Om ni säljer eGolfen så behöver ju inte den totala mängden eldrivna mil minska. Tvärtom. Den som köper den kanske kör mer än din fru? Då blir det ändå en miljövinst ur ett nationellt och globalt perspektiv.
Hon har kört 3000 mil på ett år i e-Golfen. Det är väl inte så lite. Och som sagt, hon tycker/tyckte ju om den. Och hon tog idag som självklart e-Golfen till jobbet, trots att låne-Q2:an står här hemma. Sååå bra kan den alltså inte vara. Jag hade ju tagit den bilen jag tycker bäst om. Som sagt, det är så irrationellt att jag hoppas att det går över av sig självt. Man har väl förstått att allt inte går att förklara med logik.
Slanga den på 20L bensin och fråga vad den dragit. Kör i 3,2kg i däcken så den blir stötig. Kläm fast något i en rutlist så en ruta inte stänger helt och låter lite.
Ta till det tunga artilleriet och säg att din vackra fru ser ju så lång och slank ut bredvid den låga/smala e-Golfen. Att e-Golfens färg matchar hennes ögon eller något annat smicker som skulle kunna funka
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Flera rimliga anledningar har redan nämnts men dessutom verkar ju Q2 e-tron bygga på en utgående plattform (MQB). Den kanske inte bedöms bli konkurrenskraftig här. Dessutom vill man förmodligen anpassa fabrikerna i Europa till de nya elbilsplattformarna, då passar det nog illa att någon bastard kommer in och stör här. Att exportera från Kina kan man ju iofs göra men då lär lönsamheten bli lidande med tanke på frakter och tullar med mera.
Q4 e-tron lär bli en mycket bättre bil.
Senast redigerad av Geni87, redigerad totalt 1 gånger.
Praktisk räckvidd på sommaren alltså runt 25 mil. På vintern knappa 20... Ja jag vet inte.
Ja, det är ju inte sjukt imponerande direkt. Audi som häcklade Tesla och sa att dom minsann skulle bygga en elbil som var värdig autobahn. Ok, vad blev det? Dyrt, kort räckvidd och långsam acceleration. Tja, jag tycker nog dom kunde ansträngt sig lite mer. Men jag ska ge dom att dom var först med kameraspeglar på produktionsbilar, det är ju kul
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Såg min första etron live idag på autobahn mellan München och Bregenz. Rätt ruggigt väder med ca 0 grader och snöblandat regn. Inte låg han och mosade på i vänsterfilen som de andra tysksuvarna. Med tanke på väglaget så var en viss försiktighet att rekommendera, men han smög lite väl mycket mellan lastbilarna.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Såg min första etron live idag på autobahn mellan München och Bregenz. Rätt ruggigt väder med ca 0 grader och snöblandat regn. Inte låg han och mosade på i vänsterfilen som de andra tysksuvarna. Med tanke på väglaget så var en viss försiktighet att rekommendera, men han smög lite väl mycket mellan lastbilarna.
Idag var det min tur att se en live för första gången. Hemma på Tyresö dessutom. Tyskreggad. Blev positivt överraskad, tyckte den var snyggare i verkligheten än på bild. Tycker nog faktiskt utsidan är snyggare än X (sen blir ju SUVar aldrig riktigt snygga, men men).
...konstigt. VW/audi som är så vassa på bilar. Inte sådana nollor som uppkomlingen Tesla. Att göra en fungerande elbil - hur svårt kan det vara? (OBS! Varning för ironi!!)
Ja, jag VET, Tesla är inga felfria bilar. Men det finns inga sådana och min Tesla är överlägset den bästa bil jag kört!
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
"– Nå lyser det lamper som sier at det er feil på batteriet, feil på bilens ledningsnett, feil på motoren, feil på quattro-systemet og at man skal skru av tenningen og parkere bilen på et trygt sted. Audi råder meg altså til å ignorere varsellampene og kjøre videre"
Ja det känns väl tveksamt om man vill ut på nån längre tur med sånna felmeddelanden.
"Bilen hans lot seg imidlertid ikke starte før etter mer enn 20 minutter. "
Vi kan vara överens om att det är bra med konkurrens. Ett ord man aldrig ska använda är just aldrig.
Ex. Jag ska aldrig mera ha en Tesla. På mig verkar det som att Tesla är den bilen som haft de bästa lösningarna. Att man sedan som ägare kan ha en bunke otur och man kanske finner att Tesla inte i alla lägen har de bästa detaljlösningarna, men totalt sett är Tesla på väg att nå marknadsdominans. Varför har de etablerade aktörerna tillåtit detta? Verkar som Hyndai/Kia ligger bäst till att konkurrera. WW/Audi och Jaguar får kämpa hårdare.
Vi kan vara överens om att det är bra med konkurrens. Ett ord man aldrig ska använda är just aldrig.
Ex. Jag ska aldrig mera ha en Tesla. På mig verkar det som att Tesla är den bilen som haft de bästa lösningarna. Att man sedan som ägare kan ha en bunke otur och man kanske finner att Tesla inte i alla lägen har de bästa detaljlösningarna, men totalt sett är Tesla på väg att nå marknadsdominans. Varför har de etablerade aktörerna tillåtit detta? Verkar som Hyndai/Kia ligger bäst till att konkurrera. WW/Audi och Jaguar får kämpa hårdare.
eftersom de aldrig trodde Tesla skulle lyckas.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Varför vill jag betala en massa för att sedan få betala superhöga priser för laddning?
Smidigt med ett kort på drygt 90 000 laddningsstationer.
"Res över nationsgränser med ett enda kontrakt
Ladda din Audi på en av drygt 90 000 laddningsstationer i 16 länder i Europa. Oavsett om du är i stadskärnan eller på motorvägen så kan du med e-tron Charging Service ladda snabbt och bekvämt. Utnyttja det stadigt växande nätverket av stationer med High Power Charging (HPC) för snabb och pålitlig laddning. Du kan också ladda din Audi e-tron i andra europeiska länder till lokala priser utan extra avgifter"
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
När det gäller laddning har jag följande rangordning;
1) Gratis (ja, det finns ingen lunch som är gratis, någon betalar och kommer för eller senare att hamna i ens knä)
2) debitering vid kWh. (incitamentet är att få så snabb laddning som möjligt; man kan även ta högre betalt då det upplevs sm högre kvalitet hos kunderna.
3) debitering i tid. (incitamentet är att ladda så Lååååmggggsaaammmt som möjligt).
ionity verkar ha rätt inställning. men kom igen audi. bindningstid och betala även fast man inte utnyttjar det. Gillar det inte alls.
Det borde vara i allas intressen att vi får en konsensus vad som är en rimlig debitering så man får bort ockerpriser.