Utsålt, antagligen.Jerker skrev:Det är kanske slut på dem nu?renes skrev:Jag har wifi, men ingen uppdatering. Klicka fem ggr eller hålla intryckt 5-10-15 sekunder gjorde ingenting. No dice. "No update available."
Tvinga mjukvaruuppdatering själv
Moderator: Redaktion
Re: Tvinga mjukvaruuppdatering själv
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
renes skrev:Utsålt, antagligen.Jerker skrev:Det är kanske slut på dem nu?renes skrev:Jag har wifi, men ingen uppdatering. Klicka fem ggr eller hålla intryckt 5-10-15 sekunder gjorde ingenting. No dice. "No update available."
Kommer in nya... på torsdag...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Klicka 5 gånger och den började söka efter uppdateringar, 30s senare starta nedladdningen på Wifi. Så något gör det säkert 
Skönt trick även om vi har gott om bananer på jobbet.

Skönt trick även om vi har gott om bananer på jobbet.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Och du är säker på att du kan räkna till fem?renes skrev:Jag har wifi, men ingen uppdatering. Klicka fem ggr eller hålla intryckt 5-10-15 sekunder gjorde ingenting. No dice. "No update available."

Nej. Jag klickade nog många fler ggr än fem. Kanske det är problemet. Jag ska öva på att räkna till fem några ggr sen prova igen.Jerker skrev:Och du är säker på att du kan räkna till fem?renes skrev:Jag har wifi, men ingen uppdatering. Klicka fem ggr eller hålla intryckt 5-10-15 sekunder gjorde ingenting. No dice. "No update available."
Jag är övertygad om att programvaruutvecklarna har lagt in kod som ignorerar fler än fem klick bara för att jävlas med alla som är bara liiite för ivriga!renes skrev:Nej. Jag klickade nog många fler ggr än fem. Kanske det är problemet. Jag ska öva på att räkna till fem några ggr sen prova igen.Jerker skrev:Och du är säker på att du kan räkna till fem?renes skrev:Jag har wifi, men ingen uppdatering. Klicka fem ggr eller hålla intryckt 5-10-15 sekunder gjorde ingenting. No dice. "No update available."

Provade igen. Klickade fem ggr, fyra ggr, tre ggr, sex ggr, 7-8-9 och 10 ggr, långsamt, fort, haltande, svärande. Långt tryck 3 sekunder, 4, 5, 10, 15 sekunder. Nada.Jerker skrev:Och du är säker på att du kan räkna till fem?renes skrev:Jag har wifi, men ingen uppdatering. Klicka fem ggr eller hålla intryckt 5-10-15 sekunder gjorde ingenting. No dice. "No update available."
Två-knapps reboot. Klickade fem ggr, nada. Långtryck 5 sekunder, och - voila! - den kickade igång.
Programmerarna har nog haft det riktigt roligt! En slumpfunktion! Samma gäller när jag vill att bilen ska koppla upp sig mot min Wifi hotspot i telefonen. Ibland går det, ibland inte.renes skrev:Provade igen. Klickade fem ggr, fyra ggr, tre ggr, sex ggr, 7-8-9 och 10 ggr, långsamt, fort, haltande, svärande. Långt tryck 3 sekunder, 4, 5, 10, 15 sekunder. Nada.Jerker skrev:Och du är säker på att du kan räkna till fem?renes skrev:Jag har wifi, men ingen uppdatering. Klicka fem ggr eller hålla intryckt 5-10-15 sekunder gjorde ingenting. No dice. "No update available."
Två-knapps reboot. Klickade fem ggr, nada. Långtryck 5 sekunder, och - voila! - den kickade igång.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
renes skrev:Provade igen. Klickade fem ggr, fyra ggr, tre ggr, sex ggr, 7-8-9 och 10 ggr, långsamt, fort, haltande, svärande. Långt tryck 3 sekunder, 4, 5, 10, 15 sekunder. Nada.Jerker skrev:Och du är säker på att du kan räkna till fem?renes skrev:Jag har wifi, men ingen uppdatering. Klicka fem ggr eller hålla intryckt 5-10-15 sekunder gjorde ingenting. No dice. "No update available."

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Det stämmer, Model 3 utan HW3 dator visar inte de nya driving visualizations. Jag ser de i min X och den har HW3.TeslaM3 skrev:Ska man utgå från att om man ser vägkoner så har man senaste "datorn"?Jerker skrev:Jag vet inte exakt vad som var sagt, men enligt en sida har de sagt "upp till 170 kW" och vad som skulle gälla just SR+ vet jag inte.Nico skrev:Vilken högre menar du? 150 kw eller 200kw?Jerker skrev:Kunde inte hålla mig utan gick ut och kopplade upp bilen mot min mobil. Nu har den laddat snällt till c:a 50% men nu har det stannat av…
Edit: Tog ett tag men den hämtade sig och nu står den och uppdaterar. Synd bara att den högre laddhastigheten är borttagen ur den här uppdateringen
Är inte helt hundra på det. Det stod i releasenotes på min... får folk olika releasenotes isf?NEO skrev:Det stämmer, Model 3 utan HW3 dator visar inte de nya driving visualizations. Jag ser de i min X och den har HW3.TeslaM3 skrev:Ska man utgå från att om man ser vägkoner så har man senaste "datorn"?Jerker skrev:Jag vet inte exakt vad som var sagt, men enligt en sida har de sagt "upp till 170 kW" och vad som skulle gälla just SR+ vet jag inte.Nico skrev:Vilken högre menar du? 150 kw eller 200kw?Jerker skrev:Kunde inte hålla mig utan gick ut och kopplade upp bilen mot min mobil. Nu har den laddat snällt till c:a 50% men nu har det stannat av…
Edit: Tog ett tag men den hämtade sig och nu står den och uppdaterar. Synd bara att den högre laddhastigheten är borttagen ur den här uppdateringen
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Kan vara att alla 3or får samma releasenotes.taliz skrev:
Är inte helt hundra på det. Det stod i releasenotes på min... får folk olika releasenotes isf?
Läst om flera rapporter om tidiga Model 3 med HW2.5 som inte ser koner. Din är väl en tidig Performance? Har du VIN 1xxxxx eller 2xxxxx så har du garanterat HW2 och ingen HW3 dator. Ut och prova

Jo den ser koner.NEO skrev:Kan vara att alla 3or får samma releasenotes.taliz skrev:
Är inte helt hundra på det. Det stod i releasenotes på min... får folk olika releasenotes isf?
Läst om flera rapporter om tidiga Model 3 med HW2.5 som inte ser koner. Din är väl en tidig Performance? Har du VIN 1xxxxx eller 2xxxxx så har du garanterat HW2 och ingen HW3 dator. Ut och prova
Tycker det vore konstigt om folk fick releasenotes som säger att den ska visa koner, men inte gör det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
- Teslaspolen
- Teslaägare
Jag fick releasenotes om att jag nu kan styra HomeLink via Teslaappen. Funktionen finns lika mycket som innan; dvs inte alls.taliz skrev:Jo den ser koner.NEO skrev:Kan vara att alla 3or får samma releasenotes.taliz skrev:
Tycker det vore konstigt om folk fick releasenotes som säger att den ska visa koner, men inte gör det.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A