Tvinga mjukvaruuppdatering själv

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Re: Tvinga mjukvaruuppdatering själv

Inlägg av renes »

Jerker skrev:
renes skrev:
Jag har wifi, men ingen uppdatering. Klicka fem ggr eller hålla intryckt 5-10-15 sekunder gjorde ingenting. No dice. "No update available."
Det är kanske slut på dem nu? ;)
Utsålt, antagligen.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

renes skrev:
Jerker skrev:
renes skrev:
Jag har wifi, men ingen uppdatering. Klicka fem ggr eller hålla intryckt 5-10-15 sekunder gjorde ingenting. No dice. "No update available."
Det är kanske slut på dem nu? ;)
Utsålt, antagligen.

Kommer in nya... på torsdag...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Klicka 5 gånger och den började söka efter uppdateringar, 30s senare starta nedladdningen på Wifi. Så något gör det säkert :shock:
Skönt trick även om vi har gott om bananer på jobbet.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

renes skrev:
Och du är säker på att du kan räkna till fem? :?
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Inlägg av renes »

Jerker skrev:
renes skrev:
Nej. Jag klickade nog många fler ggr än fem. Kanske det är problemet. Jag ska öva på att räkna till fem några ggr sen prova igen.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

renes skrev:
Jerker skrev:
renes skrev:
Nej. Jag klickade nog många fler ggr än fem. Kanske det är problemet. Jag ska öva på att räkna till fem några ggr sen prova igen.
Jag är övertygad om att programvaruutvecklarna har lagt in kod som ignorerar fler än fem klick bara för att jävlas med alla som är bara liiite för ivriga! :lol:
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare

Inlägg av renes »

Jerker skrev:
renes skrev:
Provade igen. Klickade fem ggr, fyra ggr, tre ggr, sex ggr, 7-8-9 och 10 ggr, långsamt, fort, haltande, svärande. Långt tryck 3 sekunder, 4, 5, 10, 15 sekunder. Nada.

Två-knapps reboot. Klickade fem ggr, nada. Långtryck 5 sekunder, och - voila! - den kickade igång.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

renes skrev:
Jerker skrev:
renes skrev:
Provade igen. Klickade fem ggr, fyra ggr, tre ggr, sex ggr, 7-8-9 och 10 ggr, långsamt, fort, haltande, svärande. Långt tryck 3 sekunder, 4, 5, 10, 15 sekunder. Nada.

Två-knapps reboot. Klickade fem ggr, nada. Långtryck 5 sekunder, och - voila! - den kickade igång.
Programmerarna har nog haft det riktigt roligt! En slumpfunktion! Samma gäller när jag vill att bilen ska koppla upp sig mot min Wifi hotspot i telefonen. Ibland går det, ibland inte.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

renes skrev:
Jerker skrev:
renes skrev:

:lol: brutal force typ...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

TeslaM3 skrev:
Jerker skrev:
Nico skrev:
Jerker skrev:
Kunde inte hålla mig utan gick ut och kopplade upp bilen mot min mobil. Nu har den laddat snällt till c:a 50% men nu har det stannat av…

Edit: Tog ett tag men den hämtade sig och nu står den och uppdaterar. Synd bara att den högre laddhastigheten är borttagen ur den här uppdateringen :cry:
Vilken högre menar du? 150 kw eller 200kw?
Jag vet inte exakt vad som var sagt, men enligt en sida har de sagt "upp till 170 kW" och vad som skulle gälla just SR+ vet jag inte.
Ska man utgå från att om man ser vägkoner så har man senaste "datorn"?
Det stämmer, Model 3 utan HW3 dator visar inte de nya driving visualizations. Jag ser de i min X och den har HW3.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

NEO skrev:
TeslaM3 skrev:
Jerker skrev:
Nico skrev:
Jerker skrev:
Kunde inte hålla mig utan gick ut och kopplade upp bilen mot min mobil. Nu har den laddat snällt till c:a 50% men nu har det stannat av…

Edit: Tog ett tag men den hämtade sig och nu står den och uppdaterar. Synd bara att den högre laddhastigheten är borttagen ur den här uppdateringen :cry:
Vilken högre menar du? 150 kw eller 200kw?
Jag vet inte exakt vad som var sagt, men enligt en sida har de sagt "upp till 170 kW" och vad som skulle gälla just SR+ vet jag inte.
Ska man utgå från att om man ser vägkoner så har man senaste "datorn"?
Det stämmer, Model 3 utan HW3 dator visar inte de nya driving visualizations. Jag ser de i min X och den har HW3.
Är inte helt hundra på det. Det stod i releasenotes på min... får folk olika releasenotes isf?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
NEO
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alfredo77771

Inlägg av NEO »

taliz skrev:

Är inte helt hundra på det. Det stod i releasenotes på min... får folk olika releasenotes isf?
Kan vara att alla 3or får samma releasenotes.

Läst om flera rapporter om tidiga Model 3 med HW2.5 som inte ser koner. Din är väl en tidig Performance? Har du VIN 1xxxxx eller 2xxxxx så har du garanterat HW2 och ingen HW3 dator. Ut och prova :)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

NEO skrev:
taliz skrev:

Läst om flera rapporter om tidiga Model 3 med HW2.5 som inte ser koner. Din är väl en tidig Performance? Har du VIN 1xxxxx eller 2xxxxx så har du garanterat HW2 och ingen HW3 dator. Ut och prova :)
Jo den ser koner.
Tycker det vore konstigt om folk fick releasenotes som säger att den ska visa koner, men inte gör det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

taliz skrev:
NEO skrev:
taliz skrev:

Jo den ser koner.
Tycker det vore konstigt om folk fick releasenotes som säger att den ska visa koner, men inte gör det.
Jag fick releasenotes om att jag nu kan styra HomeLink via Teslaappen. Funktionen finns lika mycket som innan; dvs inte alls.
Skriv svar