIN 309xx. Tack Edwina för att du gjorde en extra insats så att jag slapp vänta två dagar till.
Allt är till superstor belåtenhet. Kan konstatera att jag kanske kunde klarat mig med den mindre motorn. Det är en helt otrolig kraft i denna.
Extra ljudanläggningen känns bra.
Johan har gjort perfekt jobb med Opti coaten.

Extra ljudanläggningen känns bra.
Johan har gjort perfekt jobb med Opti coaten.

-
- Hämtning hos Johan
- G F
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/http://---">http://---
Grattis z balata!
Ser grymt fin ut!
Fick plåtarna till min bil med posten idag Vin 34045 (beställningen bekräftades 18 December)
Skönt att höra att den "lilla" motorn hade räckt, för det är den jag valt (fast alla modeller har förstås samma motor bara styrelektroniken som har 20% fler trissor i P modellen).
Ska nu bara ta mej till Stockholm och försöka koordinera uthämtning, Johan och hemkörning med laddning i Jönköping.
Ser grymt fin ut!
Fick plåtarna till min bil med posten idag Vin 34045 (beställningen bekräftades 18 December)

Skönt att höra att den "lilla" motorn hade räckt, för det är den jag valt (fast alla modeller har förstås samma motor bara styrelektroniken som har 20% fler trissor i P modellen).
Ska nu bara ta mej till Stockholm och försöka koordinera uthämtning, Johan och hemkörning med laddning i Jönköping.
- martinsson
- elbilist
Tjusigt värre. Grattis!!!
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Nu försvann all info om uppskattad leverans. Får hoppas att det är för att de ska ändra status till att bilen byggs.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Min var också temporärt borta men är nu tillbaka. Men inte bygger de den för det...AGCF skrev:Nu försvann all info om uppskattad leverans. Får hoppas att det är för att de ska ändra status till att bilen byggs.

Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Då levereras våra bilar samtidigt!Lars skrev:Har fått leveransbesked, 11 juni +/- en vecka !!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Samma här som det verkar...Niclas skrev:Då levereras våra bilar samtidigt!Lars skrev:Har fått leveransbesked, 11 juni +/- en vecka !!

Undrade just var ni fått infon och gick in och tittade på my dashboard och där står att leverans sker kl13.00 den 9/6! Dock har jag inte fått något mail som bekräftar detta så jag får kolla upp och bekräfta det....hoppas det stämmer 

Såg att jag fick fakturan idag och att på den står det deliverydate 19/06/2014
Är det något att gå efter?
Jag fick svaret att Delivery Date är datumet då bilen kommer till Sverige, först då kan de registrera den hos Trafikverket. Sen tar det ca 1 vecka innan plåtarna kommer, då kan den levereras.Gabi skrev:Såg att jag fick fakturan idag och att på den står det deliverydate 19/06/2014
Model 3 LR/DM, mars 2019, röd, 19”, svart premiuminteriör, AP.
Ok tackironjack skrev:Jag fick svaret att Delivery Date är datumet då bilen kommer till Sverige, först då kan de registrera den hos Trafikverket. Sen tar det ca 1 vecka innan plåtarna kommer, då kan den levereras.Gabi skrev:Såg att jag fick fakturan idag och att på den står det deliverydate 19/06/2014
- martinsson
- elbilist
Fick höra av Emil idag att det blir leverans imorgon 20/5 eller onsdag 21/5
Det var en roliga biten.
Den tråkiga biten är att skyltarna inte kommit än så det finns en risk att jag inte har skyltar när bilen kommer
Finns väl ingen risk att polisen kan utfärda provisorisk skylt tills vidare om man ber snällt?

Det var en roliga biten.
Den tråkiga biten är att skyltarna inte kommit än så det finns en risk att jag inte har skyltar när bilen kommer

Finns väl ingen risk att polisen kan utfärda provisorisk skylt tills vidare om man ber snällt?
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Hänger även på Zeekrclubsweden.com
Kör nu Zeekr 001, Privilege, Phantom Black
Model 3 LR 2021 (Såld)
Model S 90D 2016 (Såld)
Model S 85 2013 (Såld)
Jag råkade ut för samma sak som dig. Det trasslade i flera omgångar. Jag fick vänta 5 dagar extra. Lite oklart om det var Tesla eller Transportstyrelsen som trasslade till papperen. Tror knappast på iden med provisoriska skyltar. När du väl fått registreringsnumret så tar det bara en dag till.martinsson skrev:Fick höra av Emil idag att det blir leverans imorgon 20/5 eller onsdag 21/5![]()
Det var en roliga biten.
Den tråkiga biten är att skyltarna inte kommit än så det finns en risk att jag inte har skyltar när bilen kommer![]()