VW ID.4

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Inlägg: 509
Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
Ort: Bohuslän
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: VW ID.4

Inlägg av Collin87 »

OvePaHornet skrev: 24 jul 2023 14:14
Collin87 skrev: 24 jul 2023 11:53
Datzun skrev: 24 jul 2023 08:56
Nu har många av de befintliga ID.4, inklusive min, fått 3.2. När kommer nästa version rullas ut? Blir det 3.5?
3.5 gick VW ut med att den skall utföras på verkstad.
Dom som har/hade under SW 3.0 är prioriterade. När alla dom är klara är det dags för oss med allt över 3.0.

Jag fick 3.2 i höstas.

Pratade med våran VW verkstad, deras Elbilstekniker var sjukskriven så blir tidigast till hösten dom börjar uppdatera några bilar där...

Snyggt att bara ha en anställd till den typen av arbete...
Det finns två typer av ”elbils-mekaniker” inom VAG, högvoltstekniker och högvoltsexpert. Den stora skillnaden är i princip att högvoltsexperten är den enda som får öppna batteriet och utföra arbeten inuti. Tyvärr är det en stor brist på båda dessa i stora (hela?) delar av Sverige.
Det har du helt rätt i, men dom borde kanske satsa lite mer på att utbilda fler.
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
OvePaHornet
Inlägg: 221
Blev medlem: 20 okt 2021 07:16

Re: VW ID.4

Inlägg av OvePaHornet »

Collin87 skrev: 24 jul 2023 16:01
OvePaHornet skrev: 24 jul 2023 14:14
Collin87 skrev: 24 jul 2023 11:53
Datzun skrev: 24 jul 2023 08:56
Nu har många av de befintliga ID.4, inklusive min, fått 3.2. När kommer nästa version rullas ut? Blir det 3.5?
3.5 gick VW ut med att den skall utföras på verkstad.
Dom som har/hade under SW 3.0 är prioriterade. När alla dom är klara är det dags för oss med allt över 3.0.

Jag fick 3.2 i höstas.

Pratade med våran VW verkstad, deras Elbilstekniker var sjukskriven så blir tidigast till hösten dom börjar uppdatera några bilar där...

Snyggt att bara ha en anställd till den typen av arbete...
Det finns två typer av ”elbils-mekaniker” inom VAG, högvoltstekniker och högvoltsexpert. Den stora skillnaden är i princip att högvoltsexperten är den enda som får öppna batteriet och utföra arbeten inuti. Tyvärr är det en stor brist på båda dessa i stora (hela?) delar av Sverige.
Det har du helt rätt i, men dom borde kanske satsa lite mer på att utbilda fler.
Sant! Jobbar inom VAG, så är medveten om problemet mycket väl ;) Tyskarna har varit sena på bollen även här!
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 942
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: VW ID.4

Inlägg av R_Edvinsson »

ID4/5 update.

Lite oväntat att inget ändrades exteriört. (dock kan detta vara en mula så att fronten bla ändras likt de bilder vi sett från uppdaterade GTX Buzzen)
Men med uppdaterad drivlina, hårdvara, mjukvara och batteri så blir detta definitivt en helt ny bil.


[attachment=0]IMG_9964.jpeg[/attachment]
IMG_9964.jpeg
Senast redigerad av R_Edvinsson, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Inlägg: 509
Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
Ort: Bohuslän
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: VW ID.4

Inlägg av Collin87 »

R_Edvinsson skrev: 05 sep 2023 14:30
ID4/5 update.

Lite oväntat att inget ändrades exteriört.
Men med uppdaterad drivlina, hårdvara, mjukvara och batteri så blir detta definitivt en helt ny bil.


Ser ju ändå lite lovande ut, men å andra sidan så är det såhär dom skulle fungerat från början.
Sen så kommer väl troligen priset inte gå ner direkt.

Men skall bli intressant att se vart den hamnar i prisnivå när den går att beställa.
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Bankiren
Inlägg: 68
Blev medlem: 11 feb 2019 19:47

Re: VW ID.4

Inlägg av Bankiren »

R_Edvinsson skrev: 05 sep 2023 14:30
ID4/5 update.

Lite oväntat att inget ändrades exteriört. (dock kan detta vara en mula så att fronten bla ändras likt de bilder vi sett från uppdaterade GTX Buzzen)
Men med uppdaterad drivlina, hårdvara, mjukvara och batteri så blir detta definitivt en helt ny bil.


Vet vi om befintliga ID 4:or kommer att få uppdateringen? Jag har 3.2 i dagsläget och skulle verkligen vilja ha batterivärmningen…
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14593
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

Volkswagen has significantly reduced the price of its ID.4 in China. The ID.4 Crozz version offered by the FAW-Volkswagen joint venture is now available from 145,900 yuan, the equivalent of around 18,500 euros.
Lagom pris.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
OvePaHornet
Inlägg: 221
Blev medlem: 20 okt 2021 07:16

Re: VW ID.4

Inlägg av OvePaHornet »

Bankiren skrev: 05 sep 2023 22:10
R_Edvinsson skrev: 05 sep 2023 14:30
ID4/5 update.

Lite oväntat att inget ändrades exteriört. (dock kan detta vara en mula så att fronten bla ändras likt de bilder vi sett från uppdaterade GTX Buzzen)
Men med uppdaterad drivlina, hårdvara, mjukvara och batteri så blir detta definitivt en helt ny bil.


Vet vi om befintliga ID 4:or kommer att få uppdateringen? Jag har 3.2 i dagsläget och skulle verkligen vilja ha batterivärmningen…
Ryktet jag hört är att det även kommer rullas ut till befintliga bilar framöver. Nu skulle jag inte ta gift på det då utrullning av tidigare uppdateringar inte skett direkt smärtfritt :roll:
toppo
elbilist
Inlägg: 207
Blev medlem: 28 aug 2022 08:35

Re: VW ID.4

Inlägg av toppo »

Nu finns officiell information om uppdaterade ID4/ID5 och går dessutom att bygga på tyska sidan. Priserna i Tyskland är oförändrade, återstår att se vad som händer i Sverige.

ID4 får som väntat 286 hk, 0-100 på 6,7 sek och 550 km WLTP. ID4 GTX får 340 hk, 0-100 på 5,4 sek och 524 km WLTP.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... node=42460
XC40 Recharge ER RWD MY24
Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14593
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

toppo skrev: 10 okt 2023 21:29
Nu finns officiell information om uppdaterade ID4/ID5 och går dessutom att bygga på tyska sidan. Priserna i Tyskland är oförändrade, återstår att se vad som händer i Sverige.

ID4 får som väntat 286 hk, 0-100 på 6,7 sek och 550 km WLTP. ID4 GTX får 340 hk, 0-100 på 5,4 sek och 524 km WLTP.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... node=42460
Undra om det är detta som gjorde att Tesla sänkte 0-100 till 5,9 på Y RWD nyss. Kan ju inte klås av en VW liksom. :lol:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 942
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: VW ID.4

Inlägg av R_Edvinsson »

taliz skrev: 10 okt 2023 22:27
toppo skrev: 10 okt 2023 21:29
Nu finns officiell information om uppdaterade ID4/ID5 och går dessutom att bygga på tyska sidan. Priserna i Tyskland är oförändrade, återstår att se vad som händer i Sverige.

ID4 får som väntat 286 hk, 0-100 på 6,7 sek och 550 km WLTP. ID4 GTX får 340 hk, 0-100 på 5,4 sek och 524 km WLTP.
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... node=42460
Undra om det är detta som gjorde att Tesla sänkte 0-100 till 5,9 på Y RWD nyss. Kan ju inte klås av en VW liksom. :lol:
Förmodligen.
Man kan ju inte få stryk på ännu en punkt. 🫣🤣
lovegren
Inlägg: 1
Blev medlem: 25 okt 2023 19:21

Re: VW ID.4

Inlägg av lovegren »

Tjena!

Läst en del hit och dit här på forumet om id.4 uppdateringar, är det så att man nu borde kunna kontakta vw verkstad för få 3.5? Har en id4 - 2022 och 3.2 idag om det betyder något. Vad hände med OTA :-)
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 942
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: VW ID.4

Inlägg av R_Edvinsson »

lovegren skrev: 25 okt 2023 19:23
Tjena!

Läst en del hit och dit här på forumet om id.4 uppdateringar, är det så att man nu borde kunna kontakta vw verkstad för få 3.5? Har en id4 - 2022 och 3.2 idag om det betyder något. Vad hände med OTA :-)
3.5 verkar vara fabriksinstallerad 3.2.
Inte sett någonstans att det skiljer något på dessa för oss användare.
eldbollen
Inlägg: 6
Blev medlem: 30 aug 2023 14:31

Re: VW ID.4

Inlägg av eldbollen »

Eventuellt hämtar jag ut en 2023 GTX inom kort men av det jag försökt läsa mig till så kommer aldrig 4.0 till den? Jag är medveten om uppdateringarna på 2024 men känner inte att det är en dealbreaker för mig, även om pre-heating hade varit fint såklart. Säljaren upprepade flera gånger att pre-heating (4.0) kommer rullas ut men så har de väl sagt sedan den kom med...
chaffis75
elbilist
Inlägg: 4958
Blev medlem: 21 okt 2016 07:39
Ort: Löddeköpinge

Re: VW ID.4

Inlägg av chaffis75 »

eldbollen skrev: 20 nov 2023 14:57
Eventuellt hämtar jag ut en 2023 GTX inom kort men av det jag försökt läsa mig till så kommer aldrig 4.0 till den? Jag är medveten om uppdateringarna på 2024 men känner inte att det är en dealbreaker för mig, även om pre-heating hade varit fint såklart. Säljaren upprepade flera gånger att pre-heating (4.0) kommer rullas ut men så har de väl sagt sedan den kom med...
Som jag fattat de så har du en 3.x mjukvara eller tidigare i bilen så kommer den aldrig få 4.0 eller senare. Dvs de går en gräns mellan dessa versionerna.
Jag skulle aldrig skaffa en bil med 3.x mjukvara idag, de är inte så kul att vänta på att batteriet ska bli varmt vid första snabbladdningen för dagen. Detta är helt klart vår största nackdelen med vår id3.
Tänk om de bara hade lagt in en knapp förnärma batteri, behövs ingen logik eller annat utan bara en knapp som värmer tex max 30 minuter eller till de når rätt temperatur. Kanske de kan lägga en varning typ, detta förkortar räckvidden men förbättrar performance när du ska snabbladda.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14593
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

eldbollen skrev: 20 nov 2023 14:57
Eventuellt hämtar jag ut en 2023 GTX inom kort men av det jag försökt läsa mig till så kommer aldrig 4.0 till den? Jag är medveten om uppdateringarna på 2024 men känner inte att det är en dealbreaker för mig, även om pre-heating hade varit fint såklart. Säljaren upprepade flera gånger att pre-heating (4.0) kommer rullas ut men så har de väl sagt sedan den kom med...
Hoppas du får REJÄL rabatt(typ 200k+).
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Swallat
Inlägg: 40
Blev medlem: 05 maj 2022 22:12

Re: VW ID.4

Inlägg av Swallat »

Hur låst är programvaran.

jag menar vi har sedan evigheter jailbreakat Iphones och moddat android, någon tekniskt kunnig borde ju kunna lösa sidoprogramvara hyfsat fort
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 942
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: VW ID.4

Inlägg av R_Edvinsson »

eldbollen skrev: 20 nov 2023 14:57
Eventuellt hämtar jag ut en 2023 GTX inom kort men av det jag försökt läsa mig till så kommer aldrig 4.0 till den? Jag är medveten om uppdateringarna på 2024 men känner inte att det är en dealbreaker för mig, även om pre-heating hade varit fint såklart. Säljaren upprepade flera gånger att pre-heating (4.0) kommer rullas ut men så har de väl sagt sedan den kom med...
Har hört någon vecka nu att det släpps nya lagerbilar med typ 150k i rabatt mot ordinarie pris på ID4/5, vi har iofs inte sett några priser alls på den uppdaterade modellen.

Jag skulle personligen inte se det som som en bra deal för det jag kör, men laddar man bara hemma och sällan eller aldrig är ute och åker långresor så kan det vara en riktigt bra deal så bilen i övrigt är betydligt bättre än sitt rykte.

Det pratas även vitt och brett, bla hos poddare mfl om att förvärmning ALDRIG kommer till de äldre bilarna.
Men jag förstår ärligt inte varför…om det inte är så att värmeelementet behöver extern ström för att fungera, dvs att de inte idag är ens i kopplat till den DC krets som batteriet har.

Annars borde det redan idag gå att starta värmaren med en ODB11. 😬
Hoppsan_84
Inlägg: 265
Blev medlem: 09 dec 2020 22:19

Re: VW ID.4

Inlägg av Hoppsan_84 »

Det går att köra värmaren med VCDS som ett utgångstest.
Om man kollar på själva värmaren ser det ut att vara en simpel relästyrning men det kan ju vara CAN också.
eldbollen
Inlägg: 6
Blev medlem: 30 aug 2023 14:31

Re: VW ID.4

Inlägg av eldbollen »

R_Edvinsson skrev: 20 nov 2023 18:28
Har hört någon vecka nu att det släpps nya lagerbilar med typ 150k i rabatt mot ordinarie pris på ID4/5, vi har iofs inte sett några priser alls på den uppdaterade modellen.

Jag skulle personligen inte se det som som en bra deal för det jag kör, men laddar man bara hemma och sällan eller aldrig är ute och åker långresor så kan det vara en riktigt bra deal så bilen i övrigt är betydligt bättre än sitt rykte.

Det pratas även vitt och brett, bla hos poddare mfl om att förvärmning ALDRIG kommer till de äldre bilarna.
Men jag förstår ärligt inte varför…om det inte är så att värmeelementet behöver extern ström för att fungera, dvs att de inte idag är ens i kopplat till den DC krets som batteriet har.

Annars borde det redan idag gå att starta värmaren med en ODB11. 😬
taliz skrev: 20 nov 2023 17:34
Hoppas du får REJÄL rabatt(typ 200k+).
chaffis75 skrev: 20 nov 2023 17:04
Som jag fattat de så har du en 3.x mjukvara eller tidigare i bilen så kommer den aldrig få 4.0 eller senare. Dvs de går en gräns mellan dessa versionerna.
Jag skulle aldrig skaffa en bil med 3.x mjukvara idag, de är inte så kul att vänta på att batteriet ska bli varmt vid första snabbladdningen för dagen. Detta är helt klart vår största nackdelen med vår id3.
Tänk om de bara hade lagt in en knapp förnärma batteri, behövs ingen logik eller annat utan bara en knapp som värmer tex max 30 minuter eller till de når rätt temperatur. Kanske de kan lägga en varning typ, detta förkortar räckvidden men förbättrar performance när du ska snabbladda.
De som var observanta i helgen märkte att det var lagerrensning hos DinBil Värmdö, de sålde ett flertal GTX för ~4,5k-6k/månad i privatleasing. Jag slog till och fick lite extrautrustning med, infotainment plus, assistant plus etc för en billig peng. Har landställe som jag kommer till på en laddning och åker till fjällen 1 gång per år, annars är det inte så många road trips, så jag kommer inte gråta om jag behöver stå 10 minuter längre vid någon laddare någon enstaka gång per år.

Annars kommer den laddas hemma och uppfylla mina behov i övrigt, mest sugen på att äntligen ta steget in i elbilsvärlden. Trivs jag inte bör man kunna överlåta den på någon månad då priset ändå är slagkraftigt.

Tycker det är lustigt att säljarna säger att det kommer OTA/vid "fysisk" uppdatering, när VW i andra forums påstår att de inte ens kan uppdatera. Lite fulspel,även om jag visste om det sedan innan.
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 942
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: VW ID.4

Inlägg av R_Edvinsson »

Nu är nya ID4/5 beställningsbara även i sverige.

Så antingen har de betat igenom lagersaldot eller fått på näbben av Volkswagen. 😬
Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Inlägg: 509
Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
Ort: Bohuslän
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: VW ID.4

Inlägg av Collin87 »

R_Edvinsson skrev: 22 dec 2023 15:10
Nu är nya ID4/5 beställningsbara även i sverige.

Så antingen har de betat igenom lagersaldot eller fått på näbben av Volkswagen. 😬
Känns som rätt konkurrenskraftiga priser.
När det ju agentmodell som gäller så har man inte ramavtal så blir det ingen rabatt på bilen, vilket kanske dom nya priserna avspeglar.

En 4 motion med led matrix, drag, motoriserad baklucka osv för ca 600k.

Innan uppdateringen så var det nästan 100k upp för likadan.
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14593
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

Collin87 skrev: 23 dec 2023 10:27
R_Edvinsson skrev: 22 dec 2023 15:10
Nu är nya ID4/5 beställningsbara även i sverige.

Så antingen har de betat igenom lagersaldot eller fått på näbben av Volkswagen. 😬
Känns som rätt konkurrenskraftiga priser.
När det ju agentmodell som gäller så har man inte ramavtal så blir det ingen rabatt på bilen, vilket kanske dom nya priserna avspeglar.

En 4 motion med led matrix, drag, motoriserad baklucka osv för ca 600k.

Innan uppdateringen så var det nästan 100k upp för likadan.
Konkurrenskraftiga? En strippad 52kwh med plåtfälgar kostar mer än jag gav för min 82kwh 1st edition... då fick jag dessutom bonus så den är egentligen 70000 dyrare!
Helt sinnessjuka priser IMO.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Collin87
Teslaägare
Inlägg: 509
Blev medlem: 14 mar 2023 15:06
Ort: Bohuslän
Referralkod: ts.la/kenny368061

Re: VW ID.4

Inlägg av Collin87 »

taliz skrev: 23 dec 2023 13:43
Collin87 skrev: 23 dec 2023 10:27
R_Edvinsson skrev: 22 dec 2023 15:10
Nu är nya ID4/5 beställningsbara även i sverige.

Så antingen har de betat igenom lagersaldot eller fått på näbben av Volkswagen. 😬
Känns som rätt konkurrenskraftiga priser.
När det ju agentmodell som gäller så har man inte ramavtal så blir det ingen rabatt på bilen, vilket kanske dom nya priserna avspeglar.

En 4 motion med led matrix, drag, motoriserad baklucka osv för ca 600k.

Innan uppdateringen så var det nästan 100k upp för likadan.
Konkurrenskraftiga? En strippad 52kwh med plåtfälgar kostar mer än jag gav för min 82kwh 1st edition... då fick jag dessutom bonus så den är egentligen 70000 dyrare!
Helt sinnessjuka priser IMO.
Ja puren är absolut dyr.
Tror inte den kommer sälja speciellt heller.
Typiskt en bil som bara ska göra att dom kan visa ett "lågt" frånpris.

Men 600k för awd är ju inte alls för dyrt jämfört med konkurrenterna.
VW ID.7 Pro Edition - Beställd
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14593
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

Collin87 skrev: 23 dec 2023 13:49
taliz skrev: 23 dec 2023 13:43
Collin87 skrev: 23 dec 2023 10:27
R_Edvinsson skrev: 22 dec 2023 15:10
Nu är nya ID4/5 beställningsbara även i sverige.

Så antingen har de betat igenom lagersaldot eller fått på näbben av Volkswagen. 😬
Känns som rätt konkurrenskraftiga priser.
När det ju agentmodell som gäller så har man inte ramavtal så blir det ingen rabatt på bilen, vilket kanske dom nya priserna avspeglar.

En 4 motion med led matrix, drag, motoriserad baklucka osv för ca 600k.

Innan uppdateringen så var det nästan 100k upp för likadan.
Konkurrenskraftiga? En strippad 52kwh med plåtfälgar kostar mer än jag gav för min 82kwh 1st edition... då fick jag dessutom bonus så den är egentligen 70000 dyrare!
Helt sinnessjuka priser IMO.
Ja puren är absolut dyr.
Tror inte den kommer sälja speciellt heller.
Typiskt en bil som bara ska göra att dom kan visa ett "lågt" frånpris.

Men 600k för awd är ju inte alls för dyrt jämfört med konkurrenterna.
När jag köpte min ID4 jämförde jag med motsvarande Tiguan. Det skiljde 3000kr efter bonus.
Idag får du ge 150 000kr mer för motsvarande ID4. Tiguanen kostar forfarande lika mycket/lite(trots helt ny Model).
Elbilar borde bli billigare relativt avgasbilar, inte tvärtom.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 942
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: VW ID.4

Inlägg av R_Edvinsson »

Collin87 skrev: 23 dec 2023 10:27
R_Edvinsson skrev: 22 dec 2023 15:10
Nu är nya ID4/5 beställningsbara även i sverige.

Så antingen har de betat igenom lagersaldot eller fått på näbben av Volkswagen. 😬
Känns som rätt konkurrenskraftiga priser.
När det ju agentmodell som gäller så har man inte ramavtal så blir det ingen rabatt på bilen, vilket kanske dom nya priserna avspeglar.

En 4 motion med led matrix, drag, motoriserad baklucka osv för ca 600k.

Innan uppdateringen så var det nästan 100k upp för likadan.
Blir dock inte riktigt klok på specifikationerna för de olika modellerna.
PRO har bakhjulsdrift och 210kW
PRO 4M har AWD och 210kW
GTX har AWD och 250kW.

Rent krasst måste ju det betyda att PRO 4M har någon form av strypning på bakre motorn, för även prestanda är likvärdiga med den bakhjulsdrivna.
Skriv svar