150 gratis mil i värvningspremie

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: 150 gratis mil i värvningspremie

Inlägg av LarsL »

KalleL skrev:
Jag var en av dem och det var delvis pga Bjelkes rekommendation här som jag hade i bakhuvudet, men även allmänt pga dina inlägg på senaste tiden. Jag funderade förut på typ Bjørn Nyland eller ABRP-Bo men de lär ju kunna köra jorden runt med sina referrals redan (om de inte ändå har fri Supercharging med nån gammal Model S).
Gjorde samma resa när jag beställde i somras. De där ”större namnen” har ju så att det räcker liksom.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

KalleL skrev:
Jag var en av dem och det var delvis pga Bjelkes rekommendation här som jag hade i bakhuvudet, men även allmänt pga dina inlägg på senaste tiden. Jag funderade förut på typ Bjørn Nyland eller ABRP-Bo men de lär ju kunna köra jorden runt med sina referrals redan (om de inte ändå har fri Supercharging med nån gammal Model S).
Tack! :)
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ove13063

Inlägg av Tellus »

Vill man också ha en fadder kan man kolla här

viewtopic.php?f=57&t=18437
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
Användarvisningsbild
chevnanne
Teslaägare

Inlägg av chevnanne »

När jag köpte min M3 Lr Awd så glömde jag att använda nån refferal men på tåget till stockholm ringde dom från
Tesla så jag frågade om det gick att ordna i efterhand och hon på Tesla mailade ett tomt mail där jag skulle skriva
in en refferal. Det var en kille jag kollat en hel del på youtube och skrev hans refferal i det tomma mailet som svar
och jag fick 1500 km gratis laddning. Jag sitter väl i samma båt och har inga kompisar som har råd med en tesla
och jag skriver inte så många inlägg men visst vore det kul om nån använder min refferal nån gång.
Jag är supernöjd med min bil och den är riktigt kul och skön att köra. :)
Jonnyicehawk

Inlägg av Jonnyicehawk »

Hej
Jag ska beställa en bil nu, hur kan jag ta del av detta?
Användarvisningsbild
ChristerSjo
Teslaägare

Inlägg av ChristerSjo »

Ange någon annas referal kod så får du 150 mil gratis SC.
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Användarvisningsbild
loftux
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peter18116
Kontakt:

Inlägg av loftux »

Jonnyicehawk skrev:
Hej
Den står till höger i profilen, bara ta en som du vill gynna.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas60543

Inlägg av NiklasTesla »

Jonnyicehawk skrev:
Hej
Jag skickade min länk till dig och min privata mailadress via PM (finns även i profilen). Varmt välkommen att höra av dig till mig inför köp om du har några frågor (Har lite tips och kört nästan 3000mil med vår Model 3 LR AWD). :)
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

Jag har också fått en!
Tack Andreas, vem du nu är... :D :D :D
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Inlägg av BrooklynS »

Jag har nu också fått en av "Peter". Tack för det! :D
Tesla Y LR -22 EAP
LightsOut

Inlägg av LightsOut »

Erhafal skrev:
Ekokobonden skrev:
Vi beställde en Tesla 3 igår. Idag säger en bekant som fick sin 3:a levererad för ett par veckor sedan att vi skulle ha använt hennes värvningslänk, så skulle både hon och vi fått 150 mil gratisladdning... Och chans att vinna en Roadster eller model Y...

Är detta något man kan registrera i efterhand?
Jag loggade in på mitt teslakonto på en dator efter att Autoplan beställt min TM3, sedan öppnade jag en flik med min kompis referal kod. Då kom det upp en knapp som sade något i stil med att jag har redan en beställning att knyta referal till och vips var det klart. Dock syntes det inte på mitt konto, men min kompis såg på sitt konto att jag gjort en referal.
Tack för tipset! Jag glömde mata in referral i all upphetsning så jag testade det här. När jag följde länken dök det upp en sida där man väljer bil, så jag tog Model 3 - Anpassad beställning. Dök då upp en popup med stor blå "Designa Nu"-knapp och under det "Jag har en Model 3 reservation". Klickar såklart, den snurrar lite och jag kommer till min profil med min bil. Kan man se om det "tog"? Jag ser inget annorlunda på sidan?
Vit SR+ | Odubbade vinterhjul | Dragkrok.

Beställning lagd: 2020-03-13
Beräknad leverans: Mars
Leveransort: Malmö
Slutdestination: Näset
Användarvisningsbild
ville9
Teslaägare

Inlägg av ville9 »

LightsOut skrev:
Erhafal skrev:
Ekokobonden skrev:
Vi beställde en Tesla 3 igår. Idag säger en bekant som fick sin 3:a levererad för ett par veckor sedan att vi skulle ha använt hennes värvningslänk, så skulle både hon och vi fått 150 mil gratisladdning... Och chans att vinna en Roadster eller model Y...

