RN-nummret säger inget alls om tid för beställning, produktion eller leverans.Teslanorr skrev:Beigler skrev:Varför är Tesla så sparsamma med leveransinformation. Fick idag, efter påstötning, info från min DES att bilen just är i lackning. Om han kan se den infon. Varför kan de inte exponera det för Tesla. Kanske till och med i form av bilder. Skulle va en baggis för dem men sjukt coolt för oss som väntar. Någon som för övrigt har någon uppfattning om hur långt från klar lackning innebär?
Jag har ingen uppfattning, försöker söka information och inte ringa Ds för mycket....Det står fortfarande att min är i "leveransplaneiring" men jag vet nu att den gungar i container över havet mot Holland...
Kan du skriva vilka datum du reserverade och beställde, samt helt det där ursprungliga "könumret" för RN-nummer och VIN?
Kö-nummret (i mitt fall Signature #588) säger lite om när den kan börja produceras men är helt underordnad modell och utrustningspaket. En fullt utrustad P90D med alla tillval som beställdes i februari i år kommer att levereras månader tidigare än en 70D eller en bil med 5 säten som reserverades 2013.
VIN-nummret säger lite mer om när bilen kan tänkas produceras men är inte entydigt.
För mig gäller följande:
8/8 2014: Lade första reservationen
1/3 2016: Kom åt Design Studion och skickade iväg beställningen
14/3 2016: Fick bekräftelse på att order konfirmerats
23 eller 24/4 2016: Fick VIN-nummer S01051
12/5 2016: Bilen hade status "Body in white"
15/5 2016: Inlogg till Tesla-appen ändrades (kan ha varit att Tesla ändrade förfarandet centralt för alla eller att min bil kopplades till Tesla-appen)
25/6 2016: Bilen troligtvis färdigbyggd.
27/6 2016: Besked om att bilen var färdigbyggd (detta var en måndag).
5/7 2016: Bilen lastad i container.
24/7 2016: Kl. 8:29 Båten Maersk Missouri med containern ha lämnat Houston hamn.
10/8 2016 kl 05:34: Containern lastas av från båten. Med på båten är 39 andra containrar med bilar från Kalifornien, 4 bilar per container ger 160 bilar som lastas av båten. Dessa har lastats in i en container mellan 5/7-11/7.
Preliminärt leveransdatum: 20/8 2016, exakt 8 veckor efter produktion.
Uppdaterad tid för leverans: andra veckan i september ungefär.