Ni som beställt MYP
Moderator: Redaktion
Re: Ni som beställt MYP
Leverans 13-20 maj
Svart/Svart
Stockholm
Jag fick leveranstiden häromdagen
Svart/Svart
Stockholm
Jag fick leveranstiden häromdagen
MYP -22 | MIB | svart/svart
Kul att de har förbättrat en redan bra bil. Tyckte jag läste att det inte gick att ta bort hatthyllan, men har själv sätt videos på hur man gör det. Skall inte vara något problem.Honkan skrev:Detta var min analys innan beställning och hoppades på dettdetay skrev:https://carup.se/forsta-svenska-testet- ... yndpriset/
Kul att vi gjort ett kap. Älskar att den är både tystare och mindre stötig än MIC LR. Har alltid tyckt att prisskillnaden mellan en MYP och en LR är orimligt liten. Borde vara minst 80k skillnad. Till exempel så skiljer det i USA 70k mellan en M3LR och en M3P.grymt nöjd!
Här är ett Norsk test också
Har en fråga angående den visuella besiktning som görs av många när de skall hämta ut bilen för första gången. Gör Tesla inte själva någon besiktning på det?
mmmm....svårt att tro det. hämtade ut vår m3 för några år sen. ena dörren hade lacken runnit o det gick inte att missa. men ingen sa nåt om det innan vi själva gjorde vår 'besiktning' (ett varv runt bilen o kolla efter nåt uppenbart)Mattias82 skrev:Kul att de har förbättrat en redan bra bil. Tyckte jag läste att det inte gick att ta bort hatthyllan, men har själv sätt videos på hur man gör det. Skall inte vara något problem.Honkan skrev:Detta var min analys innan beställning och hoppades på dettdetay skrev:https://carup.se/forsta-svenska-testet- ... yndpriset/
Kul att vi gjort ett kap. Älskar att den är både tystare och mindre stötig än MIC LR. Har alltid tyckt att prisskillnaden mellan en MYP och en LR är orimligt liten. Borde vara minst 80k skillnad. Till exempel så skiljer det i USA 70k mellan en M3LR och en M3P.grymt nöjd!
Har en fråga angående den visuella besiktning som görs av många när de skall hämta ut bilen för första gången. Gör Tesla inte själva någon besiktning på det?
Model 3 SR+
Model Y Performance
Model Y Performance
Tror inte de besiktigar bilarna innan, konceptet är att leverera bilen och är det något lite skönhetsfel så gör man en service request och får det åtgärdat…tobiaslej skrev:mmmm....svårt att tro det. hämtade ut vår m3 för några år sen. ena dörren hade lacken runnit o det gick inte att missa. men ingen sa nåt om det innan vi själva gjorde vår 'besiktning' (ett varv runt bilen o kolla efter nåt uppenbart)Mattias82 skrev:Kul att de har förbättrat en redan bra bil. Tyckte jag läste att det inte gick att ta bort hatthyllan, men har själv sätt videos på hur man gör det. Skall inte vara något problem.Honkan skrev:Detta var min analys innan beställning och hoppades på dettdetay skrev:https://carup.se/forsta-svenska-testet- ... yndpriset/
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Härligt!! Får gärna rassla till i Stockholm nu oxå, har ju en förhoppning om att få leverans före utsatt datum 17-30/6, men vette katten hur troligt det ärDahla1975 skrev:30!!! Svarta och 1 vit på parkeringen i Göteborg.
Håller tummarna nu.

