Radion

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Radion

Inlägg av danni »

Guldis-54 skrev:
danni skrev:
Jag har aldrig någonsin fått trafikmeddelanden i mina Teslor. Tror inte den funktionen är aktiv om man inte är inne i radiomodulen, t.ex. om man lyssnar på Spotify istället.
Jag får en textruta när jag lyssnar på Spotify att det sänds ett trafikmeddelande, men måste aktivt koppla över till radion för att höra detta.
Men hur ofta sitter man o stirrar på skärmen för att se detta meddelande?
Intressant. Det har aldrig någonsin hänt mig.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

danni skrev:
Guldis-54 skrev:
danni skrev:
Jag har aldrig någonsin fått trafikmeddelanden i mina Teslor. Tror inte den funktionen är aktiv om man inte är inne i radiomodulen, t.ex. om man lyssnar på Spotify istället.
Jag får en textruta när jag lyssnar på Spotify att det sänds ett trafikmeddelande, men måste aktivt koppla över till radion för att höra detta.
Men hur ofta sitter man o stirrar på skärmen för att se detta meddelande?
Intressant. Det har aldrig någonsin hänt mig.
Inte mig heller
Kanske man ska ha P4 inställt på radion innan man byter till spotify
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Verdi

Inlägg av Verdi »

RoSeg skrev:
I mitt fall fungerade alltså trafikmeddelanden endast om jag hade SRP4 FM-radio inställt.
Dessutom noterade jag att DAB radion inte hittade några stationer alls.
Felet visade sig vara en kontakt som inte var ordentligt monterad.
Nu fungerar det som det skall:
DAB radion fungerar respektive Trafikmeddelanden avbryter övrigt lyssnande.
Aha. Har också retat mig på att den inte hittar några DAB-stationer. Måste säga till om det nästa gång den ska in på SC.
Användarvisningsbild
Willerud
Teslaägare

Inlägg av Willerud »

Plockade ut min MX i juli 2018. Har aldrig fått några TA, det är till och med så illa att radion inte kommer ihåg att jag har enablat TP.
Hade bilen på service i Kastrup igår, de kunde inte lösa problemet men påstod att det berodde på att jag har ett Nederländskt SIM i bilen.
Åtgärd byt till ett Svenskt SIM, som de givetvis inte kunde ge mig.
I mina öron låter detta farfetched, vad har mitt IP med RDSen att göra?
Model X 100D - 2018
Nissan LEAF 40kWh - 2018
Model 3 Performance - 2019
Model Y Performance - 2024
johangrimm
Kontakt:

Inlägg av johangrimm »

Den där bilden ovan som faktiskt visar TP-knapp och symbol, den har jag aldrig sett på min Model 3. Jag har upprepade ggr ställt frågan till Tesla och man ser mest ut som en fågelholk, radio och RDS är väl för "old school" för alla unga kundmottagare och first-line-support. Men att faktiskt få TA i bilen (oavsett vad man lyssnar på) är ju för sjutton nödvändigt när man pendlar och vill veta om man ska ta en annan väg. Jaja, jag har också igång Waze på tfn men jag ska ju inte behöva det egentligen...
/Mvh, Johan
Användarvisningsbild
Dr Mabuse
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Dr Mabuse »

johangrimm skrev: 31 maj 2019 09:24
Den där bilden ovan som faktiskt visar TP-knapp och symbol, den har jag aldrig sett på min Model 3. Jag har upprepade ggr ställt frågan till Tesla och man ser mest ut som en fågelholk, radio och RDS är väl för "old school" för alla unga kundmottagare och first-line-support. Men att faktiskt få TA i bilen (oavsett vad man lyssnar på) är ju för sjutton nödvändigt när man pendlar och vill veta om man ska ta en annan väg. Jaja, jag har också igång Waze på tfn men jag ska ju inte behöva det egentligen...
Flera år senare är det likadant, fast nu är TP/TA-knappen borta? Det funkar inte i alla fall.
Music is like vintage wine. It keeps getting better over the years,
if those who made it knew how to make it right.

Kör: Tesla Model 3 LR -22

Stort tack till Top Layer Customs / JWSR Solfilm & Reklam AB för utmärkt foliering.
Skriv svar