Fast tittar man på vad som skrivs, att sätena är i princip som nya när man torkar av dem, så är det just ”i princip” som stör mig personligen. Nu är det här min egna smak, men vitt som är ”i princip” vitt är det värsta jag vet. Det är kitschigt och ”cringe”. Just för att det försöker vara något det inte är.Dagfinn skrev:Möjligtvis såg dom rena ut, men om du aldrig torkat av dom hade dom sett ut som en crime scene med uv-lampamikebike skrev: ↑28 feb 2023 16:57Min Model 3 med svarta säten såg ut som ny efter ett år. Aldrig avtorkade, bara dammsugna några gånger.Dagfinn skrev: ↑28 feb 2023 10:12Det är en gigantisk skillnad på vita lädersäten och Teslas säten (plast, galon, vegansk läder eller vad man nu känner för att kalla det). Lädersäten blir smutsiga fruktansvärt fort, dessa håller otroligt bra om man torkar av dom ibland med våtservetter (typ baby wipes). Blåjeans verkar vara värst, särskilt nya eller blöta. Men om man torkar av sätena så fort man ser missfärgning brukar det försvinna rätt bra. Min gamla S såg nästan ut som ny efter över fyra års användning, vilket får sägas att vara ett bra betyg mtp hur extremt vita dom är.
Vad gäller svarta säten ser dom nästan alltid dammiga ut, så det är ju inte direkt underhållsfritt det heller även om det ju inte blir permanenta bekymmer om man skiter i det. Och det är ju inte så att jag torkar av sätena efter varje åktur, utan nån gång ibland i samband med biltvätt. Tar 30 sek extra liksom, inget jag gnisslar tänder över när jag ska sova direkt.
Har sett massa amerikanska videos där de säger att de torkar säten och att man nästan inte ser någon missfärgning. Bläää asså. Just amerikaner älskar fake. Ever been in Vegas?

Så vita säten som är i princip vita tackar jag nej till.
Svarta säten stör mig inte lika mycket. Det är inte try hard fake lyx utan, äkta icke-lyx.
Sent from my iPhone using Tapatalk