Företagskostnad för Dummies

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Re: Företagskostnad för Dummies

Inlägg av matbl »

Jag har liknande upplägg via autoplan. Men behövde inte lägga in några 20%.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Jorma
Teslaägare

Inlägg av Jorma »

Svenssons skrev:
dstr skrev:
Jonnen skrev:
Även service kosnaden är lägre än på en fosilbil.
Nej, inte riktigt.

Om man ska bibehålla restvärdesgarantin så måste bilen servas enligt Teslas serviceplan, och det blir dyrare än ett annat märke där servicen "ingår".
Beror på hur många mil som körs och märke och det är väl vanligen bara de första tre åren som servicen ingår vilket visserligen är det som är intressant när det gäller leasing. BMW har väl 8000 mil under de 3 första åren. Vilka andra märken är det som har fri service de första åren?
Ferrari har fri service dom första 7 åren :mrgreen:
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

dstr skrev:
Jonnen skrev:
Även service kosnaden är lägre än på en fosilbil.
Nej, inte riktigt.

Om man ska bibehålla restvärdesgarantin så måste bilen servas enligt Teslas serviceplan, och det blir dyrare än ett annat märke där servicen "ingår".
Har dom krav på att man följer deras rekommenderade serviceintervall för att kunna få restvärdesgaranti?
Jag tycker 2000 mil är lite lite för en bil som dom säger kräver minimal service. De senaste 3 bilar jag haft har haft intervall på 3000 mil. Och det var sånna stenåldersbilar som brände fossilt bränsle.
Nu har jag i och för sig ingen restvärdesgaranti på min bil ändå.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

matbl skrev:
Var den över 6000kr per år de först tre åren? Låter mycket...
4-årig serviceplan är ju ointressant för en treårig leasing...
Beror helt och hållit på hur mycket man kör. Man betalar för 4 servicebesök. Följer man rekommendationen så varar dessa 4 år eller 8000 mil,
men man kan bestämma själv om man vill följa detta eller ej. Vet däremot inte om de kräver att man följer deras rekommenderade intervall för att behålla restvärdesgaranti som det skrivits i tidigare inlägg.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Martinen skrev:
matbl skrev:
Var den över 6000kr per år de först tre åren? Låter mycket...
4-årig serviceplan är ju ointressant för en treårig leasing...
Beror helt och hållit på hur mycket man kör. Man betalar för 4 servicebesök. Följer man rekommendationen så varar dessa 4 år eller 8000 mil,
men man kan bestämma själv om man vill följa detta eller ej. Vet däremot inte om de kräver att man följer deras rekommenderade intervall för att behålla restvärdesgaranti som det skrivits i tidigare inlägg.
I mitt fall kräver leasingbolaget att man följer tillverkatens servicerekomendationer. Så då gör det sig självt liksom...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Skriv svar