Designstudion uppdaterad
Moderator: Redaktion
Re: Designstudion uppdaterad
Rejält fult. Påminner mest om Ryanairs sätt att skriva biljettpriser utan skatter (som de väl har förbjudits att fortsätta med, skulle säkert gälla Tesla också om man skulle anmäla denna marknadsföring). Tesla ska inte försöka med bondfångeri för att få kunder. Ger inte alls ett seriöst intryck.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Verkligen inte alls bra med det nya sättet att presentera priser.
Förväntar mig bättre än så av ett företag med den image som Tesla verkar vilja ha.
Kanske är ett grepp som uppfattas som bra och seriöst i USA.
Men någon i europeiska eller svenska organisationen borde reagera och säga stopp.
Förväntar mig bättre än så av ett företag med den image som Tesla verkar vilja ha.
Kanske är ett grepp som uppfattas som bra och seriöst i USA.
Men någon i europeiska eller svenska organisationen borde reagera och säga stopp.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Dom har redan fått massor av kritik för att presentera priserna så här i andra länder. Har sett en hel del artiklar från USA också.
Dåligt!
Istället för att lära sig så gör dom nu samma fel i fler länder.
Dåligt!
Jag har mailat Andy, så nu har de även fått mina synpunkter. Lade även till att de kan ta bort "hatthylla ingår" eftersom det nu är standard och mej veterligen ingen annan leverantör som tar extra betalt för den......
Senast redigerad av Bengt, redigerad totalt 2 gång.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Jag kan inte heller förstå att man inte längre kan välja 19" fälgar till P85D.
Jag Tycker redan att bilen är ganska hård att köra när det är dåliga vägar. Det måste ju kännas ännu mer om man har 21".
Jag är en sån som inte vill lägga en massa pengar på utseendet. Lägger hellre pengar på innehållet.
Jag Tycker redan att bilen är ganska hård att köra när det är dåliga vägar. Det måste ju kännas ännu mer om man har 21".
Jag är en sån som inte vill lägga en massa pengar på utseendet. Lägger hellre pengar på innehållet.
+1Bengt skrev:Jag har mailat Andy, så nu har de även fått mina sunpunkter. Lade även till att de kan ta bort "hatthylla i går" eftersom det nu är standard och mej veterligen ingen annan leverantör som tar extra betalt för den......
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Men jösses! Ännu värre om de redan fått kritik och badwill-artiklar i andra länder och USA och inte lärt sig av det.Martinen skrev:Dom har redan fått massor av kritik för att presentera priserna så här i andra länder. Har sett en hel del artiklar från USA också.
Dåligt!

Känns verkligen inte som ett agerande man förväntar sig av ett premium-varumärke.

http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Det känns framförallt jävligt korkat att göra så. Det gör ju bara att folk blir irriterade. Det kan ju vara det lilla som får någon att låta bli att köpa.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
HERREGUD!
Det var det dummaste badwillframkallande kundlureiet de kunde göra!
De kan ju LÄTT få konsumentverket på sig! Jäkla tur att Sverkers soptunna har gått i pension!
Behöver jag efter ovanstående skriva att jag är EXTREMT besviken på Tesla Motors just nu?

Det var det dummaste badwillframkallande kundlureiet de kunde göra!

De kan ju LÄTT få konsumentverket på sig! Jäkla tur att Sverkers soptunna har gått i pension!

Behöver jag efter ovanstående skriva att jag är EXTREMT besviken på Tesla Motors just nu?
Hade varit snyggare att i så fall vända på det, först det riktiga priset sedan bränslebesparingen under 5 (eller varför inte 8 år?). Det skulle ju kunna vara bra information för, öh, någon.
Ja dom kunde ju lagt in en snygg kalkyl där man kan fylla i hur många mil man kör och förbrukning på sin nuvarande bil. Så får man en fil kalkyl som passar till sig själv.
Själv så sparat jag mellan 50-60000 per år så deras priser stämmer ju inte ändå
Själv så sparat jag mellan 50-60000 per år så deras priser stämmer ju inte ändå

Pinsamt Tesla!
Jag hämtar ut min bil i mitten av juni. Hoppas de har hunnit fixa till Designstudion till dess så att jag slipper kommentera dumheten vidare...
Jag hämtar ut min bil i mitten av juni. Hoppas de har hunnit fixa till Designstudion till dess så att jag slipper kommentera dumheten vidare...
Installerat 13,2 kWp solceller
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Jag tycker att det ser ut som att man kan välja 19" till P85D.Martinen skrev:Jag kan inte heller förstå att man inte längre kan välja 19" fälgar till P85D.
Misstänker att ekonomer börjar ta över från ingenjörerna. Hoppas att de inte får vara med och bestämma över Model X eller Model 3 som de nu bestämmer över hemsidan. Tanken må vara god men lägg inte en schablonnedräkning på priset utan erbjud en personlig kalkyl vid sidan av som sagt var. Då får de både cred och når ut med att det inte är lika dyrt med elbil som en del först tror.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Dem har ändrat tillbaka nu tydligenSegelflygaren skrev:Jag tycker att det ser ut som att man kan välja 19" till P85D.Martinen skrev:Jag kan inte heller förstå att man inte längre kan välja 19" fälgar till P85D.

