Verkligen dussinbil nu.

Moderator: Redaktion
Har en likadan beställd sedan början av februari. När jag beställde var det maj som gällde för leverans.Jjonas skrev:Whoops. Blir en nagelbitare om taket röstas igenom.
Blå performance. Kändes som prisskillnaden var larvigt liten när man ändå ville ha finfälgar.
Så tänker jag också. Men jag försäkrade mig genom att även beställa en model 3. Både MYP och M3P är beställda grå/vit. Både hade beräknad leverans i maj när jag beställde. Beställde model y i januari och model 3 i februari. Nu har jag fått beräknad leverans på 3an 14-27 mars. Vet inte riktigt hur jag ska göra?Tellus skrev:Jag vill ha vit inredning, men den verkar ha lång leveranstid om man ska tro hemsidan.
Tyckte dock 84000kr för ljus inredning är på gränsen, så jag la in en till MYP beställning med svart inredning.
Försäkringskostnad 1000kr (avbokning)
Hinner ingen komma innan (om) premien tas bort så väntar jag på 4680
Blir snart nya Volvo v70...taliz skrev:Körde förbi BK-drivethru, 3 av 4 bilar i kön var Model Y.
Verkligen dussinbil nu.
Ja, så har det redan blivit tycker jag. Numera är det helt klart "Vovve, Villa, Tesla" som gäller för oss i medelklassenPAK skrev:Blir snart nya Volvo v70...taliz skrev:Körde förbi BK-drivethru, 3 av 4 bilar i kön var Model Y.
Verkligen dussinbil nu.
Från Gbg?Dexter86 skrev:Såg en trailer full med Y påväg söderut, troligtvis till Malmö skulle jag tro
Såg den i höjd med FalkenbergIcerman skrev:Från Gbg?Dexter86 skrev:Såg en trailer full med Y påväg söderut, troligtvis till Malmö skulle jag tro
Undrar hur rutten ser ut från Zeebrygge och upp till Sverige. Vad jag förstår landade Grand Pioneer i Zeebrygge i slutet av förra veckan.Dexter86 skrev:Såg den i höjd med FalkenbergIcerman skrev:Från Gbg?Dexter86 skrev:Såg en trailer full med Y påväg söderut, troligtvis till Malmö skulle jag tro
Kan man tycka, men så är det inte.Icerman skrev:Undrar hur rutten ser ut från Zeebrygge och upp till Sverige. Vad jag förstår landade Grand Pioneer i Zeebrygge i slutet av förra veckan.Dexter86 skrev:Såg den i höjd med FalkenbergIcerman skrev:Från Gbg?Dexter86 skrev:Såg en trailer full med Y påväg söderut, troligtvis till Malmö skulle jag tro
Borde inte Malmö-bilar gått direkt till Malmö och inte via Gbg.
En gissning skulle kunna vara att de bilar som du såg kommer från Oslo/Drammen.Icerman skrev:Undrar hur rutten ser ut från Zeebrygge och upp till Sverige. Vad jag förstår landade Grand Pioneer i Zeebrygge i slutet av förra veckan.Dexter86 skrev:Såg den i höjd med FalkenbergIcerman skrev:Från Gbg?Dexter86 skrev:Såg en trailer full med Y påväg söderut, troligtvis till Malmö skulle jag tro
Borde inte Malmö-bilar gått direkt till Malmö och inte via Gbg.
Samma här, men kan inte den helgen. Lite dumt att man bara kan välja en dag på bokningssidan, har mailat dem ist.Icerman skrev:Fick nu sms att boka tid för upphämtning 19e mars i Gbg.
Same here, 19e mars i GbgIcerman skrev:Fick nu sms att boka tid för upphämtning 19e mars i Gbg.
Vad jag vet så uppdaterar car.info den informationen endast en gång per vecka och detta sker natten mellan måndag och tisdag, så min rekommendation är att du testar igen imorgon bitti.Icerman skrev:Hr ni hittat regnummer. Har ingen framgång med att söka med vin på carinfo
Dont! de som ska sätta Ppf på min Y sa att det fäster sämre om man vaxat/utfört keramisk behandling eller likn innanIcerman skrev:Nu är väntan till 19e låååång.
Jag har en front-ppf samt en keramisk inbokad 2 veckor efter upphämtning. Kan ju inte hålla mig i två veckor så tror ni på att applicera ett lager vax direkt för att hålla den lättvättad. Är det någon form av vax på från fabrik?
Ok tack! Fick dessutom infon att det nybilsvax som sitter på från fabrik håller 1-2 mån.Sean skrev:Dont! de som ska sätta Ppf på min Y sa att det fäster sämre om man vaxat/utfört keramisk behandling eller likn innanIcerman skrev:Nu är väntan till 19e låååång.
Jag har en front-ppf samt en keramisk inbokad 2 veckor efter upphämtning. Kan ju inte hålla mig i två veckor så tror ni på att applicera ett lager vax direkt för att hålla den lättvättad. Är det någon form av vax på från fabrik?
Jag kör bara fronten (huv, framskärm, backspeglar, lyktor, a stolpar) samt även taket!Icerman skrev:Ok tack! Fick dessutom infon att det nybilsvax som sitter på från fabrik håller 1-2 mån.Sean skrev:Dont! de som ska sätta Ppf på min Y sa att det fäster sämre om man vaxat/utfört keramisk behandling eller likn innanIcerman skrev:Nu är väntan till 19e låååång.
Kör du ppf på hela eller bara delar?
Ok, fick infon att synfältet i taket kunde bli lätt "grumligt" vid ppf, har ingen erferenhet tidigare så jag vet inte.Sean skrev:Jag kör bara fronten (huv, framskärm, backspeglar, lyktor, a stolpar) samt även taket!Icerman skrev:Ok tack! Fick dessutom infon att det nybilsvax som sitter på från fabrik håller 1-2 mån.Sean skrev:Dont! de som ska sätta Ppf på min Y sa att det fäster sämre om man vaxat/utfört keramisk behandling eller likn innanIcerman skrev:Nu är väntan till 19e låååång.
Kör du ppf på hela eller bara delar?
Jag planerar att köra PPF på Wrapzone i Stockholm. Inte hört om det blir grumligt? men kostnaden att laga stenskott i taket är jag väldigt osugen på, och har förstått att det är väldigt lätt hänt sett till aerodynamiken på Model Y. Har funderat på att köra någon form av keramisk behandling efteråt men inte bestämt ännu. Tror jag fick ett estimat på cirka 17-18 tusen. Inte bokat in ännu då jag avvaktar bekräftelse på leveransdag. Fått ett fönster nu om 17-27mars. Vart gör du?Icerman skrev:
Ok, fick infon att synfältet i taket kunde bli lätt "grumligt" vid ppf, har ingen erferenhet tidigare så jag vet inte.
Kör du någon lackbehandling sedan?
Vart gör du det och ungefärligt pris?