Har fått VIN

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Re: Har fått VIN

Inlägg av Beigler »

Johnalm skrev:
När beställningen bekräftades den 29/7 var det slutet av oktober som gällde. Fick precis ett mail av min DS där han skriver (bland annat) att: "I dagsläget uppskattas din bil levereras att ske kring december".

Finns väl både för- och nackdelar med försenad leverans, med lite tur kanske batteri och AP förbättras tills dess :roll:
Är det en femsitsig?
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Beigler skrev:
Johnalm skrev:
När beställningen bekräftades den 29/7 var det slutet av oktober som gällde. Fick precis ett mail av min DS där han skriver (bland annat) att: "I dagsläget uppskattas din bil levereras att ske kring december".

Finns väl både för- och nackdelar med försenad leverans, med lite tur kanske batteri och AP förbättras tills dess :roll:
Är det en femsitsig?
Nope, en 6-sitsig P90D.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Inlägg av Beigler »

Johnalm skrev:
Beigler skrev:
Johnalm skrev:

Är det en femsitsig?
Nope, en 6-sitsig P90D.
Hmm, låter inte bra. Får kolla med min ds om det gäller mig också. Beställde bara ett par veckor före.
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Beigler skrev:
Johnalm skrev:
Beigler skrev:
Johnalm skrev:

Är det en femsitsig?
Nope, en 6-sitsig P90D.
Hmm, låter inte bra. Får kolla med min ds om det gäller mig också. Beställde bara ett par veckor före.
Allt extra förutom dyr panel, uppgraderad laddare och Ludicrous. Fanns ju tecken på snabbare bygge vid fullutrustad, men det "sket sig" ;) Hoppas på uppgraderat batteri och AP 2.0 som plåster på såren.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
tbjorn81
Teslaägare

Inlägg av tbjorn81 »

Jag fick vin nr idag. Lade beställning 31/7.
Tänkte om nån mer som beställt och undrar på tider. Min DS sa senast lev i december. X60 m 6 säten

Skickat från min ONE A2003 via Tapatalk
Användarvisningsbild
Monark1954
Teslaägare

Inlägg av Monark1954 »

Mats skrev:
"Tesla som taxi"

Reportage om Umeå eltaxi

[edit]
Citerar från annan tråd.

Umeå eltaxi utökar med en modell X i slutet på året.
Finns rykten om fler taxi modell X i övriga landet?
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

Har en bekant som får sin X som taxi i sept/oct. Kör för taxi 020.

Edit: Stockholm...

Skickat från min S40 via Tapatalk
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

För första gången har bilen ändrat status på MyTesla.

Den befinner sig nu i Tillburg för slutmontering och kontroll.
Skärmklipp.JPG
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

mahulkp skrev:

Då börjar det närma sig! Jag fick aldrig någon statusuppdatering innan leverans. För mig låg bilen i produktionskö ända tills jag plockade ut den. För min tog det en månad från det att den kom till Tilburg tills leverans men jag tror det beror på min "tur" och att det normalt går snabbare.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Svenssons skrev:
mahulkp skrev:

Då börjar det närma sig! Jag fick aldrig någon statusuppdatering innan leverans. För mig låg bilen i produktionskö ända tills jag plockade ut den. För min tog det en månad från det att den kom till Tilburg tills leverans men jag tror det beror på min "tur" och att det normalt går snabbare.
Det låter ju lovande, min X P90D står fortfarande i produktionskö... dessutom står det inget preliminärt leveransdatum på My Tesla, gör / gjorde det det på era?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Johnalm skrev:
Svenssons skrev:
mahulkp skrev:

Det låter ju lovande, min X P90D står fortfarande i produktionskö... dessutom står det inget preliminärt leveransdatum på My Tesla, gör / gjorde det det på era?
Aldrig för mig, enbart information från DS. Första preliminära datumet jag fick var exakt 8 veckor efter att bilen var färdigtillverkad. Visade sig vara fel med ca 3 veckor.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Svenssons skrev:
Johnalm skrev:
Svenssons skrev:
mahulkp skrev:

Aldrig för mig, enbart information från DS. Första preliminära datumet jag fick var exakt 8 veckor efter att bilen var färdigtillverkad. Visade sig vara fel med ca 3 veckor.
Det enda jag fått från honom är "kring december" - vad är det för ett preliminärt leveransdatum?? :?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Johnalm skrev:
Svenssons skrev:

Det enda jag fått från honom är "kring december" - vad är det för ett preliminärt leveransdatum?? :?
Rätt så exakt för att komma från Tesla innan bilen är levererad... DS kan ange mer exakt preliminärt datum först när bilen är färdigproducerad i fabriken i Fremont . Därefter kan det tillkomma förseningar i transport m.m.

"Början av året" betyder sista torsdagen i juni och "Slutet av året" betyder sista torsdagen på året. ;)

PS. Min första angivna tid för leverans var Maj 2015 och det blev 13 september 2016...
ToCo

Inlägg av ToCo »

Kanske något märkligt första inlägg men jag ville bara delge att jag körde om en fordonstransport (lastbil med bilar på släp) som åkte mellan Uddevalla och Trollhättan. På avstånd såg det ut som Tesla bilar men jag tyckte ändå att de såg lite märkliga ut. När jag väl körde om transporten så såg jag att det var 7 st model X och 3 stycken model S. 2st model X var vita resterande bilar var mörka färger.

Vart lastbilen var på väg har jag dock ingen aning om men den som väntar på något gott kanske inte väntar allt för länge.

Edit: Såg nu att dett fanns en tråd Model X spotting. Antar att mitt inlägg hör hemma mer där än i den här tråden. Ber om ursäkt. Moderator får gärna flytta mitt inlägg.
Senast redigerad av ToCo, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare

Inlägg av MartinG »

mahulkp skrev:

Skärmklipp.JPG
Jag har samma status. Har fått besked att den kommer under de två första veckorna i oktober.
Användarvisningsbild
MartinG
Teslaägare

Inlägg av MartinG »

Svenssons skrev:
Johnalm skrev:
Svenssons skrev:

Rätt så exakt för att komma från Tesla innan bilen är levererad... DS kan ange mer exakt preliminärt datum först när bilen är färdigproducerad i fabriken i Fremont . Därefter kan det tillkomma förseningar i transport m.m.

"Början av året" betyder sista torsdagen i juni och "Slutet av året" betyder sista torsdagen på året. ;)

PS. Min första angivna tid för leverans var Maj 2015 och det blev 13 september 2016...
Så du har fått din nu? Vad tycks - har du skrivit något inlägg om den?
Användarvisningsbild
johani
Teslaägare

Inlägg av johani »

Nu har jag hämtat min Model X 90D, blev positivt överraskad när jag såg den för första gången, grymt snygg combo med röd lack och svarta fälgar :)

Frun blev tyvärr nöjd, hade kunnat tänka mig att köra X:en annars.. :)
Model S P85DL (90kwh)/ Model X 90D / Model S P100DL
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

MartinG skrev:
mahulkp skrev:

Skärmklipp.JPG
Jag har samma status. Har fått besked att den kommer under de två första veckorna i oktober.
Samma besked till mig SP våra kommer nog samtidigt.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Tenk
Teslaägare

Inlägg av Tenk »

Fick också samma status idag :D
Har fått besked omkring oktober som sen blivit sept/oktober...
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Inlägg av Beigler »

Hej,
Även jag har fått uppdaterad status på min efterlängtade X. Funderar på om det snarare är så att de har produktionssatt leveransspårning med mer än ett steg för model X, på samma sätt som de haft för model S tidigare, än att våra bilar egentligen har gjort markanta steg i leveransprocessen.

Lite tråkigt att alla dokument, filmer, texter etc bara är gjorda för model S.
Användarvisningsbild
Tenk
Teslaägare

Inlägg av Tenk »

Instämmer och det kan nog stämma ang status även om man kan hoppas på framsteg!
Model X 100D -19
Model X Plaid - 23 såld
Väntebil, Hummer H2, Volvo XC90 T8 Båda sålda
Model X P100DL-16, SÅLD
Model S 85 -15 SÅLD
Model X 90D -16 SÅLD
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

MartinG skrev:
Så du har fått din nu? Vad tycks - har du skrivit något inlägg om den?
Jag kommer med ett längre inlägg med bilder och detaljer. Ligger dock bra efter på många fronter nu så jag tar mig bara tid till korta inlägg.

Idag fick jag provisorisk upp Wall Connector på ett träd med buntband... Satte lite skyddstejp på bakluckan och på lacken innanför falkvingedörrarna. På bägge ställen såg man redan att det nött.

Har laddat på SuC i Falkenberg och Kalmar och det funkar utmärkt. Dock måste jag låsa upp bilen innan jag kan dra ut kontakten även ifall jag är nära med fobben.

Gillar AP skarpt och använder den så ofta som det går. AP fungerar klart sämre här på östkusten. Dels har nog inte så många Teslor kört här men sedan är vägmarkeringarna sämre här också. Lite orolig över 8.0 som kommer innebära att man måste hålla i ratten lite mer men förstår varför de gör det.

Falkvingedörrarna är nog en av de bästa reklampelarna som Tesla har. De slår 17" skärmen stort eftersom de syns på håll.
Användarvisningsbild
lennart
Teslaägare

Inlägg av lennart »

fick leverans idag av X90 D
Nice!!
tråkigt att sälja model s
många X i upplands väsby som väntade på leverans
Användarvisningsbild
Teslanorr
Teslaägare

Inlägg av Teslanorr »

Hämtar min P90D på Måndag! Wow... Som vara barn inför julafton... Crazy!
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Grattis alla som fått ut sina! Nu hoppas jag att min kommer tidigare än mitten på oktober som jag fått prel.

Skickat från min dumphone
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Skriv svar