Annat var det på Leaf mfl med 24-batterier

Moderator: Redaktion
Det är bara SuC-ladda tillräckligt ofta, då blir det lättare.Bjelke skrev:Sjukt segt att testa räckvidd på en Tesla![]()
mati skrev:Det är bara SuC-ladda tillräckligt ofta, då blir det lättare.Bjelke skrev:Sjukt segt att testa räckvidd på en Tesla![]()
Nej, nu inser jag att jag var jag lite elak.
Kan man ha 18 till M3P? Trodde inge de fick plats med oken. Eller så blev jag bara lurad som vanligttaliz skrev:Är väl vedertaget att man kan öka räckvidden rejält genom att coasta.
Accelerera upp till tex 90, lägg i neutral och låt sjunka till typ 80, repeat...
Själv körde jag 5 mil igår på 51 minuter, med 240 i snitt, med 18" M3P.
Funkar inte med Teslas orginal 18" eller 19". Däremot tredjepart. Jag kör med 18" Khan.koded skrev:Kan man ha 18 till M3P? Trodde inge de fick plats med oken. Eller så blev jag bara lurad som vanligttaliz skrev:Är väl vedertaget att man kan öka räckvidden rejält genom att coasta.
Accelerera upp till tex 90, lägg i neutral och låt sjunka till typ 80, repeat...
Själv körde jag 5 mil igår på 51 minuter, med 240 i snitt, med 18" M3P.
Du får byta namn på bilen från "Silberpfeil" till "Ewigkeitsmaschine"HelectriC skrev:Jag hade bra förbrukning idag
Norrmän och deras berg asså........HelectriC skrev:Jag hade bra förbrukning idag
Ja, eller för att vara exakt att batteriet laddas mer än vad du förbrukar. Nettoladdning istf nettoförbrukning.taliz skrev:Det gröna betyder regen