Tesla model Y Performance 2022
Det kan vara mer eller mindre beroende på SOC och temp.Tronicman skrev:Hur många Hk har egentligen en MYP? Allt från 450 till 530 har jag läst.
Men så verkar det specifierat på MYP och M3P.
Tittar man i "Scan my Tesla" så är det dock 440-450kw. Dvs runt 600hk.Dexter skrev:Det kan vara mer eller mindre beroende på SOC och temp.Tronicman skrev:Hur många Hk har egentligen en MYP? Allt från 450 till 530 har jag läst.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Hillstreet
- Teslaägare
De Dyno resultat jag sett visar på 502 hästar vid hjulen.Tronicman skrev:Hur många Hk har egentligen en MYP? Allt från 450 till 530 har jag läst.
Om du kombinerar och konverterar motorernas kW effekt till HP får du cirka 620 hästar.
Dyno ->
kW>HP ->
---
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
2019 Model 3 Performance
2022 Model Y Performance
Pratade med dem i Göteborg. Enligt killen där så kommer det vara ett stort tryck på leveranser till hela Sverige. Sedan vet jag inte vilka volymer han pratar om då.Mattias K skrev:Härligt!! Får gärna rassla till i Stockholm nu oxå, har ju en förhoppning om att få leverans före utsatt datum 17-30/6, men vette katten hur troligt det ärDahla1975 skrev:30!!! Svarta och 1 vit på parkeringen i Göteborg.
Håller tummarna nu.![]()
![]()
Tydligen så kom det in 12 svart/svart MYP imorse till detta SC.
Ja håller med det kan visa så ibland beroende på SOC.taliz skrev:Tittar man i "Scan my Tesla" så är det dock 440-450kw. Dvs runt 600hk.Dexter skrev:Det kan vara mer eller mindre beroende på SOC och temp.Tronicman skrev:Hur många Hk har egentligen en MYP? Allt från 450 till 530 har jag läst.
Vid låg SOC kan det gå under 400kW också.
Är det någon som vet va mycket laddning det brukar vara i bilarna när man hämtar dom? Är det bara så man tar sig till närmaste station?
Brukar vara hyfsat. När du väl får din slot för hämtning, så kan du svara på SMS’t och be dom ladda extra om du har en bit att köra.Robica skrev:Är det någon som vet va mycket laddning det brukar vara i bilarna när man hämtar dom? Är det bara så man tar sig till närmaste station?
Model Y Long Range (Beställd 20/2)
BMW X3 xDrive30e M-sport 2023
Model Y Performance 2022[/b]
Ford Mustang Mach-E 2022[/b]
Model Y Long Range 2021
Tesla Model 3 Long Range 2019
BMW X3 xDrive30e M-sport 2023
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Minst 60% brukar det vara, men det beror på om det är många bilar som skall lämnas ut om de hinner ladda dem.Robica skrev:Är det någon som vet va mycket laddning det brukar vara i bilarna när man hämtar dom? Är det bara så man tar sig till närmaste station?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
Varför i hel… anländer enbart svarta MYP till Gbg för?Dahla1975 skrev:30!!! Svarta och 1 vit på parkeringen i Göteborg.
Håller tummarna nu.

Jag vill se vita dyka upp nu!!!

Bra fråga… för min del såg det rätt ut (sv/sv)… men jag håller med dig.il_concorde skrev:Varför i hel… anländer enbart svarta MYP till Gbg för?Dahla1975 skrev:30!!! Svarta och 1 vit på parkeringen i Göteborg.
Håller tummarna nu.![]()
![]()
![]()
Det verkar komma många bilar den närmaste tiden enligt killen som jobbade där.
Bara hoppas att man matchas med en bil snart så man slipper slita ut telefonen med alla uppdateringar av en viss app.

Är det någon som beställt i slutet av Mars (svart) som fått lev fönster?
Kikat i listan men den verkar inte helt uppdaterad
Kikat i listan men den verkar inte helt uppdaterad

Har du lev tid Juli som det ser ut nu eller helt tomt?M3L skrev:7 april
Inget datum
- larjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas230034
Du får gärna skicka över de svarta till Stockholm så länge. Verkar inte hända mycket här just nuil_concorde skrev:Varför i hel… anländer enbart svarta MYP till Gbg för?Dahla1975 skrev:30!!! Svarta och 1 vit på parkeringen i Göteborg.
Håller tummarna nu.![]()
![]()
![]()

Svart Model Y Performance
Jappanna__ skrev:Har du lev tid Juli som det ser ut nu eller helt tomt?M3L skrev:7 april
Inget datum
Och inga tillvall
"Japp" till juli eller inget datum alls?M3L skrev:Jappanna__ skrev:Har du lev tid Juli som det ser ut nu eller helt tomt?M3L skrev:7 april
Inget datum
Och inga tillvall

Siktat ca klockan 17:00 idag lördag:
Långtradare med Modell Y på rastplatsen Mora stenar söder om Uppsala i norrgående riktning på E4an. På övervåningen var det 4 st svarta. Såg tyvärr inte nedre våningen av biltransporten på grund av bullervallen.
/ Mvh en som är ganska ointresserad av Tesla (har en annan elbil beställd) men tycker att den här tråden är intressant med allt detektivarbete den innehåller
Långtradare med Modell Y på rastplatsen Mora stenar söder om Uppsala i norrgående riktning på E4an. På övervåningen var det 4 st svarta. Såg tyvärr inte nedre våningen av biltransporten på grund av bullervallen.
/ Mvh en som är ganska ointresserad av Tesla (har en annan elbil beställd) men tycker att den här tråden är intressant med allt detektivarbete den innehåller

Jaha. Nu försvann mitt datumintervall från Tesla-kontot. Tidigare 17 juni - 30 juni.
Svart svart beställd i jan 2022. Nån annan som det hänt för?