

Moderator: Redaktion
Det verkar ju som att de satsat lite mer på app/uppkoppling den här gången. Men som sagt, bara för att USA får det är det inte säkert att vi får det. Den nuvarande e-Niro får inte någon app trots att den finns på USA-marknaden.dhanjel skrev:Smidigt med app för att se laddstatus, men om den är lika dålig som leaf:en så gör det inte så mycket om det saknas om jag ska vara ärlig
Inte säkert att Soul får sämre benutrymme i baksätet än e-Niro. Soul verkar ha kortare bagageutrymme istället.krivik skrev:Det verkar ju som att de satsat lite mer på app/uppkoppling den här gången. Men som sagt, bara för att USA får det är det inte säkert att vi får det. Den nuvarande e-Niro får inte någon app trots att den finns på USA-marknaden.dhanjel skrev:Smidigt med app för att se laddstatus, men om den är lika dålig som leaf:en så gör det inte så mycket om det saknas om jag ska vara ärlig
Soul får 10cm kortare hjulbas än e-Niro så lite kortare benutrymme bak är väl att vänta. Det blir samma hjulbas som Hyundai Kona.
Tänk om de hade lagt till 3-fasladdning också...
...och ca 2 000 euro under e-Niro i pris. Vettigt om det blir typ samma i Sverige. Blir svårt att välja mellan denna och att vänta och se vad model 3 SR+ landar på i Sverige...Zalman3 skrev:Priset i Österrike för en KIA Soul 64kWh är från 39.390 euro.
https://www.kia.com/at/kaufberater/konf ... usstattung