Nu börjar det att röra på sig. De första bilarna går till Stockholm men även Malmö får några bilar inom kort. Kanske redan nästa vecka.
Kommer ett nytt mail typ 2-3 dagar innan leverans.
Jag beställde min bil i Nov. Svart/Svart
Trevlig helg på er alla!
/Mullvaden
Har vår mullvad möjligen lite mer information?
Är din bekräftad till 13 maj??
LOL
Enligt min SA, så var det ett bulkmail som gick ut till alla, vare sig man fått ett leveransfönster eller ej (nåja.....)
Men Tesla hävdar ivf att de har fått information om att de kommer att kunna leverera ut bilar i slutet av maj och sen hela juni. Men det var ett generiskt mail, eftersom hon inte svarade på mina frågor, så blev mailet lite goddag yxskaft
Tänkte mest på det faktum att det står 13 maj i herr Mullvads signatur nuförtiden
” Vi utgår från leveransfönstrerna som syns på Teslakontot i dagsläget. Vi förväntar oss att de shanghaiproducerade bilarna kommer rulla in till oss i Juni månad.”
” Vi utgår från leveransfönstrerna som syns på Teslakontot i dagsläget. Vi förväntar oss att de shanghaiproducerade bilarna kommer rulla in till oss i Juni månad.”
Har myp beställd…
Shanghai......bekräfta dom precis att MYP kommer från Kina då alltså..
Har myp beställd…
Nej tack!
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Har myp beställd…
Nej de är bara SA som var dålig koll som vanligt
Pratade med en av killarna i MoS. Han var själv väldigt taggad på sin MYP han hade beställd men hade ingen mer info än någon annan. Han sa också han han läste på div forum och i Facebookgrupperna för att få reda på mer, så han bekräftade egentligen att SA sällan vet mer än vi gör här
Mycket pekar ju åt brytet maj/juni så de är väl de man får ställa in sig på
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Har myp beställd…
Nej, Min SA nämner inte alls Shanghai, i det svaret jag fick. Bara Berlin.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017