Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Sålde min bil i slutet av Januari när jag tyckte allt började kännas nära. Sedan kom oviss väntan på fabrikens öppnande, Krig i Ukraina, Fler nedstängningar i Kina, Än mer logistikproblem, Mer utbredd komponentbrist och fortsatt radiotystnad runt bilen. Ett datum som gick att planera runt hade varit önskvärt.
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
Misstänker att även Tesla (och för den delen alla övriga biltillverkare) skulle önska sig exakt det samma.Old_O skrev:Sålde min bil i slutet av Januari när jag tyckte allt började kännas nära. Sedan kom oviss väntan på fabrikens öppnande, Krig i Ukraina, Fler nedstängningar i Kina, Än mer logistikproblem, Mer utbredd komponentbrist och fortsatt radiotystnad runt bilen. Ett datum som gick att planera runt hade varit önskvärt.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Finns tyvärr hur många exempel som helst från amerikanska forum där datumen inte betyder någonting (två exempel här).
Det enda man kan göra är att stå med mössan i handen och vackert tacka när man väl får en bil verkar det som.
Ser fram emot att de styr upp sin kundservice i framtiden när andra biltillverkare kommer ikapp.
Det enda man kan göra är att stå med mössan i handen och vackert tacka när man väl får en bil verkar det som.
Ser fram emot att de styr upp sin kundservice i framtiden när andra biltillverkare kommer ikapp.
Svart Model Y Performance
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Egentligen känns det som väldigt fjuttigt antal bilar om man tänker att dom ska spridas ut överWedges skrev:Jag fattar att ”alla” som har beställt en MYP inte hänger i diverse forum runt om i Europa, MEN vart tar alla bilar vägen som ständigt syns i alla drone videos på tuben???
Bilar står på rad, både svarta och vita, lastbilar kör från fabriken om och om igen…
halva Europa typ…
Det står ju inte direkt tusentals på bilderna utan snarare tiotals, och det stämmer ju också bra
med den lilla information vi har om fabrikens kapacitet nu, dvs några hundra om dagen eller nåt sånt, om
ens det. Sen om det beror på brist på batterier eller själva fabriken hjälper ju ingen som väntar på sin bil
såklart, men det ”borde” rampas upp rejält snart gissar jag iaf

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
-
Beställde en grå MYP 24/2-22 och har uppskattad leverans i maj men det är väl inte så troligt att den ens är på gång. Funderar på att byta till svart för att öka chansen att få bilen innan 1 juli, finns det andra som har beställt en grå som går i samma tankar? Hur gör ni?
Jag har beställt en svart i slutet av Mars och har fortfarande samma ETA som vid beställningen så inget har ändrats för mig..vet inte hur de funkar när man byter färg om de räknas från beställning eller när man gör bytettydollahbill skrev:Beställde en grå MYP 24/2-22 och har uppskattad leverans i maj men det är väl inte så troligt att den ens är på gång. Funderar på att byta till svart för att öka chansen att få bilen innan 1 juli, finns det andra som har beställt en grå som går i samma tankar? Hur gör ni?
Enligt Tyska forumet har någon en teori
"Clauder
20 min
I think Tesla will fill up the backlog with cars from China. The plant in Grünheide cannot currently produce that many cars because the demand is simply too great. Everyone who has now received an email or the delivery date has changed to positive will receive an MYP from China."
"Clauder
20 min
I think Tesla will fill up the backlog with cars from China. The plant in Grünheide cannot currently produce that many cars because the demand is simply too great. Everyone who has now received an email or the delivery date has changed to positive will receive an MYP from China."
Så länge man får bonus och inbytes priset på min bil gäller kan jag vänta , någon som vet vad som händer med inbytespriset som är giltigt i 60 dagar.
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Det syns på VIN, men hittills gäller MYP = Tyskland, MYLR = Kina.Grodan skrev:Hur vet man om den kommer från Kina eller Tyskland?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tror tyvärr inte en sekund på att de sätter upp en P lina i Kina för att täcka upp behovet av MY P. Men tanke på alla problem med Corona i Kina skall man nog vara glad om de får ut några MY LR.anna__ skrev:Enligt Tyska forumet har någon en teori
"Clauder
20 min
I mitten av maj har dom planerat att va tillbaka till vanlig produktion i Shanghai. 80 procent nu. MYP görs ju i Shanghai redan. Men inte för Europa marknaden. Vore ju lätt att ändra för ett kvartal. Tror inte själv dom kommer göra så men hade nog ändå tagit en från Shanghai om det va alternativet för att få bilen snartKrip77 skrev:Tror tyvärr inte en sekund på att de sätter upp en P lina i Kina för att täcka upp behovet av MY P. Men tanke på alla problem med Corona i Kina skall man nog vara glad om de får ut några MY LR.anna__ skrev:Enligt Tyska forumet har någon en teori
"Clauder
20 min
Model Y performance
Från tysk tesla grupp på fb
beställt 22 mars och fick den i fredags.
Om det skulle vara så att det skulle komma MYP från kina, är det någon skillnad mot den som tillverkas i tyskland?
Nån som vet?
Nån som vet?
Frågan är ju om de skiter i de svarta bilarna och istället tillverkar de vita bilarna nu istället. Så få kan det ju inte vara som har beställt svart så de är klara med alla svarta bilar. Känns verkligen skumt!piespo skrev:
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Slut på svart färg.Krip77 skrev:Frågan är ju om de skiter i de svarta bilarna och istället tillverkar de vita bilarna nu istället. Så få kan det ju inte vara som har beställt svart så de är klara med alla svarta bilar. Känns verkligen skumt!piespo skrev:

Volvo PV 544 Special 1963
Ja man undrar ju!mikebike skrev:Slut på svart färg.Krip77 skrev:Frågan är ju om de skiter i de svarta bilarna och istället tillverkar de vita bilarna nu istället. Så få kan det ju inte vara som har beställt svart så de är klara med alla svarta bilar. Känns verkligen skumt!piespo skrev:
Tror absolut inte att de kommer levereras några MYP från Shanghai, det är redan så insålt på att MYP är MiG, så då blir det nog många avbokningar, iallafall för mig (vit/svart).
För mig kvittar det, Shanghai eller Berlin, same same.
Ska ju inte prata med bilen
Men tror inte heller på att det skeppas MYP från Kina hit.
Ska ju inte prata med bilen

Men tror inte heller på att det skeppas MYP från Kina hit.
Är väl hugget som stucket Berlin el Shanghai. Verkar det inte högra finish på Shanghai?
Jag tar också gärna en MYP från Kina..
Bara den har hatthylla och samma ljudisolering som den från Tyskland..
Bara den har hatthylla och samma ljudisolering som den från Tyskland..
MYP MiC har andra stolar, fjädring samt ingen hatthylla. Ser inte att samma fabrik skulle tillverka P och LR olika.
Kanske var det den svarta färgen som rann ut där på vägen…Krip77 skrev:Ja man undrar ju!mikebike skrev:Slut på svart färg.Krip77 skrev:Frågan är ju om de skiter i de svarta bilarna och istället tillverkar de vita bilarna nu istället. Så få kan det ju inte vara som har beställt svart så de är klara med alla svarta bilar. Känns verkligen skumt!piespo skrev: