dessa 2 veckor får gärna gå fort

Vilken däckdimension rekommenderar ni jag ska köpa på vinterdäcken ?till gemeni 19 fälgarna, 255 45 19?
Moderator: Redaktion
Ja, originalfälgarna är 9,5" breda och bör ha 255 mm däck.Sandalninjan skrev:Fått leverans sms bokat in tid i Malmö 17 febbeställde 23 november.
dessa 2 veckor får gärna gå fort![]()
Vilken däckdimension rekommenderar ni jag ska köpa på vinterdäcken ?till gemeni 19 fälgarna, 255 45 19?
Attans, kom precis SMS, flyttat till EM 18/2guinness skrev:Upphämtning av min Y den 16/2 på FM i Malmö
Fan jag e också rädd den kommer komma till migguinness skrev:Attans, kom precis SMS, flyttat till EM 18/2guinness skrev:Upphämtning av min Y den 16/2 på FM i Malmö
Datumet på fakturan är vad jag har förstått det fortfarande preliminärt, det är först när du fått ett sms och själv bokat en tid som du har ett datum.Exit_gas skrev:Fick i förrgår SMS om leveransfönster 14-23/2, men idag på fakturan står det 12/2 som preliminär upphämtningsdatum. Pepp!
Kan man anta att datumet på fakturan gäller? Det är en lördag, har Trosta öppet lördagar?
Inte säkert när man bokar hellervigge50 skrev:Datumet på fakturan är vad jag har förstått det fortfarande preliminärt, det är först när du fått ett sms och själv bokat en tid som du har ett datum.Exit_gas skrev:Fick i förrgår SMS om leveransfönster 14-23/2, men idag på fakturan står det 12/2 som preliminär upphämtningsdatum. Pepp!
Kan man anta att datumet på fakturan gäller? Det är en lördag, har Trosta öppet lördagar?
Que? Är det inte OS som gäller nu??guinness skrev:Attans, kom precis SMS, flyttat till EM 18/2guinness skrev:Upphämtning av min Y den 16/2 på FM i Malmö
Det skall vara alla uppdateringar på dessa.haristhesherif skrev:Tror ni att den här leveransen inkluderar dubbla glas bak?
Har du fått fakturan?pejvic skrev:Det skall vara alla uppdateringar på dessa.haristhesherif skrev:Tror ni att den här leveransen inkluderar dubbla glas bak?
En fråga till er som fått datum. Har ni betalat in köpeskillingen för att få datum, eller gör man det först när man får datumet?
Väntar på en ordinär vit LR utan vinterdäck men inte hört något.
Hälsn Pejvic
Någon som har koll vad "alla uppdateringar" är?mikebike skrev:pejvic skrev:Det skall vara alla uppdateringar på dessa.haristhesherif skrev:Tror ni att den här leveransen inkluderar dubbla glas bak?
Enligt han jag pratade med på Tesla angående min leverans nu i februari är så det:Choke skrev:Någon som har koll vad "alla uppdateringar" är?mikebike skrev:pejvic skrev:Det skall vara alla uppdateringar på dessa.haristhesherif skrev:Tror ni att den här leveransen inkluderar dubbla glas bak?
Samt:frallanfrallan skrev:Enligt han jag pratade med på Tesla angående min leverans nu i februari är så det:Choke skrev:Någon som har koll vad "alla uppdateringar" är?mikebike skrev:pejvic skrev:Det skall vara alla uppdateringar på dessa.haristhesherif skrev:Tror ni att den här leveransen inkluderar dubbla glas bak?
* AMD Ryzen
* Dubbla glas där bak
* Uppvärmda torkarblad
Jag har fått datum utan att göra slutbetalning.pejvic skrev:Det skall vara alla uppdateringar på dessa.haristhesherif skrev:Tror ni att den här leveransen inkluderar dubbla glas bak?
En fråga till er som fått datum. Har ni betalat in köpeskillingen för att få datum, eller gör man det först när man får datumet?
Väntar på en ordinär vit LR utan vinterdäck men inte hört något.
Hälsn Pejvic
Ja. Hatthylla/insynsskydd är något som förhoppningsvis kommer i Q1.EVVK skrev:Vad är hatthyllan, är det någon nyhet ?
Nämns i europeiska manualer, t.ex. sv_se och en_gb , men inte i en_us .
https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/sv_se/
Bara byta slutet i adressen för att växla mellan spårken.
Öppna och stänga->Bakre bagageutrymme->Hatthylla
Det finns lite information här https://www.google.com/amp/s/insideevs. ... cover/amp/EVVK skrev:Vad är hatthyllan, är det någon nyhet ?
Nämns i europeiska manualer, t.ex. sv_se och en_gb , men inte i en_us .
https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/sv_se/
Bara byta slutet i adressen för att växla mellan spårken.
Öppna och stänga->Bakre bagageutrymme->Hatthylla
Jag hade för avsikt att köra på 18", men ingen verkar sälja 18" fälgar till Model Y längre.Dexter86 skrev:Då är frågan om man ska beställa 45 eller 50 profil på vinterpjucken![]()
Utbudet är Väldigt mycket bredare med 50 samt billigare
Köpte dessa från ABS wheels och eftermarknadsemblem jag satt på centrumlocken. 19” 9,5, kommer kränga av sommardäcken och sätta på dem på dessa fälgar sen köper jag vinterdäck och sätter dem på geminifälgarna:)mikebike skrev:Jag hade för avsikt att köra på 18", men ingen verkar sälja 18" fälgar till Model Y längre.Dexter86 skrev:Då är frågan om man ska beställa 45 eller 50 profil på vinterpjucken![]()
Utbudet är Väldigt mycket bredare med 50 samt billigare
Plan B är att köpa 8,5" x 19" fälgar och 235 mm breda däck.
Hur vet du att det är okej? Snabb googling hittade att tidigare var detta regeln som gällde men numera står det att det inte får påverka hastighetsmätaren:Dexter86 skrev:Blir 3.58% så det är ingen fara sålänge det är inom 5%