Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: Väntrum Model Y
Det har alltid stått något liknande på nya bilar för mig. I realiteten är det mindre men det är väl för att ha lite marginal för felkörning. 

Model Y LR AWD 2022
Fick det först och sedan en rättelse en stund senare.Anderzzon skrev:
Någon annan som har fått ett 50 veckor långt leveransfönster?!
- R2_m3
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/arto25600
Samma här fast mellan 14/3-22/2(3) i Norrköping.
Undrar om den är på Grand Pioneer eller RCC Amsterdam?
Undrar om den är på Grand Pioneer eller RCC Amsterdam?
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Fick likadant fast i MalmöClaesK skrev:Nu fick jag mitt SMS.
Estimerad upphämtningstid i Göteborg 16/3 - 27/3
Model Y 2022 black/black
Slängde själv in en beställning den 21/2 och fick klart med inbyte etc i början av denna vecka. Fick info om matchad bil i förra veckan och hittade dolt VIN igår. Har prel. leverans 18-31 Mars.
Väntar bara på att få ett bekräftat lev. datum.
Börjar ju bli otålig nu när jag ser att många andra får det.

Väntar bara på att få ett bekräftat lev. datum.
Börjar ju bli otålig nu när jag ser att många andra får det.

<~ Nu Model Y LR tidigare Tesla Model 3, LR, Dragkrok, Easee, Tibber ~>
https://www.instagram.com/m455e/
https://www.instagram.com/ginger_modely/
https://www.instagram.com/m455e/
https://www.instagram.com/ginger_modely/
Min är också på Grand Pioneer, tyvärr skulle den vara i hamn igår eller om det var i förrgår men den ligger på svaj utanför Zeebrugge nu och verkar inte få gå in. jag har 10-18 mars och det lär ju inte bli 10 nu då direkt.Algen skrev:Samma minut här. Är din kanske på Grand Pioneer ocksåokjellberger skrev:16:34 fick jag SMS om att jag matchats mot en bil (trots att jag haft VIN i ca 2 veckor). Har inte fått boka hämtningstid än dock i Göteborg.
- DanielOrneling
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel114610
Har min trea på samma båt, men hittade denna: https://portofzeebrugge.be/en/arrivals-timetable?page=1pejvic skrev:Min är också på Grand Pioneer, tyvärr skulle den vara i hamn igår eller om det var i förrgår men den ligger på svaj utanför Zeebrugge nu och verkar inte få gå in. jag har 10-18 mars och det lär ju inte bli 10 nu då direkt.Algen skrev:Samma minut här. Är din kanske på Grand Pioneer ocksåokjellberger skrev:16:34 fick jag SMS om att jag matchats mot en bil (trots att jag haft VIN i ca 2 veckor). Har inte fått boka hämtningstid än dock i Göteborg.
Om den stämmer så skulle den lagt till igår kväll vid 23, men då låg fortfarande MSC Immacolata inne vid kaj. Kollar man på Google Maps så kan man se att "location 520" som länken säger ligger precis där nere där Immacolata låg innan den susade iväg vid 9-tiden i morse.
Hoppas på att vår båt får lägga till idag eller senare ikväll

Fick det också, plus rättelsen. Men missade datumfelet så undrade varför jag fick en rättelse med identiskt innehållClaesK skrev:Fick det först och sedan en rättelse en stund senare.Anderzzon skrev:
Någon annan som har fått ett 50 veckor långt leveransfönster?!

- Icerman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas774651
fick ocså sms om att bilen är under transport till leveransplats (16/3-27/3 Göteborg). Kan det vara så att den är redan på lastbilen?
Jag fick också 2 sms idag med leverans 21-27/3 i Umeå. (beställde 8/12-21)
Själva leveransen.....hur svårt blir det om man inte kan ta sig de 30 milen på utsatt klockslag? Hur brukar det fungera?
Själva leveransen.....hur svårt blir det om man inte kan ta sig de 30 milen på utsatt klockslag? Hur brukar det fungera?
- Daniel R
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel77041
Hej,
Fick också meddelande om leverans 14-25/3 idag, trots att jag inte "bekräftat upphämtning". Eftersom jag tänkte vänta på Berlin och ev 4680 ringde jag Tesla MoS. Kvinnan jag talade med sa att de kan blockera min beställning en månad i taget. Däremot kommer jag bli "tvungen" att ta leverans när Berlin kan leverera LR för att behålla mitt nuvarande pris.
Daniel
Fick också meddelande om leverans 14-25/3 idag, trots att jag inte "bekräftat upphämtning". Eftersom jag tänkte vänta på Berlin och ev 4680 ringde jag Tesla MoS. Kvinnan jag talade med sa att de kan blockera min beställning en månad i taget. Däremot kommer jag bli "tvungen" att ta leverans när Berlin kan leverera LR för att behålla mitt nuvarande pris.
Daniel
Tesla Model Y LR 2022 (EAP)
Nej, får ingen träff när jag söker på VIN.Icerman skrev:Ni som fått sms nyligen har ni också hittat reg-nummer?
Väntar på: Tesla Model Y LR ’22
Elbil 1: Audi e-tron 50 Quattro Proline Advanced '20
Elbil 2: Skoda Enyaq iV80X Sportline '22
Gammelbil: Volvo PV 544 A Special II ’58
Leksaksbil: Mazda MX-5 Miata NB 2,0 ’01
Elbil 1: Audi e-tron 50 Quattro Proline Advanced '20
Elbil 2: Skoda Enyaq iV80X Sportline '22
Gammelbil: Volvo PV 544 A Special II ’58
Leksaksbil: Mazda MX-5 Miata NB 2,0 ’01
Flikar in här trots att jag väntar på en 3a.
Fick också sms om matchning kl 16:34 i onsdags.
Leveransfönster 10/3-20/3 i Trosta.
Bilen är på Grand Pioneer enl. Sa.
Båten har inte dockat i ZG än, men hoppas hon får lasta av ikväll.
Ett par dagars resa på truck genom Europa sen borde bilen vara framme inom angiven intervall.
Tesla behöver ett par dagar på sig att göra den leveransklar. (Ev. tvätt och pilla bort skyddsplast på x antal bilar).
Har VIN sen ett par veckor tillbaka, men inte lyckats få fram reg. via CarInfo. De uppdaterar sin databas på veckobasis.
Ringde Transportstyrelsen idag, gav dem mitt VIN och fick på så sätt fram reg.
Ett par dagars resa på truck genom Europa sen borde bilen vara framme inom angiven intervall.
Tesla behöver ett par dagar på sig att göra den leveransklar. (Ev. tvätt och pilla bort skyddsplast på x antal bilar).
Har VIN sen ett par veckor tillbaka, men inte lyckats få fram reg. via CarInfo. De uppdaterar sin databas på veckobasis.
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Nu glider den in i hamn.ME3 skrev:Flikar in här trots att jag väntar på en 3a.
Prel Leverans on 10dagar och nu lyser lampan för service i bilen som ska bytas in. Ignorera eller måste man åtgärda? Hittar inget om det i villkoren
Whoops. Blir en nagelbitare om taket röstas igenom. 
Blå performance. Kändes som prisskillnaden var larvigt liten när man ändå ville ha finfälgar.

Blå performance. Kändes som prisskillnaden var larvigt liten när man ändå ville ha finfälgar.
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Tänkte precis samma gällande fälgar och MYP.Jjonas skrev:Whoops. Blir en nagelbitare om taket röstas igenom.
Sandman
-
Du vågade ta en blå alltså! Det är ju den kulören med längst uppskattad leveranstid dvs Juli!Jjonas skrev:Whoops. Blir en nagelbitare om taket röstas igenom.
Känns som att en vit, svart eller grå är mest safe om man vill ha bonusen…
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
”Den gliiiider iiin iii mååååål!”pejvic skrev:Nu glider den in i hamn.ME3 skrev:Flikar in här trots att jag väntar på en 3a.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Yes, kommer att se hur det ser ut när det närmar sig. Sitter väldigt nöjd med model 3 idag och har egentligen ingen panik att byta. Men lite mer dragvikt vore fint.il_concorde skrev:Du vågade ta en blå alltså! Det är ju den kulören med längst uppskattad leveranstid dvs Juli!Jjonas skrev:Whoops. Blir en nagelbitare om taket röstas igenom.
Känns som att en vit, svart eller grå är mest safe om man vill ha bonusen…
Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Jag vill ha vit inredning, men den verkar ha lång leveranstid om man ska tro hemsidan.
Tyckte dock 84000kr för ljus inredning är på gränsen, så jag la in en till MYP beställning med svart inredning.
Försäkringskostnad 1000kr (avbokning)
Hinner ingen komma innan (om) premien tas bort så väntar jag på 4680
Tyckte dock 84000kr för ljus inredning är på gränsen, så jag la in en till MYP beställning med svart inredning.
3P 2019-02 / $ Pläd 2023 / YP 23-07 / Opal AWD 25-06 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
-
Jag resonerar exakt likadant! Hinner jag inte få min bil innan 1/7 så väntar jag in 4680 istället!Tellus skrev:Jag vill ha vit inredning, men den verkar ha lång leveranstid om man ska tro hemsidan.
Men har valt en vit/svart MYP så förhoppningsvis hinner jag få den innan Juli!