Har det hänt nåt med tjänsten eller är det min dator...Kan nån annan knappa in trackingnummer idag på sidan: http://cfr.logisuite.net/ ?
Nej, det har helt slutat fungera, verkar som man måste vara inloggad
Gjorde ett litet försök att "hacka" det, men ingen framgång so far...
mm provade lite också, i Safaris javascript-konsoll kan man skriva:
document.forms['theForm'].txtTracking.readOnly = false;
så kan man ange tracking number men den säger "Please enter your tracking number" när jag postar mitt VIN, antar att den hade sagt något annat om det hade fungerat och mitt VIN inte finns registrerat än?
Har det hänt nåt med tjänsten eller är det min dator...Kan nån annan knappa in trackingnummer idag på sidan: http://cfr.logisuite.net/ ?
Nej, det har helt slutat fungera, verkar som man måste vara inloggad
Gjorde ett litet försök att "hacka" det, men ingen framgång so far...
mm provade lite också, i Safaris javascript-konsoll kan man skriva:
document.forms['theForm'].txtTracking.readOnly = false;
så kan man ange tracking number men den säger "Please enter your tracking number" när jag postar mitt VIN, antar att den hade sagt något annat om det hade fungerat och mitt VIN inte finns registrerat än?
Samma svar fås även om du har ett VIN som finns reggat. Jag testade för några dagar sedan, och några timmar senare hade dom gjort om. Troligtvis kräver dom att man är inloggad numera.
---
Få 8000:- rabatt när du beställer din Tesla genom att använda denna referallänk: http://---
---
Jag ringde dom....Jag sade inget om Tesla utan frågade bara om vad som hänt med trackingen. Dom bad om VIN numret (vilket ju givetvis visade dom att det gäller en Tesla och sen tog den en stund tills nån kom tillbaka....Dom har stoppat den öppna trackingen (och jobbar på en lösning...eftersom dom ju måste ha nån liknande service till alla sina övriga kunder..). Men avseende Tesla så hänvisar dom till dom för information. Synd det inte gick att fortsätta, väldigt märkligt att Tesla inte vill att man skall få löpande och detaljerad information...det skulle ju definitivt ta udden av många som är sjukt spända att få sina bilar, inte bara X utan även S, och som ringer och mailar Tesla....
Jag ringde dom....Jag sade inget om Tesla utan frågade bara om vad som hänt med trackingen. Dom bad om VIN numret (vilket ju givetvis visade dom att det gäller en Tesla och sen tog den en stund tills nån kom tillbaka....Dom har stoppat den öppna trackingen (och jobbar på en lösning...eftersom dom ju måste ha nån liknande service till alla sina övriga kunder..). Men avseende Tesla så hänvisar dom till dom för information. Synd det inte gick att fortsätta, väldigt märkligt att Tesla inte vill att man skall få löpande och detaljerad information...det skulle ju definitivt ta udden av många som är sjukt spända att få sina bilar, inte bara X utan även S, och som ringer och mailar Tesla....
Du menar de hade stängt av trackingen på begäran från Tesla?
Vem säger att det är Tesla som har stoppat det? Att hänvisa till Tesla för information beror ju på att Tesla antagligen har login och kan kolla informationen. Själv skulle jag misstänka att de har fått mycket fler anrop till sin server (vilket inte borde vara några bekymmer egentligen men det beror på hur de satt upp den) och att de antagligen får förfrågningar och samtal från kundens kund vilket kostar tid och därmed pengar. Jag skrev om detta innan tjänsten stängdes ner.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag tippar på att tesla är inblandad
Skulle inte förvåna mig att nån anställd såg posten och hypen och det fick denna väg
En och annan på forumet har ju fått tillsägelse om saker som postas här
Speciellt vad det gäller båtar leveranser beta alltså sådant som tesla inte vill ha ute av en eller annan anledning
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag tippar på att tesla är inblandad
Skulle inte förvåna mig att nån anställd såg posten och hypen och det fick denna väg
En och annan på forumet har ju fått tillsägelse om saker som postas här
Speciellt vad det gäller båtar leveranser beta alltså sådant som tesla inte vill ha ute av en eller annan anledning
Denna länk har funnits på TMC sedan åtminstone maj i år. Tror inte att de mindre antal svenskar som väntar på bilar har gjort att varken CFR eller Tesla ändrar rutinerna. Det har troligen tagit ett tag innan länken fick större spridning och fler som använde den i hela Europa.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Den person jag talade med igår sa helt klart att det varit på Teslas begäran att stoppa tjänsten. Hon sa även att det varit ett "fel" som gjort att det gick att kolla.... Damen sade till slut även att Tesla har egen inloggning och kan ju själva titta på denna information och att vi som förväntansfulla skall fråga dom. Jag tror det är på grund av den senaste "hypen" och strävan av så många förväntansfulla personer som gjort att dom till slut ombads stänga ner...
Den person jag talade med igår sa helt klart att det varit på Teslas begäran att stoppa tjänsten. Hon sa även att det varit ett "fel" som gjort att det gick att kolla.... Damen sade till slut även att Tesla har egen inloggning och kan ju själva titta på denna information och att vi som förväntansfulla skall fråga dom. Jag tror det är på grund av den senaste "hypen" och strävan av så många förväntansfulla personer som gjort att dom till slut ombads stänga ner...
Jäkligt trist inställning av Tesla mot sina kunder i så fall. Kan ju också vara så att man på CFR gett sina underordnade order om att skylla på Tesla också.
Om nu Tesla stoppat detta kan det bero på att man har en liknande mer detaljerad tjänst på G. Kan också vara en säkerhetsfråga för att minska risken för stölder osv. Kan vara principfråga också. Tesla verkar på många sätt ha Apple som förebild, och de är ju väldigt strikta när det gäller sånt här.
Varför är Tesla så sparsamma med leveransinformation. Fick idag, efter påstötning, info från min DES att bilen just är i lackning. Om han kan se den infon. Varför kan de inte exponera det för Tesla. Kanske till och med i form av bilder. Skulle va en baggis för dem men sjukt coolt för oss som väntar.
Någon som för övrigt har någon uppfattning om hur långt från klar lackning innebär?
För då skulle de exponera interna produktionsproblem.
Internet skulle svälla över av berättelser om folk vars bilar inte klarade slutbesiktning utan fick göras om i fabriken, och spekulativa artiklar över att "inga bilar lackats förra veckan - har Tesla slut på färg?"
För då skulle de exponera interna produktionsproblem.
Internet skulle svälla över av berättelser om folk vars bilar inte klarade slutbesiktning utan fick göras om i fabriken, och spekulativa artiklar över att "inga bilar lackats förra veckan - har Tesla slut på färg?"
Eller att de upptäcker kvalitetsproblem i Tilburg och bilen får stå i 4 veckor i väntan på delar
Det som du som ägare får reda på "den vanliga vägen" är om bilen fått nån lackskada på väg från Tilburg
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
[quote="Beigler"]Varför är Tesla så sparsamma med leveransinformation. Fick idag, efter påstötning, info från min DES att bilen just är i lackning. Om han kan se den infon. Varför kan de inte exponera det för Tesla. Kanske till och med i form av bilder. Skulle va en baggis för dem men sjukt coolt för oss som väntar. Någon som för övrigt har någon uppfattning om hur långt från klar lackning innebär?
Jag har ingen uppfattning, försöker söka information och inte ringa Ds för mycket....Det står fortfarande att min är i "leveransplaneiring" men jag vet nu att den gungar i container över havet mot Holland...
Kan du skriva vilka datum du reserverade och beställde, samt helt det där ursprungliga "könumret" för RN-nummer och VIN?