Optiska problem med vindrutan

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

TomasW

Re: Optiska problem med vindrutan

Inlägg av TomasW »

Hej,
Jag förstår precis vad du menar. Jag ser samma sak och trodde också att det var fel på mina ögon men jag hade passagerare i bilen som också upplevde precis samma fenomen. Håller med om att det är ser lite läskigt ut ibland.
Användarvisningsbild
provoman
Teslaägare

Inlägg av provoman »

Har samma problem med vindrutan i min 2015 tesla, fruktansvärda stjärnor runt alla strålkastare/gatulysen nu när det blir snabbt mörkt ute. Ska ta ett snack med bilglas firma om detta.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Nu har jag haft bilen hos Tesla och de bekräftar å ena sidan att de ser fenomenet nu efter påpekande och att den är olika framträdande på olika bilar men att de å andra sidan ännu inte bestämt hur de ska förhålla sig. Ett fåtal klagomål har kommit in och de kikar nu på samband mellan dessa bilar och andra bilar som de efter test sett samma fenomen i.

Hatten av till Tesla som tar mitt klagomål på allvar.

To be continued.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
provoman
Teslaägare

Inlägg av provoman »

Efter besök hos bilglasfirma ansågs detta kunna orsakas av ett tillverkningsfel. Anmält problemet till Tesla sc. Fick stenskott i rutan dagen efter så rutan måste bytas iaf, får hoppas på att nästa ruta är felfri.
Användarvisningsbild
C Johan
Teslaägare

Inlägg av C Johan »

När jag har glasögonen på har jag inga optiska problem varken i Teslan eller någon annan stans. Har en 2015 med allt gällande framruta.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

C Johan skrev:
När jag har glasögonen på har jag inga optiska problem varken i Teslan eller någon annan stans. Har en 2015 med allt gällande framruta.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Som tur var kunde de yngre killarna på service se samma sak :lol:
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

För mig har det slagit ljusblixtar i vindrutan de senaste kvällarna när jag passerat gatlyktor, som om det vore små repor i rutan. Jag har inte sett något liknande tidigare. Idag hittade jag varför. Ett tiotal små spindeltrådar hängde längs insidan av rutan. Dags att städa bilen kanske...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

bylund skrev:
För mig har det slagit ljusblixtar i vindrutan de senaste kvällarna när jag passerat gatlyktor, som om det vore små repor i rutan. Jag har inte sett något liknande tidigare. Idag hittade jag varför. Ett tiotal små spindeltrådar hängde längs insidan av rutan. Dags att städa bilen kanske...
Jag hade också en hus(bil?)spindel som absolut skulle rekorduttöka sitt territorium och trodde antagligen att bilens interiör vimlade av flugor och annat gott eftersom han spann en massa nät överallt. Var tvungen att förfölja honom och avlägsna från bilen. Han vägrade sluta med sitt nätspinnande. Bilen har visserligen nättillgång, men det gick till överdrift.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Skriv svar