Uppdateras ej
Moderator: Redaktion
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Uppdateras ej
Bor i lägenhet så har problem med Wifi täckning. Har märkt att mobil hotspot inte heller alltid fungerar varför jag svängde förbi Service Center och fick låna deras Wifi för att få ned 2019.12.1.2 5c8xxxx) .
Undra varför du inte fick den senaste? Varför fortsätter Tesla att pusha ut gammal mjukvara? Eller var det ett tag sedan du gjorde det?NiklasTesla skrev:Bor i lägenhet så har problem med Wifi täckning. Har märkt att mobil hotspot inte heller alltid fungerar varför jag svängde förbi Service Center och fick låna deras Wifi för att få ned 2019.12.1.2 5c8xxxx) .
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Var du tvungen att boka en tid eller åkte du bara dit?NiklasTesla skrev:Bor i lägenhet så har problem med Wifi täckning. Har märkt att mobil hotspot inte heller alltid fungerar varför jag svängde förbi Service Center och fick låna deras Wifi för att få ned 2019.12.1.2 5c8xxxx) .
/Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Nu var ju inte detta riktat till mig, men svarar enligt egen erfarenhet. Jag åkte till SC förra veckan för att hämta en typ-2-kabel. Ingen tidsbokning, men hade fått besked via telefon att det bara var att komma förbi och hämta när det passade.HenricL skrev:Var du tvungen att boka en tid eller åkte du bara dit?NiklasTesla skrev:Bor i lägenhet så har problem med Wifi täckning. Har märkt att mobil hotspot inte heller alltid fungerar varför jag svängde förbi Service Center och fick låna deras Wifi för att få ned 2019.12.1.2 5c8xxxx) .
/Henric
När jag ändå var där passade jag på att fråga om uppdatering, då jag fortfarande hade 2019.8.3 som installerades på leveransdagen i mars. En kille på SC kollade upp bilen i datorn och såg då att min bil redan var uppkopplad på deras Wifi och långsamt laddade ner uppdateringen. Han startade om det hela så det gick snabbare, och jag blev erbjuden att ta en kaffe tills det var klart. Jag hade dock parkerat i vägen för en annan kund, så jag åkte hem efter en stund. Hemma står bilen i källargarage med dålig täckning, men ungefär 24 timmar senare fick jag en notis i mobilen om att version 2019.12.1.2 var redo att installeras. Så bilen måste alltså ha fortsatt ladda ner uppdateringen långsamt via sin egen uppkoppling.
Kanske ska nämna också att han på SC sade att min bil hade börjat ladda ner en uppdatering några dagar innan jag kom dit. Det måste ha skett när jag testade att dela wifi via mobilen, men jag kunde inte se om det hände något. Så det verkar som att det trots allt lönar sig att bara koppla upp och vänta. Nu ska väl detta ha ändrats i nyare versioner så att man faktiskt kan se om det finns en uppdatering att hämta, men jag har inte testat det än, eller kollat om det gäller den version jag har nu.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Ja bilen kan ladda ned under körning men den använder aldrig annat än den egna uppkopplingen under körning. Du måste vara på Park för att ansluta till annan wifi.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
X 90D (levererad 26 september 2016)
3 SR+ Beställd 28 maj 2019 Pearl White
X LRPL Beställd 28 maj 2019 Pearl White
På S och X fungerar det bra att koppla upp till valfritt WiFi under körning.tr1 skrev:Ja bilen kan ladda ned under körning men den använder aldrig annat än den egna uppkopplingen under körning. Du måste vara på Park för att ansluta till annan wifi.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Uppdateras ej
Inte på min X och heller inte på en sprillans S jag åkte med i förra veckan...jpetters skrev:På S och X fungerar det bra att koppla upp till valfritt WiFi under körning.tr1 skrev:Ja bilen kan ladda ned under körning men den använder aldrig annat än den egna uppkopplingen under körning. Du måste vara på Park för att ansluta till annan wifi.
X 90D (levererad 26 september 2016)
Fler korkade frågor, om bilen somnar... då kan den inte ta emot uppdateringar va?
Har du provat att slå på wifi efter att du kört iväg?tr1 skrev:Inte på min X och heller inte på en sprillans S jag åkte med i förra veckan...jpetters skrev:På S och X fungerar det bra att koppla upp till valfritt WiFi under körning.tr1 skrev:Ja bilen kan ladda ned under körning men den använder aldrig annat än den egna uppkopplingen under körning. Du måste vara på Park för att ansluta till annan wifi.
WiFi stängs av när man lägger i D.
Model S: Plaid, Deep Blue
Ja och trycker man på LTE-symbolen så kan man koppla på wi-fi igenjpetters skrev:Har du provat att slå på wifi efter att du kört iväg?tr1 skrev:Inte på min X och heller inte på en sprillans S jag åkte med i förra veckan...jpetters skrev:På S och X fungerar det bra att koppla upp till valfritt WiFi under körning.tr1 skrev:Ja bilen kan ladda ned under körning men den använder aldrig annat än den egna uppkopplingen under körning. Du måste vara på Park för att ansluta till annan wifi.
WiFi stängs av när man lägger i D.

Har också problem - har laddat ner tidigare uppdateringar över wifi med iphonen som hotspot.
Nu kom ju NoA i senaste uppdateringen så jag sprang ut som ett barn på julafton för ta ner 2019.16.3 men...
- står kvar i Uppdatering Tillgänglig, anslut till wifi ... när jag är uppkopplad på wifi till telefonen. Provat ett fast wifi lite kort men ingen skillnad. Provat både soft och hard reboot men ingen skillnad.
Nu kom ju NoA i senaste uppdateringen så jag sprang ut som ett barn på julafton för ta ner 2019.16.3 men...
- står kvar i Uppdatering Tillgänglig, anslut till wifi ... när jag är uppkopplad på wifi till telefonen. Provat ett fast wifi lite kort men ingen skillnad. Provat både soft och hard reboot men ingen skillnad.
M3 2024, LR Ultra red - okrossat tak
Model 3, svart LR AWD, 18", AP+FSD. Special "krossat tak edition"