Att inte kunna se den distinkta skillnaden på en i3 och en vanlig hybrid trodde jag inte skulle ske på ett sånt här forum. i3an är en elbil med en liten bensinmotor... Andra hybrider är oftast fossilbilar med en liten elmotor.
Att man dessutom har snabbladdning, alltid kör på el (oavsett var den laddas från) och har längre räckvidd på el än hybrider borde ge en liten hint också.
Klart den ska få stå på alla laddplatser när den laddar.. Däremot bör man ju oavsett drivlina parkera vettigt...
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Dvs en seriehybrid - inte den vanligaste formen av hybridteknik i dagens fordonspark men fortfarande en form av hybrid
/U
Alla Outlander PHEV är seriehybrider när batteriet kommer ner till ca 30% laddnivå! Men de kan under vissa förutsättningar även köras som parallellhybrid om fart och belastning är inom intervallet.
Seriehybrid vid låg fart eller hög belastning.
Parallellhybrid från ca 60km/h till en bit över svensk motorvägsfart.
Kungsbrostrand, Stockholm, smartskallen lyckades blockera inte en, utan två laddplatser, det är iofs en laddhybrid, men hen kanske inte har fattat att man måste koppla in sladden också
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Kungsbrostrand, Stockholm, smartskallen lyckades blockera inte en, utan två laddplatser, det är iofs en laddhybrid, men hen kanske inte har fattat att man måste koppla in sladden också
IMG_9329.JPG
/fth
Bilen har ju en CHAdemo. Fel uttag
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
IMG_9329.JPG
/fth
Kanske trodde den var självladdande.
Det är bara Toyota som har det lyxiga tillbehöret
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Nederländska långtradare småpysslar inte, de gör saker ordentligt. Fem Superchargers plus en CHAdeMO blockerade på en gång!
Fick ställa mig på Superchargern precis bakom honom och hoppades han skulle kolla i backkameran innan han backar.
Precis när jag var färdig och åkte iväg kom chaffisen tillbaka.
Jösses. Bara på pin kiv. Någonting är jättefel i huvudet på vissa.
Troligen ansåg hen sig bara vara minst i vägen där. Det var ju ändå ingen som laddade.
Jag håller inte med om det är så, men det är lättare att övertyga folk om att ändra sitt beteende om man först försöker förstå dem, och jag har svårt att tro att hen parkerade där för att vara elak. "Ska bara ta en snabb paus, och här finns det plats" är nog en troligare förklaring.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Nederländska långtradare småpysslar inte, de gör saker ordentligt. Fem Superchargers plus en CHAdeMO blockerade på en gång!
Fick ställa mig på Superchargern precis bakom honom och hoppades han skulle kolla i backkameran innan han backar.
Precis när jag var färdig och åkte iväg kom chaffisen tillbaka.
Jösses. Bara på pin kiv. Någonting är jättefel i huvudet på vissa.
Troligen ansåg hen sig bara vara minst i vägen där. Det var ju ändå ingen som laddade.
Jag håller inte med om det är så, men det är lättare att övertyga folk om att ändra sitt beteende om man först försöker förstå dem, och jag har svårt att tro att hen parkerade där för att vara elak. "Ska bara ta en snabb paus, och här finns det plats" är nog en troligare förklaring.
Jättedömycket plats brevid den vita lastbilen.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017