Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Idag körde jag om en sprittans ny vit Model S med facelift och pano i Eugeniatunneln i Stockholm. Hälsade med en dubbelblink men fick inget svar. Snygg bil dock med nya headlights 

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Åkte mellan Stöten och Lindvallen idag. Mötte 2st. Norrmän naturligtvis.
Tesla Model Y
Två nytvättade Teslor gled en kort bit sida vid sida i Solna. Min gråa brevid den snygga röda med skylten BATTERI. Trevlig vink 

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Kul att ni hänger här på forumet också! Det var jag och min pappa Self1sh som var ute o gled.. trevligt att "träffas"!Kilowatt skrev:Två nytvättade Teslor gled en kort bit sida vid sida i Solna. Min gråa brevid den snygga röda med skylten BATTERI. Trevlig vink

Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Såg min första X idag som laddade i Lödde och snyggare i verkligheten om jag får tycka.
- Monark1954
- Teslaägare
Såg Umeå Eltaxi i sin svarta modell S för första gången i dag.
De verkar ha varit igång sen slutet på Juni.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Jag mötte en svart taxireggad Tesla på Storgatan för ett par veckor sen när jag var i stan under semestern. Var inte säker först på om det var en lokal taxi eller en från Stockholm eller annan stad på semester men hörde senare av en kompis att det tydligen ska vara tre stycken i trafik i Umeå. Kul att det sprider sig, och det bör ju också öka uppmärksamheten kring Tesla i UmeåMonark1954 skrev:Såg Umeå Eltaxi i sin svarta modell S för första gången i dag.

Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
- lator
- Teslaägare
Ska du benämna Umeå som "stan" så får du nog lägga till Umeå i din signatur... Solna säger liksom inte så mycket.StefL skrev:Jag mötte en svart taxireggad Tesla på Storgatan för ett par veckor sen när jag var i stan under semestern. Var inte säker först på om det var en lokal taxi eller en från Stockholm eller annan stad på semester men hörde senare av en kompis att det tydligen ska vara tre stycken i trafik i Umeå. Kul att det sprider sig, och det bör ju också öka uppmärksamheten kring Tesla i UmeåMonark1954 skrev:Såg Umeå Eltaxi i sin svarta modell S för första gången i dag.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Nej, bylund är inte ens i Sverige. Och bilen har han med sig.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det var en trevlig dag igår.
Det kallas antar jag fusk, men jag på provkörning igår, så på torget i Lysekil stor det uppradade tre stycken MS90.
Tyvärr är det ingen kul stad/område att ha en provkörning i. Småvägar med mycket trafik gav inte så mycket även om det var skönt att äntligen bli av med "riktiga oskulden" Min in/ut i verkstaden räknar jag knappast.
Dock fanns det minst två till MS snurrande i Lysekil, en röd reg nr EOS** och en Silver med ST**** Kul att se i den lilla byn
Det kallas antar jag fusk, men jag på provkörning igår, så på torget i Lysekil stor det uppradade tre stycken MS90.
Tyvärr är det ingen kul stad/område att ha en provkörning i. Småvägar med mycket trafik gav inte så mycket även om det var skönt att äntligen bli av med "riktiga oskulden" Min in/ut i verkstaden räknar jag knappast.
Dock fanns det minst två till MS snurrande i Lysekil, en röd reg nr EOS** och en Silver med ST**** Kul att se i den lilla byn
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Såg flera på sociala medier som lyckades ta del av en provkörning där. Kul! När jag bodde i Lysekil hade jag en hyfsat snabb bil och när jag behövde köra av mig lite brukade jag köra upp i skogarna runt omkring och bränna loss, tycker det fanns en del utmärkta, slingriga 70-vägar där. Beror såklart lite på hur länge man får lov att provköra, vad man hinner med.Crappy skrev:Det var en trevlig dag igår.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Tyvärr blev det bara halvvägs till Hallinden och tillbaka. Det verkade som samtliga låg och tuffade i köerna fram och tillbaka där, och så fick jag också göra eftersom jag inte visste bättre.danni skrev:Såg flera på sociala medier som lyckades ta del av en provkörning där. Kul! När jag bodde i Lysekil hade jag en hyfsat snabb bil och när jag behövde köra av mig lite brukade jag köra upp i skogarna runt omkring och bränna loss, tycker det fanns en del utmärkta, slingriga 70-vägar där. Beror såklart lite på hur länge man får lov att provköra, vad man hinner med.Crappy skrev:Det var en trevlig dag igår.
Jag hoppas på ett nytt försök i Borås om någon månad, då blir det ett par varv i Viared
Vem är det då som har emy... Som regnummer? Röd S85.bylund skrev:Nej, bylund är inte ens i Sverige. Och bilen har han med sig.
- lator
- Teslaägare
Bylund har väl EMS... 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Vit X P90D, idag kl 1300 vid Stockholms stadshus.
Norsk reg
Häftigt känsla att se den i verkligheten
Norsk reg
Häftigt känsla att se den i verkligheten
S70D Ocean blue
Ja, men inte bara jag. Bara hälften av bilarna på den här bilden från häromdagen är mina.lator skrev:Bylund har väl EMS...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- lator
- Teslaägare
Svart tak avslöjar dig... 

Uppenbarligen, men var det Bengts gamla...bylund skrev:Ja, men inte bara jag. Bara hälften av bilarna på den här bilden från häromdagen är mina.lator skrev:Bylund har väl EMS...
- lator
- Teslaägare
Finns väl tre röda med regnr på EMY. Alla hemmahörande runt Mälaren...Fredriksv skrev:Vem är det då som har emy... Som regnummer? Röd S85.bylund skrev:Nej, bylund är inte ens i Sverige. Och bilen har han med sig.

Spottade hela fyra (!) stycken Model X idag, på Cape Cod, Massachusetts, USA.
Det har varit oväntat tunnt på Teslor tidigare i New York och Boston, så det var lite överraska. Endast två Model S samma dag.

Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Hmm, vi ska ju helst inte visa andras regnummer....bullen skrev:Långväga besök på SUC

Tesla Model Y
För att .....gellerstam skrev:Hmm, vi ska ju helst inte visa andras regnummer....bullen skrev:Långväga besök på SUC
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se