Teslaspotting

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Re: Teslaspotting

Inlägg av Pontus »

Mötte inom 1 minut 4 st privata Teslor när körde norrut på E4 norr om Sthlm. Rena folkbilen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Pontus skrev:
Mötte inom 1 minut 4 st privata Teslor när körde norrut på E4 norr om Sthlm. Rena folkbilen.
Jag kan nästan tangera det, har vid två olika tillfällen sett 3 st andra Model S inom en minut på E4 söder om stan. Riktig dussinbil. :)
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Pontus skrev:
Du kollar alltså ägare? Jag skulle nog räkna företagsägda bilar också...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
far1far2
Teslaägare

Inlägg av far1far2 »

:o :o :lol: Sprungit omkring och mallat mej över "enda Teslan i Ronneby". På min joggingrunda vid Ronneby brunn sprang jag så på 2 stycken X här! Visserligen "bara" leasade av ett Ronnebyföretag...men ändå!
20170126_105417.jpg
20170126_105435.jpg
X100 lev.14/8-18.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Så precis en S vid Häggvik på E4S, då var klockan 5:20 så flera som är uppe tidigt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Användarvisningsbild
inCup1
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av inCup1 »

På väg mot fjällen i söndags träffa jag först i Jung på skribent till Elbilen och fick mig en tidning att läsa :) nästa ladd stopp i Karlstad var det proppfullt visade sig att värmlands teslorna skulle ha lunch träff och möte .
det va för övrigt spännande trip när vi anlände stugan i sälen med 14Km kvar i batteriet det va attans va det drar med takbox fullpackad och 5 pers i bilen :shock: frun va bra orolig uppför sista backarna .
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

inCup1 skrev:
På väg mot fjällen i söndags träffa jag först i Jung på skribent till Elbilen och fick mig en tidning att läsa :) nästa ladd stopp i Karlstad var det proppfullt visade sig att värmlands teslorna skulle ha lunch träff och möte .
det va för övrigt spännande trip när vi anlände stugan i sälen med 14Km kvar i batteriet det va attans va det drar med takbox fullpackad och 5 pers i bilen :shock: frun va bra orolig uppför sista backarna .
Herregud det var ju oceaner av räckvidd kvar när du kom fram... Bild
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

mahulkp skrev:
inCup1 skrev:
Herregud det var ju oceaner av räckvidd kvar när du kom fram... Bild
Dessutom hade du ju option på att lämna takbox och 4 personer för att åka och ladda och sedan hämta tillbaka dem :)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Bjelke skrev:
Har sett en Tesla i Bollnäs några ggr nu, är det ngn här? Eller så är det ngn från Söderhamn :)
Alltså va fan! :o
Det bara måste rulla en i Bollnäs för nu har vi sett den typ 3-4 ggr på nån vecka lixom, röd S med Pano och std 19", "YCL" typ....
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare

Inlägg av HerrNilsson »

Snurrar runt en del i Sthlm även om jag inte bor där och det dräller ju verkligen av Teslor där.

När man som mig bor i en mindre stad så hälsas det på varandra när man möter en annan Tesla, nästan utan undantag. Detta verkar inte alls vara fallet i Stockholm.
Jag förstår verkligen varför då det snart är som att alla Porschar eller Range Rovers skulle åka och hälsa på varandra.

Så jag vet inte vad detta inlägg ville säga egentligen mer än att detta bara var en iakttagelse från mig :)
Mvh
Nilsson

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag försöker hälsa när jag ser annan Tesla, men man ser dem inte alltid i god tid i tät trafik, och det syns nog inte alltid att man hälsar heller.

Sedan är jag ju inflyttad också, så jag har väl kvar lite av mitt landsbygdsbeteende.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

bylund skrev:
Jag försöker hälsa när jag ser annan Tesla, men man ser dem inte alltid i god tid i tät trafik, och det syns nog inte alltid att man hälsar heller.

Sedan är jag ju inflyttad också, så jag har väl kvar lite av mitt landsbygdsbeteende.
Men det står fortfarande i din profil att du bor i Sumpan? ;)
Användarvisningsbild
ivveh
Teslaägare

Inlägg av ivveh »

I princip ingen hälsar längre i Göteborg heller. Emellanåt någon utan facelift som hälsar, men dom "nya" hälsar aldrig.
Model S 60 / Tech paket m. AP / Supercharger / 22kW Laddare / Halvläder / Automagisk baklucka / Finbelysning / Cyklon 19" SÅLD!
Model X 100D / Premium / AP / 7 säten
Rabattkod: http://---
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Lessmog skrev:
bylund skrev:

Men det står fortfarande i din profil att du bor i Sumpan? ;)
Ja, till skillnad från Stockholms kommun så ligger hela Sundbybergs kommun inom tätorten Stockholm.
Användarvisningsbild
eric
Teslaägare

Inlägg av eric »

ivveh skrev:
I princip ingen hälsar längre i Göteborg heller. Emellanåt någon utan facelift som hälsar, men dom "nya" hälsar aldrig.
Jo då, det gör vi visst! :D Men jag kanske är undantaget som bekräftar regeln. Jag har i och för sig fått vinkande tillbaka av en vit face-lift här i stan också.

Kanske är ett face-lift vs pre-facelift krig som pågår. :lol:
Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

ivveh skrev:
Jag hälsar minsann! Om jag inte kör för fort för att hinna se dig ;)
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

eric skrev:
Men jag kanske är undantaget som bekräftar regeln.
Akta dig för att missbruka detta uttryck, risken är att Danni slutar vinka åt dig! :mrgreen:
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
DSV
Teslaägare

Inlägg av DSV »

inCup1 skrev:
Laddade du fullt i Karlstad? Dvs man bör inte förvänta sig mer än 25 mil med box och packning? Kan ju inte vara någon jättehastighet på de vägarna heller.
Användarvisningsbild
Anthony de Vos
Teslaägare

Inlägg av Anthony de Vos »

Hej!

Jag är ny Teslaägare sedan en dryg vecka. Bor i Åkersberga. Såg en Tesla som jag tror också var midnight silver, komma åkande från Österskär, för några dagar sedan, ägaren hälsade artigt :) , kul!

Anthony
S90D Midnigtsilver -16, uttagen Jan-17
Användarvisningsbild
HerrNilsson
Teslaägare

Inlägg av HerrNilsson »

Anthony de Vos skrev:
Hej!

Jag är ny Teslaägare sedan en dryg vecka. Bor i Åkersberga. Såg en Tesla som jag tror också var midnight silver, komma åkande från Österskär, för några dagar sedan, ägaren hälsade artigt :) , kul!

Anthony
Trevligt att höra att det fortfarande sker även i och kring storstäderna :)
Mvh
Nilsson

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

Surfaren skrev:
eric skrev:
Men jag kanske är undantaget som bekräftar regeln.
Akta dig för att missbruka detta uttryck, risken är att Danni slutar vinka åt dig! :mrgreen:
Hahahaha, det är långt värre straff än så för att missbruka talesätt! ;)
Användarvisningsbild
ivveh
Teslaägare

Inlägg av ivveh »

danni skrev:
ivveh skrev:
Jo men du är ju en av dom "gamla" (som kanske bytt till faceliftad bil):)
Model S 60 / Tech paket m. AP / Supercharger / 22kW Laddare / Halvläder / Automagisk baklucka / Finbelysning / Cyklon 19" SÅLD!
Model X 100D / Premium / AP / 7 säten
Rabattkod: http://---
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Vi vinkar å hälsar för fullt här på alla (inte många iofs) som syns här :) men så bor vi ju ute på vischan typ :lol:
Det gäller bara att hinna se att det är en Tesla ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av danni »

ivveh skrev:
danni skrev:
ivveh skrev:
Jo men du är ju en av dom "gamla" (som kanske bytt till faceliftad bil):)
Nejdå, jag kör lugnt och tryggt på i min uråldriga bil från 2015.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

danni skrev:
Nejdå, jag kör lugnt och tryggt på i min uråldriga bil från 2015.
Är det därför folk aldrig vinkar tillbaka oavsett hur mycket man viftar och har sig? Min bil är kanske så uråldrig att de med nyare bilar inte känner igen modellen? Den saknar ju radarn i grillen lixom. ;)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar