Hybris, var är du???
Moderator: Redaktion
Re: Hybris, var är du???
Att hålla på att skriva om hybris och dessutom spekulera om hans bevekelsegrunder och ev känslor för forumet känns inte ok för mig heller.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Det som skulle kännas okej för mig är om hybris kommer tillbaka.
Du är saknad!
Du är saknad!
Ja, Hybris är saknad. Hoppas han efter en liten paus kan känna lust att komma tillbaka hit till oss.
Jag tror inte att syftet med tråden var att spekulera i varför hybris är borta, eller "snacka skit" som flickvännen skulle ha uttryckt sig, utan bara att konstatera att vi är många här på forumet som tänker på hybris och att forumet inte riktigt är sig likt utan honom. Om jag var hybris skulle jag bli positivt överraskad och kanske tom. Lite rörd av att läsa denna tråd
. Hybris, du är saknad!

Bara för att klargöra: jag skojade om det där med Elon Musk. Hela forumet handlar ju om hans företag så det hade varit absurt om vi inte fick skriva om honomMartinen skrev:Elon musk har valt att vara en offentlig person, så det var en jävligt dålig jämförelse.Herr X skrev:Du har själv varit skyldig till att snacka om Elon Musk, och han har inte ens registrerat sigMartinen skrev:Tycker det känns lite fel att hålla på att snacka om folk som inte är här.
Oavsett anledning till att man är aktiv eller ej.

Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Herr X skrev:Bara för att klargöra: jag skojade om det där med Elon Musk. Hela forumet handlar ju om hans företag så det hade varit absurt om vi inte fick skriva om honom

- lator
- Teslaägare
Spot on! Det är ingen skvallertidning vi sitter på utan det handlar om att man måste tänka på att behandla andra forummedlemmar (och alla andra) på ett respektfullt och omtänksamt sätt så att alla känner sig välkomna och inte väljer att ta avstånd ifrån denna gemenskap.apkungen skrev:Jag tror inte att syftet med tråden var att spekulera i varför hybris är borta, eller "snacka skit" som flickvännen skulle ha uttryckt sig, utan bara att konstatera att vi är många här på forumet som tänker på hybris och att forumet inte riktigt är sig likt utan honom. Om jag var hybris skulle jag bli positivt överraskad och kanske tom. Lite rörd av att läsa denna tråd. Hybris, du är saknad!
Vad gäller Hybris specifikt så har han sedan starten varit en framträdande "röst" som har tillfört en mängd av åsikter och vetskap till forumet. Det finns många andra som inte heller ska bortses från och jag hoppas att vi värnar om ett klimat som gör att alla trivs även om åsikterna går isär... Vi blir gärna flera och behåller helst alla som redan har hittat hit!

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Fullt upp = Betatestare?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Ok, om vi alla håller tyst om H ett litet tag så ska ni se att han kommer tillbaks. I vart fall ökar chanserna dramatiskt. Nu har det byggts upp massa jobbiga förväntningar som blivit hinder att komma tillbaks på ett normalt sätt.
Dessutom är det är ju sjukt creepy att det ens uppstått en tråd kring detta. Det här är ett elbilsforum där man snackar elbilar och specifikt teslabilar.
Jag skulle vilja lyfta frågan om att radera hela tråden. Den är OT, den är personrelaterad till en privatperson och uppenbarligen kontraproduktiv i så motto att H fortfarande lyser med sin frånvaro.
Dessutom är det är ju sjukt creepy att det ens uppstått en tråd kring detta. Det här är ett elbilsforum där man snackar elbilar och specifikt teslabilar.
Jag skulle vilja lyfta frågan om att radera hela tråden. Den är OT, den är personrelaterad till en privatperson och uppenbarligen kontraproduktiv i så motto att H fortfarande lyser med sin frånvaro.
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Den här tråden är lite av en hyllning till hybris och all hans input till detta forum. Varför radera det?mjwahl skrev:Ok, om vi alla håller tyst om H ett litet tag så ska ni se att han kommer tillbaks. I vart fall ökar chanserna dramatiskt. Nu har det byggts upp massa jobbiga förväntningar som blivit hinder att komma tillbaks på ett normalt sätt.
"Sjukt creepy", vad kallar du saker som verkligen är sjukt creepy?

OT? Vad jag vet så brukar diskussioner här komma in på alla möjliga och omöjliga ämnen.
Det blir lätt så. Var och varannan tråd brukar då och då glida bort från ämnet.
Det är inte olagligt, farligt eller ens störande.........eller nja, lite störande ibland kanske.

Den här tråden är lite av en hyllning till hybris och all hans input till detta forum. Varför radera det?
OT? Vad jag vet så brukar diskussioner här komma in på alla möjliga och omöjliga ämnen.
Det är inte olagligt, farligt eller ens störande.........eller nja, lite störande ibland kanske.
[/quote]
Ok fine, du har rätt delvis. Det är inte sjukt creepy eller helt OT att starta den här tråden - jag saknar också H inlägg. Men med betoning på just innehållet i hans inlägg och inte med betoning på hans person som jag inte har någon uppfattning om alls då vi inte träffats. Den här tråden är alldeles för personfixerad för att platsa på ett öppet elbilsforum, det är min åsikt. Det blir creepy när det slutar handla om Teslor och istället fokuserar på ägarna och deras känslor och bevekelsegrunder.

Ok fine, du har rätt delvis. Det är inte sjukt creepy eller helt OT att starta den här tråden - jag saknar också H inlägg. Men med betoning på just innehållet i hans inlägg och inte med betoning på hans person som jag inte har någon uppfattning om alls då vi inte träffats. Den här tråden är alldeles för personfixerad för att platsa på ett öppet elbilsforum, det är min åsikt. Det blir creepy när det slutar handla om Teslor och istället fokuserar på ägarna och deras känslor och bevekelsegrunder.
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Hybris, var är du???
Jag skulle vilja nominera detta till "TCS-forumets genom tidernas största överdrift"mjwahl skrev:Dessutom är det är ju sjukt creepy att det ens uppstått en tråd kring detta.

Om vi ska tolerera såna här överdrifter, vilket adjektiv ska vi då använda när något verkligt creepy inträffar, typ att en tråd startas av sig själv med texten "redrum redrum redrum redrum libleseid redrum redrum..."?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Fråga den upphöjde - Mr Musk brukar vara duktig på att hitta på nya uttryck när det ena hela tiden överträffar det andra. Sport blev insane som blev ludicrous.
Största överdriften? Tja - fråga H om tråden är creepy eller sjukt creepy eller bara sköna grejer som sköna killar gör.
Största överdriften? Tja - fråga H om tråden är creepy eller sjukt creepy eller bara sköna grejer som sköna killar gör.
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Du kommer behöva leta riktigt länge efter ett adjektiv att använda om något verkligt creepy inträffar. För att bespara dig onödigt arbete - Det du ska leta efter heter adverb.Herr X skrev:mjwahl skrev:
Om vi ska tolerera såna här överdrifter, vilket adjektiv ska vi då använda när något verkligt creepy inträffar, typ att en tråd startas av sig själv med texten "redrum redrum redrum redrum libleseid redrum redrum..."?

För övrigt kan jag säga att i många ålderskategorier används adverbet "sjukt" som en fyllnad snarare än ett förstärkningsord att tolka bokstavligt. Exempel: sjukt skön bil. Sjukt äcklig chokladglass, den här ben &Jerry, Haägen daazs är så mycket bättre.
Men nominera på - det skulle vara sjukt kul att ha den bedriften på linkan.

/wisserbesser
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
För övrigt så är det ganska intressant att man använder ordet "Besserwisser", ett ord som klart har en koppling till det tyska språket. Men i självaste hemlandet för ordet använder man inte det alls. Där heter det "Klugscheisser" om någon som i Sverige är en "Besserwisser"
/Messerschmidt
/Messerschmidt
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Off topic är den bästa topicen!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Jag gillar tomater, fast ostbågar är godare, men man känner
sig nyttigare när man äter tomater.
sig nyttigare när man äter tomater.
Det har du rätt i. Vi verkar vara toppskiktet inom den svenska Off Topic-eliten!Martinen skrev:Vi har väl aldrig kunnat hålla oss till ämnet.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Før øvrigt så verkar det som Hybris långsamt hittar tillbaks. Han kommenterar iaf artiklar på TCS. Snart kommenteras det i forumet också ska ni se 

Model 3-24/Polestar 3-24
Wunderbart!HelectriC skrev:Før øvrigt så verkar det som Hybris långsamt hittar tillbaks. Han kommenterar iaf artiklar på TCS. Snart kommenteras det i forumet också ska ni se
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22