Nja, för det första var det flera skäl:KalleL skrev:Anledningen till att Wrapzone avrådde från keramiskt lackskydd ovanpå Hexis-folie var inte att ytan skulle bli sämre utan att det eventuellt kunde bli problem den dagen folien ska bort.Legato skrev:Personligen litar jag mer på Gtechniq än Wrapzone i fråganKalleL skrev:Jag har tänkt mig keramiskt lackskydd på bara dörrar, stolpar och bakdel eftersom det ska sitta stenskottsfolie på resten av bilen, och det enligt iaf Wrapzone inte bör appliceras något lackskydd ovanpå sådan folie.
Vet någon om det är någon av firmorna som nämnts här, eller annan firma i Stockholm, som gladeligen (och till ett hyfsat reducerat pris jämfört med hela bilen) utför sådana jobb? Innan jag börjar maila runt till dem tänker jag.De har testat Halo på extremt många olika typer av folie och är uppenbarligen nöjda med resultatet.
Men som svar på din fråga så är det väl självklart att de även gör en del av bilen. Det är ju bara en prisfråga (lär ju garanterat bli reducerat, bara en fråga om hur mycket), så det är väl bara att kolla med dem.
"S: Vi avråder från keramisk behandling ovanpå folien, dels försvinner folietillverkarens garantier och dels kan det påverka folien negativt, vi har varit med om både att folien börjar släppa såväl som stora problem den dagen den ska bort då kemikalierna gått igenom folien och påverkar limmet på folien."
För det andra och betydligt viktigare... Halo är inte en keramisk behandling. Det är inte heller ett lackskydd. Det är specifikt ett folieskydd. Det är utvecklat enbart för att användas på just folie (både vanlig wrap och PPF).
I USA & UK är det många folierare som erbjuder Halo som tilläggstjänst i samband med foliering, både för att skydda folien och för att ge den hydrofobiska egenskaper.