Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Mötte inom 1 minut 4 st privata Teslor när körde norrut på E4 norr om Sthlm. Rena folkbilen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Jag kan nästan tangera det, har vid två olika tillfällen sett 3 st andra Model S inom en minut på E4 söder om stan. Riktig dussinbil.Pontus skrev:Mötte inom 1 minut 4 st privata Teslor när körde norrut på E4 norr om Sthlm. Rena folkbilen.

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Du kollar alltså ägare? Jag skulle nog räkna företagsägda bilar också...Pontus skrev:Mötte inom 1 minut 4 st privata Teslor när körde norrut på E4 norr om Sthlm. Rena folkbilen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS

X100 lev.14/8-18.
Så precis en S vid Häggvik på E4S, då var klockan 5:20 så flera som är uppe tidigt.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
På väg mot fjällen i söndags träffa jag först i Jung på skribent till Elbilen och fick mig en tidning att läsa
nästa ladd stopp i Karlstad var det proppfullt visade sig att värmlands teslorna skulle ha lunch träff och möte .
det va för övrigt spännande trip när vi anlände stugan i sälen med 14Km kvar i batteriet det va attans va det drar med takbox fullpackad och 5 pers i bilen
frun va bra orolig uppför sista backarna .

det va för övrigt spännande trip när vi anlände stugan i sälen med 14Km kvar i batteriet det va attans va det drar med takbox fullpackad och 5 pers i bilen

Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Herregud det var ju oceaner av räckvidd kvar när du kom fram...inCup1 skrev:På väg mot fjällen i söndags träffa jag först i Jung på skribent till Elbilen och fick mig en tidning att läsanästa ladd stopp i Karlstad var det proppfullt visade sig att värmlands teslorna skulle ha lunch träff och möte .
det va för övrigt spännande trip när vi anlände stugan i sälen med 14Km kvar i batteriet det va attans va det drar med takbox fullpackad och 5 pers i bilenfrun va bra orolig uppför sista backarna .

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Dessutom hade du ju option på att lämna takbox och 4 personer för att åka och ladda och sedan hämta tillbaka demmahulkp skrev:Herregud det var ju oceaner av räckvidd kvar när du kom fram...inCup1 skrev:På väg mot fjällen i söndags träffa jag först i Jung på skribent till Elbilen och fick mig en tidning att läsanästa ladd stopp i Karlstad var det proppfullt visade sig att värmlands teslorna skulle ha lunch träff och möte .
det va för övrigt spännande trip när vi anlände stugan i sälen med 14Km kvar i batteriet det va attans va det drar med takbox fullpackad och 5 pers i bilenfrun va bra orolig uppför sista backarna .

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Alltså va fan!Bjelke skrev:Har sett en Tesla i Bollnäs några ggr nu, är det ngn här? Eller så är det ngn från Söderhamn

Det bara måste rulla en i Bollnäs för nu har vi sett den typ 3-4 ggr på nån vecka lixom, röd S med Pano och std 19", "YCL" typ....
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- HerrNilsson
- Teslaägare
Snurrar runt en del i Sthlm även om jag inte bor där och det dräller ju verkligen av Teslor där.
När man som mig bor i en mindre stad så hälsas det på varandra när man möter en annan Tesla, nästan utan undantag. Detta verkar inte alls vara fallet i Stockholm.
Jag förstår verkligen varför då det snart är som att alla Porschar eller Range Rovers skulle åka och hälsa på varandra.
Så jag vet inte vad detta inlägg ville säga egentligen mer än att detta bara var en iakttagelse från mig
När man som mig bor i en mindre stad så hälsas det på varandra när man möter en annan Tesla, nästan utan undantag. Detta verkar inte alls vara fallet i Stockholm.
Jag förstår verkligen varför då det snart är som att alla Porschar eller Range Rovers skulle åka och hälsa på varandra.
Så jag vet inte vad detta inlägg ville säga egentligen mer än att detta bara var en iakttagelse från mig

Mvh
Nilsson
Nilsson
Jag försöker hälsa när jag ser annan Tesla, men man ser dem inte alltid i god tid i tät trafik, och det syns nog inte alltid att man hälsar heller.
Sedan är jag ju inflyttad också, så jag har väl kvar lite av mitt landsbygdsbeteende.
Sedan är jag ju inflyttad också, så jag har väl kvar lite av mitt landsbygdsbeteende.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Men det står fortfarande i din profil att du bor i Sumpan?bylund skrev:Jag försöker hälsa när jag ser annan Tesla, men man ser dem inte alltid i god tid i tät trafik, och det syns nog inte alltid att man hälsar heller.

I princip ingen hälsar längre i Göteborg heller. Emellanåt någon utan facelift som hälsar, men dom "nya" hälsar aldrig.
Model S 60 / Tech paket m. AP / Supercharger / 22kW Laddare / Halvläder / Automagisk baklucka / Finbelysning / Cyklon 19" SÅLD!
Model X 100D / Premium / AP / 7 säten
Rabattkod: http://---
Ja, till skillnad från Stockholms kommun så ligger hela Sundbybergs kommun inom tätorten Stockholm.Lessmog skrev:Men det står fortfarande i din profil att du bor i Sumpan?bylund skrev:Jag försöker hälsa när jag ser annan Tesla, men man ser dem inte alltid i god tid i tät trafik, och det syns nog inte alltid att man hälsar heller.
Jo då, det gör vi visst!ivveh skrev:I princip ingen hälsar längre i Göteborg heller. Emellanåt någon utan facelift som hälsar, men dom "nya" hälsar aldrig.

Kanske är ett face-lift vs pre-facelift krig som pågår.

Röd Model S 60 75 facelift - 19" fälgar, AP2, soltak, skinnsäten och köldpaket.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag hälsar minsann! Om jag inte kör för fort för att hinna se digivveh skrev:I princip ingen hälsar längre i Göteborg heller. Emellanåt någon utan facelift som hälsar, men dom "nya" hälsar aldrig.

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Akta dig för att missbruka detta uttryck, risken är att Danni slutar vinka åt dig!eric skrev:Men jag kanske är undantaget som bekräftar regeln.

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
Laddade du fullt i Karlstad? Dvs man bör inte förvänta sig mer än 25 mil med box och packning? Kan ju inte vara någon jättehastighet på de vägarna heller.inCup1 skrev:På väg mot fjällen i söndags träffa jag först i Jung på skribent till Elbilen och fick mig en tidning att läsanästa ladd stopp i Karlstad var det proppfullt visade sig att värmlands teslorna skulle ha lunch träff och möte .
- Anthony de Vos
- Teslaägare
Hej!
Jag är ny Teslaägare sedan en dryg vecka. Bor i Åkersberga. Såg en Tesla som jag tror också var midnight silver, komma åkande från Österskär, för några dagar sedan, ägaren hälsade artigt
, kul!
Anthony
Jag är ny Teslaägare sedan en dryg vecka. Bor i Åkersberga. Såg en Tesla som jag tror också var midnight silver, komma åkande från Österskär, för några dagar sedan, ägaren hälsade artigt

Anthony
S90D Midnigtsilver -16, uttagen Jan-17
- HerrNilsson
- Teslaägare
Trevligt att höra att det fortfarande sker även i och kring storstädernaAnthony de Vos skrev:Hej!
Jag är ny Teslaägare sedan en dryg vecka. Bor i Åkersberga. Såg en Tesla som jag tror också var midnight silver, komma åkande från Österskär, för några dagar sedan, ägaren hälsade artigt, kul!
Anthony

Mvh
Nilsson
Nilsson
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Hahahaha, det är långt värre straff än så för att missbruka talesätt!Surfaren skrev:Akta dig för att missbruka detta uttryck, risken är att Danni slutar vinka åt dig!eric skrev:Men jag kanske är undantaget som bekräftar regeln.

Jo men du är ju en av dom "gamla" (som kanske bytt till faceliftad bil):)danni skrev:Jag hälsar minsann! Om jag inte kör för fort för att hinna se digivveh skrev:I princip ingen hälsar längre i Göteborg heller. Emellanåt någon utan facelift som hälsar, men dom "nya" hälsar aldrig.
Model S 60 / Tech paket m. AP / Supercharger / 22kW Laddare / Halvläder / Automagisk baklucka / Finbelysning / Cyklon 19" SÅLD!
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Vi vinkar å hälsar för fullt här på alla (inte många iofs) som syns här
men så bor vi ju ute på vischan typ
Det gäller bara att hinna se att det är en Tesla

Det gäller bara att hinna se att det är en Tesla

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Nejdå, jag kör lugnt och tryggt på i min uråldriga bil från 2015.ivveh skrev:Jo men du är ju en av dom "gamla" (som kanske bytt till faceliftad bil):)danni skrev:Jag hälsar minsann! Om jag inte kör för fort för att hinna se digivveh skrev:I princip ingen hälsar längre i Göteborg heller. Emellanåt någon utan facelift som hälsar, men dom "nya" hälsar aldrig.
Är det därför folk aldrig vinkar tillbaka oavsett hur mycket man viftar och har sig? Min bil är kanske så uråldrig att de med nyare bilar inte känner igen modellen? Den saknar ju radarn i grillen lixom.danni skrev:Nejdå, jag kör lugnt och tryggt på i min uråldriga bil från 2015.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14