Ja det jag dom ju. Va bra.vigge50 skrev:Dem har ändrat tillbaka nu tydligenSegelflygaren skrev:Jag tycker att det ser ut som att man kan välja 19" till P85D.Martinen skrev:Jag kan inte heller förstå att man inte längre kan välja 19" fälgar till P85D.
Dom ändrar designstudion oftare än man byter kläder.

Frågan är om inte en bilhandlare ändå är seriösare än Designstudion...
Tyckte (för ett par år sedan i varje fall) att det var oerhört skönt att gå in i en B&O butik som aldrig skriv 9.995 kr utan 10.000 kr. Ärligt och utan att skämmas för sina priset utan tala om sanningen, fler borde göra så vilket ju verkar vara raka motsatsen till vad Tesla nu försökte sig på. Dåligt av Tesla!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- TiborBlomhall
"Dem har ändrat tillbaka nu tydligen"
Inte vad jag kan se?
Jag har iaf mejlat de jag känner inom organisationen och protesterat.
Inte vad jag kan se?

- TiborBlomhall
De har just lyckats med att digitalisera Ärlige Harry.
Hittills kunde man stolt säga att man slipper luras av bilförsäljare utan såg exakt vad man ska betala utan tjafs. Å så gör de så här

Hittills kunde man stolt säga att man slipper luras av bilförsäljare utan såg exakt vad man ska betala utan tjafs. Å så gör de så här

Kommentaren gällde förra veckans dumhet - att bara erbjuda P85D med dyra 21" fälgar och inte ange rätt pris från början.TiborBlomhall skrev:"Dem har ändrat tillbaka nu tydligen"
Inte vad jag kan se?![]()
Ja, detta var inte vackert. Vad ska man säga. Kanske: Skäms!
Jag har sett det på USA-beställningen ett tag och faktiskt tänkt: Skönt att detta inte kom till Svenska sidan.
De har ju redan en sida där man kan mata in lite parametrar och dra ett reglage för att se besparingen. Jag tycker det är lite fånigt men acceptabelt. Hur många som har råd att köpa en bil för 830kkr saknar dator med Open office, Libre office eller nåt annat kalkylprogram. Då kan man ju räkna med sina egna förutsättningar och skapa en mer exakt kalkyl.
Ska de fullfölja konceptet kommer ett par tips här:
21" hjul kostar 648:- mer i ökad energiförbruking.
Luftfjädring kostar 309:- mindre i minskad förbrukning i höga farter.
Bara att justera priset som visas för att sedan ändå summera det rätta priset.
Detta konceptet går nog att driva långt om man vill framstå som lite oärlig.
Detta var illa. Jag som redan stör mig på att de skriver förmånsvärde när de egentligen menar skatten på förmånsvärdet vid 50% skatt. Jag vet att fler bilförsäljare gör det, men det är inte mindre fel för det.

Jag har sett det på USA-beställningen ett tag och faktiskt tänkt: Skönt att detta inte kom till Svenska sidan.
De har ju redan en sida där man kan mata in lite parametrar och dra ett reglage för att se besparingen. Jag tycker det är lite fånigt men acceptabelt. Hur många som har råd att köpa en bil för 830kkr saknar dator med Open office, Libre office eller nåt annat kalkylprogram. Då kan man ju räkna med sina egna förutsättningar och skapa en mer exakt kalkyl.
Ska de fullfölja konceptet kommer ett par tips här:
21" hjul kostar 648:- mer i ökad energiförbruking.
Luftfjädring kostar 309:- mindre i minskad förbrukning i höga farter.
Bara att justera priset som visas för att sedan ändå summera det rätta priset.
Detta konceptet går nog att driva långt om man vill framstå som lite oärlig.
Detta var illa. Jag som redan stör mig på att de skriver förmånsvärde när de egentligen menar skatten på förmånsvärdet vid 50% skatt. Jag vet att fler bilförsäljare gör det, men det är inte mindre fel för det.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Bra!TiborBlomhall skrev:Jag har iaf mejlat de jag känner inom organisationen och protesterat.
Elon själv har ju koll på det du skriver har jag ju hört. Han kanske kan kalla till sig marknadsföringsavdelningen för ett litet snack.
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
- TiborBlomhall
Det här är sådant som jag skulle kunna retat mig så mycket på att jag inte beställt bilen om det hade stått sådant här sk... på hemsidan när jag beställde. Alldeles för lågt för att det ska kännas som ett seriöst företag.Bjorn skrev:Detta var illa. Jag som redan stör mig på att de skriver förmånsvärde när de egentligen menar skatten på förmånsvärdet vid 50% skatt. Jag vet att fler bilförsäljare gör det, men det är inte mindre fel för det.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit