Jag skulle säga att den är som en Android-surfplatta från 2012. Långsam men användbar.
Tyvärr hade åtminstone 2014.12 problem med att hela MCUn kraschade när man körde för tunga websidor (slut på minne eller CPU-kraft förmodligen). Har inte testat om de lyckats fixa det i 2014.14.
Gällande Web-browsern. Förutom mätningar. Upplever ni den snabbare / mer användbar?
Vilka sidor? Jag upplevde den inte snabbare när jag provade lite snabbt på YR.no's sida iallafall...
/Jocce
Jag tycker att web surf fungerar drägligt och browser går numera att använda. Innan skulle jag aldrig använda browser även om sidan gick att ladda. Nu fungerar fler sidor och det går hyfsat snabbt att ladda sidan. Men om man jämför med sin dator eller nya mobil, så blir man besviken.
Jag skulle säga att den är som en Android-surfplatta från 2012. Långsam men användbar.
Tyvärr hade åtminstone 2014.12 problem med att hela MCUn kraschade när man körde för tunga websidor (slut på minne eller CPU-kraft förmodligen). Har inte testat om de lyckats fixa det i 2014.14.
Ligger du fyra år efter? Snacka om segt!
Oj! Ja, det motsvarar browserhastigheten ungefär
Exakt! sidan jag testade när jag hämtade bilen för över 3 år sedan kanske har laddat klart inom ett år eller så...
kanske...
På tal om snabbare MCU...är det någon som har koll på när den nya versionen börjar komma i bilarna?
2018.14 tror jag
Han kanske syftade på hårdvara och så långt har tesla inte kommit med OTA
Angående ny hårdvara så började de installera det i början av mars så de bör finnas i bilarna som levereras i Sverige nu framöver.
På tal om snabbare MCU...är det någon som har koll på när den nya versionen börjar komma i bilarna?
2018.14 tror jag
Han kanske syftade på hårdvara och så långt har tesla inte kommit med OTA
Angående ny hårdvara så började de installera det i början av mars så de bör finnas i bilarna som levereras i Sverige nu framöver.
Syftade på hårdvaran ja. Skulle kanske varite lite tydligare med det. Tack! =)