Jag loggade in på mitt teslakonto på en dator efter att Autoplan beställt min TM3, sedan öppnade jag en flik med min kompis referal kod. Då kom det upp en knapp som sade något i stil med att jag har redan en beställning att knyta referal till och vips var det klart. Dock syntes det inte på mitt konto, men min kompis såg på sitt konto att jag gjort en referal.
Tack för tipset! Jag glömde mata in referral i all upphetsning så jag testade det här. När jag följde länken dök det upp en sida där man väljer bil, så jag tog Model 3 - Anpassad beställning. Dök då upp en popup med stor blå "Designa Nu"-knapp och under det "Jag har en Model 3 reservation". Klickar såklart, den snurrar lite och jag kommer till min profil med min bil. Kan man se om det "tog"? Jag ser inget annorlunda på sidan?
Nej det gick nog inte igenom.
Man måste göra själva bokningen via refferal-länken från början.

Jättedumt då många (inkl mig) gått in och beställt vanliga vägen och väntat på att det ska komma upp ngn knapp i stil med ”ange refferal-kod” men så kom ingen och man ha kommit igenom hela vägen :roll:

Jag hade dock tur och kunna lösa det i efterhand via en hjälpsam person. PMa om du vill ha info.
Tesla Model 3 SR+ sedan sommaren 2019
You can use my referral link to get 1 500 free Supercharger km on a new Tesla:
https://---
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Jag såg inget förrän min bil hamnat i appen, d.v.s. efter leverans.

En "sales advisor" kan dock se om koden är inlagd.
Ring och kolla, är den inte inlagd kan hen lägga in den manuellt.
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
LightsOut

Inlägg av LightsOut »

Ok, men då vet jag åtminstone att det inte är något konstigt att det inte syns något.

Bad Sales Advisorn jag haft mailkontakt med runt beställningen att lägga till i efterhand, men han hävdade att han inte kunde det... Det är ju inte hela världen så klart, men kan kolla det med dem igen när det närmar sig lite.
Vit SR+ | Odubbade vinterhjul | Dragkrok.

Beställning lagd: 2020-03-13
Beräknad leverans: Mars
Leveransort: Malmö
Slutdestination: Näset
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare

Inlägg av Arn »

Som jag förstått ingen ide använda sin egen värvningslänk då man bara får 150 mil på nya då. Men byter man med någon här kan det bli 150+150 mil vardera

Jag ska lägga in en beställning närmaste veckan. Någon som också går i köptankar? Skicka gärna PM
Användarvisningsbild
toffa
Teslaägare

Inlägg av toffa »

Håller med om att det är svårt att få Referral. Känner ingen som köpt eller har råd för del delen.
Med vänlig hälsning.
Christofer
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

toffa skrev:
Håller med om att det är svårt att få Referral. Känner ingen som köpt eller har råd för del delen.
Var aktiv här och skriv vettiga saker. Det är så jag har fått mina fria SuC-mil. Det är inte så jättemånga men har i princip inte betalat på SuC alls sedan okt -19 och har fortfarande mil kvar, klarar mig nog hela våren på det jag har. Inte för att det spelar så jättestor roll, men är ändå trevligt att veta att man laddar gratis!
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare

Inlägg av KatarinaTH »

Alltså, jag må vara blind, men vill inte missa något. Ska förhoppningsvis beställa inom en snar framtid, men ser inte var jag fyller i koden! Är det först efter att jag klickat på Beställ?
Användarvisningsbild
aeroslok
Teslaägare

Inlägg av aeroslok »

KatarinaTH skrev:
Alltså, jag må vara blind, men vill inte missa något. Ska förhoppningsvis beställa inom en snar framtid, men ser inte var jag fyller i koden! Är det först efter att jag klickat på Beställ?
Du beställer genom att klicka på koden , då kommer du till tesla :D
M3P 2020
MYP 2024
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare

Inlägg av KatarinaTH »

Tack!!!! Bara antog att man skulle skriva in det som vilken rabattkod som helst!
Ibland ser man inte skogen för alla träden (känner mig rätt dum nu) :P
Användarvisningsbild
aeroslok
Teslaägare

Inlägg av aeroslok »

KatarinaTH skrev:
Tack!!!! Bara antog att man skulle skriva in det som vilken rabattkod som helst!
Ibland ser man inte skogen för alla träden (känner mig rätt dum nu) :P
När du väl fått din Tesla kommer du känna dig smart igen :lol:
M3P 2020
MYP 2024
Användarvisningsbild
LeffeP
Teslaägare

Inlägg av LeffeP »

Ekokobonden skrev:

Jag missade detta också, men fick Advisorn att lägga till det i efterhand, så det går, om dom bara vill....
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Jerker skrev:
toffa skrev:
Var aktiv här och skriv vettiga saker. Det är så jag har fått mina fria SuC-mil. Det är inte så jättemånga men har i princip inte betalat på SuC alls sedan okt -19 och har fortfarande mil kvar, klarar mig nog hela våren på det jag har. Inte för att det spelar så jättestor roll, men är ändå trevligt att veta att man laddar gratis!
Dock såg jag att mina fria mil förfallit. 2-nov hade jag 693 kWh tillgodo och i slutet på december fick jag betala. Trodde inte dom börjat med att ta bort de fria milen :cry:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Inlägg av fth »

Pontus skrev:
Dock såg jag att mina fria mil förfallit. 2-nov hade jag 693 kWh tillgodo och i slutet på december fick jag betala. Trodde inte dom börjat med att ta bort de fria milen :cry:
Har inte fria mil via referral alltid haft ett "bäst före datum" på sex månader?

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Pontus skrev:
Jerker skrev:
toffa skrev:
Den småaktiga tidsbegränsningen ? :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar