Ringde precis Tesla. Fick bekräftat att en MYP blivit levererad. Han visste inte varför turordningen hade förbigåtts men försäkrade mig om att ” nu när de kommer börja leverera på riktigt” ska allt gå enligt turordning.
yeah... right..
Model 3 2019... Öppnades för beställning i december 2018 för de som hade förbokat... Jag bokade min i slutat av april 2019 och hämtade den 3 veckor senare. Långt för andra som stått i kö.
Fan nu blir man ju orolig igen
min SA sa rätt upp och ner att Tesla inte har något kösystem när jag frågade för några veckor sedan.
Ringde precis Tesla. Fick bekräftat att en MYP blivit levererad. Han visste inte varför turordningen hade förbigåtts men försäkrade mig om att ” nu när de kommer börja leverera på riktigt” ska allt gå enligt turordning.
yeah... right..
Model 3 2019... Öppnades för beställning i december 2018 för de som hade förbokat... Jag bokade min i slutat av april 2019 och hämtade den 3 veckor senare. Långt för andra som stått i kö.
min SA sa rätt upp och ner att Tesla inte har något kösystem när jag frågade för några veckor sedan.
yeah... right..
Vad är då anledningen att man får RN numren?
Så att Tesla ska kunna matcha en bil.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Hej
Nån som vet hur långt kvar det brukar vara kvar till faktiskt leverans från det att betalningssteget är gjort. Betalade mina 20% i början av april.
Ser att det ersatt stor delar den hårda plasten under hatthyllan i bagageutrymmet med flockade/klädda delar istället.
Borde vara bra för ljudnivån och så slipper man fula repor i plasten
yeah... right..
Vad är då anledningen att man får RN numren?
Då undrar man ju vad detta betyder? Skiter de fullständigt i deras lojala kunder
Model 3 2019... Öppnades för beställning i december 2018 för de som hade förbokat... Jag bokade min i slutat av april 2019 och hämtade den 3 veckor senare. Långt för andra som stått i kö.[/quote]
Fan nu blir man ju orolig igen [/quote]
min SA sa rätt upp och ner att Tesla inte har något kösystem när jag frågade för några veckor sedan. [/quote]
Vad är då anledningen att man får RN numren?[/quote]
Så att Tesla ska kunna matcha en bil.[/quote]
Låter ju helt sjukt , det skulle i sådana fall innebära att en kund som beställt mars 2021 rent av skulle kunna få sin bil långt efter de som beställt mars 2022? Finns ju ingen logik i det ...
Systemen kan ju sortera på helt andra saker som bokstavsordning på namn eller något annat skoj , vi får väl se kopplat till vår lista när leveranserna börjar i lite större skala
Systemen kan ju sortera på helt andra saker som bokstavsordning på namn eller något annat skoj , vi får väl se kopplat till vår lista när leveranserna börjar i lite större skala
Min känsla efter att ha läst på alla olika forum är att de sorterar efter hur mkt man betalar och hur snabbt. Fler tillval och kontant betalning = gå före i kön.
Låter ju helt sjukt , det skulle i sådana fall innebära att en kund som beställt mars 2021 rent av skulle kunna få sin bil långt efter de som beställt mars 2022? Finns ju ingen logik i det ...
Med dagens leverans har det redan inneburit att en beställning i januari -22 har gått före en beställning från 2020 med samma spec svart/svart och samma hämtningsplats. Så det är ingen tvekan längre att Tesla skiter ganska mycket i sina trogna kunder som beställt för länge sedan och dessutom betalat 15.000:- för att ställa sig i kö.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Med dagens leverans har det redan inneburit att en beställning i januari -22 har gått före en beställning från 2020 med samma spec svart/svart och samma hämtningsplats. Så det är ingen tvekan längre att Tesla skiter ganska mycket i sina trogna kunder som beställt för länge sedan och dessutom betalat 15.000:- för att ställa sig i kö.
Min känsla efter att ha läst på alla olika forum är att de sorterar efter hur mkt man betalar och hur snabbt. Fler tillval och kontant betalning = gå före i kön.
Tjänar dom inte mer på en kund dom förmedlar finansiering till? Tesla får ju betalt direkt ändå.
En Model Y Performance var säkert billigare vid beställning i 2020 än nu i januari 2022, så Tesla tjänar mer på att leverera till den som betalar mest - därför skiter dom fullständigt i kö system.
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
En Model Y Performance var säkert billigare vid beställning i 2020 än nu i januari 2022, så Tesla tjänar mer på att leverera till den som betalar mest - därför skiter dom fullständigt i kö system.
Så är det. Bilen var betydligt billigare vid lanseringen.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Alltså, från ett kassaflödesperspektiv är det smartast att leverera så dyra bilar som möjligt först: många options, bilar som beställdes till ett dyrare pris (alltså mer nyligen) och dessutom med låg reservationsavgift (1000 kr). Kanske dessutom är så att de tar några dar från leverans innan DNB betalar Tesla, vilket ger prioritet till dem som cashar… Cash flow management
Är det elektrisk svankstöd även på passagerarsidan fram ? Hur känns fjädringen och bilen i allmänhet och om du kan jämföra med någon annan bil?
Grattis till leverans!
Har inte kikat på svankstöd än, får kolla upp det, men jag uppfattade bara säteshöjd, fram/bak, ryggstödslutning när jag justerade för att passa mig. Tänkte inte på svankstödet
Fjädringen/styrningen påminner mer om BMW/Audi än om Mercedes/Volvo/Range Rover. Styrningen kanske är lite mer förlåtande men jag har å andra sidan i komfortläge just nu.
Utöver den blå 3-faskabeln jag visade (typ 2?) så ingick det en enfasladdare för vanlig stickpropp. Vet inte om det svarar på din fråga, har inte packat upp den än
Tänkte att det är lika bra att gå in och betala så har man gjort det men då såg jag att det står att man skall betala från sitt personliga konto. Vad exakt innebär det? I mitt fall så är det mitt företag som står för handpenningen.
Tänkte att det är lika bra att gå in och betala så har man gjort det men då såg jag att det står att man skall betala från sitt personliga konto. Vad exakt innebär det? I mitt fall så är det mitt företag som står för handpenningen.
Jag betalade dagen innan leverans, tror inte det hjälper dig få bilen snabbare att betala tidigt.
Ang. var betalningen kommer ifrån kan jag tänka mig att det är penningtvättsregler som gör att de inte kan ta emot betalning från en person/företag och registrera bilen till någon annan.