Autopilot i Mod3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Inlägg: 2550
Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
Ort: Mälardalen Västerås etc
Kontakt:

Re: Autopilot i Mod3

Inlägg av TeslaTissel »

HRidge skrev:
Det har nog skrivits om detta tidigare, men det tål att repeteras, enligt Tesla Europa så kommer FSD dröja ett tag, förmodligen ett bra tag, skriver de.
Jag mailade Tesla och bad dem lägga till FSD på min order.

Jag fick följande svar från dem:
"...but before I take your order for the FSD I would like to point out that the legal aspect of Full Self Driving is very far away. Especially in Europe, the USA might be closer to getting it legalized.
So even when we have the hardware ready, and your car would have it, you would most likely not be able to use it for a very long time.
If you still want it even though of these facts I can take your order."

Det innebär att även om bilen har kapaciteten att kunna tillämpa FSD (dvs man får ny centralenhet för bildanalys) så är Tesla tydliga med att vi i Europa inte kommer att få mjukvaran för FSD aktiverad.
Flertalet beställare i Europa har beställt FSD ändå, jag hade tänkt göra det, men då det verkar dröja flera år känns det som att det är lika bra att invänta vad det till slut blir av det hela.

Super då vet vi vad som gäller!!
TACK ALLA - för klargörande!!

- Hinner inte svara mer än så, då jag har jobb tyvärr att ta tag i. Hej s'längi! ;)
Användarvisningsbild
HRidge
Teslaägare
Inlägg: 20
Blev medlem: 22 dec 2018 17:08

Re: Autopilot i Mod3

Inlägg av HRidge »

Just det, priset för FSD är 32.900 kr i Sverige.
Du kan beställa det genom att svara på det mail du fick från Tesla när din order bekräftades, dvs buildmy3emea@tesla.com
Däremot så har det hetat (när FSD fanns som ordinarie val i USA fram till oktober) att en efterbeställning skulle vara mer än 32.900 kr...men vi får hoppas på undantag för detta.
Skriv svar