Kunde inte hitta min. Leverans slutet november - december. Kan komma nu tycker jag, ännu jobbigare att vänta ju närmare man kommer leverans.
Välkommen Kimiray!
Jag har också slutet november till december och enligt min DS så var min bil i Tilburg häromdan, så du ska se att vi snart får våra bilar.
Kunde inte hitta min. Leverans slutet november - december. Kan komma nu tycker jag, ännu jobbigare att vänta ju närmare man kommer leverans.
Välkommen Kimiray!
Jag har också slutet november till december och enligt min DS så var min bil i Tilburg häromdan, så du ska se att vi snart får våra bilar.
Det vore nice om den kom snart, men min DS sa för några veckor sen att min skulle komma 1-2 veckan i december
S P85D -15 | röd | S 100D -18 | röd | 3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Never mind, klurade ut det bilen är inte på båten i alla fall, ser ut som att de håller på och lastar en båt massor med bilar lastade från den 7 november och framåt
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag lyckades inte klura ut det
Tips?
2015 Model S 90D | Svart | Pano | NextGen | Interiörpaket | Vinterpaket - SÅLD 2019 Modell 3 LR AWD | Grå | Dragkrok | 19'' - SÅLD
2017 Peugeot Partner Electric Ioniq 5 First Edition beställt
Never mind, klurade ut det bilen är inte på båten i alla fall, ser ut som att de håller på och lastar en båt massor med bilar lastade från den 7 november och framåt
Tips?
du börjar med länken https://www.2wglobal.com/webapps?url=ht ... SearchPage
din hela vin skriver du i fältet Cargo ID
om du vill se hur många teslor som är på väg så skriver du bara första 4 så ser du i princip alla teslor som är lastade eller kommit till kajen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Kan nämna att min bil aldrig syntes i den vyn. Överlag tycker jag inte att jag ser några bilar där som är på väg till EU-länder. Det kan vara för att de inte skickas som hela bilar utan i delar.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Kan nämna att min bil aldrig syntes i den vyn. Överlag tycker jag inte att jag ser några bilar där som är på väg till EU-länder. Det kan vara för att de inte skickas som hela bilar utan i delar.
Inte min heller men om man bara skriver 5YJS så verkar det som att de europeiska bilarna skickas från Long Beach till Zeebrugge vilket säkert stämmer om de ska till Tilburg. Sen att inte våra bilar är med i listorna beror säkert på att de åkt/åker med en annan speditör.
2015 Model S 90D | Svart | Pano | NextGen | Interiörpaket | Vinterpaket - SÅLD 2019 Modell 3 LR AWD | Grå | Dragkrok | 19'' - SÅLD
2017 Peugeot Partner Electric Ioniq 5 First Edition beställt
Inte min heller men om man bara skriver 5YJS så verkar det som att de europeiska bilarna skickas från Long Beach till Zeebrugge vilket säkert stämmer om de ska till Tilburg. Sen att inte våra bilar är med i listorna beror säkert på att de åkt/åker med en annan speditör.
Det låter lite märkligt. Vad jag hört tidigare så körs de med tåg över USA och lastas på östkusten, men visst står det Long Beach där. Sen är det alldeles för få som verkar skeppas till Zeebrugge i relation till exempelvis Norge vad jag sett historiskt i den listan, och min teori då var att de som skeppades med VIN-nummer och släpps i Zeebrugge är de som ska till Schweiz (som såvitt jag vet inte skeppas i delar).
Båten ifråga (Tarago) är nämligen ett såkallat RORO-skepp (Roll On Roll Off). Det innebär att den bara tar last som kan köra ombord och av igen av egen förmåga. Bilar i lådor göre sig icke besvär.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Det låter lite märkligt. Vad jag hört tidigare så körs de med tåg över USA och lastas på östkusten, men visst står det Long Beach där. Sen är det alldeles för få som verkar skeppas till Zeebrugge i relation till exempelvis Norge vad jag sett historiskt i den listan, och min teori då var att de som skeppades med VIN-nummer och släpps i Zeebrugge är de som ska till Schweiz (som såvitt jag vet inte skeppas i delar).
Båten ifråga (Tarago) är nämligen ett såkallat RORO-skepp (Roll On Roll Off). Det innebär att den bara tar last som kan köra ombord och av igen av egen förmåga. Bilar i lådor göre sig icke besvär.
I ett annat forum nämns att man även använder http://cfr.logisuite.net/
Om jag förstår det rätt så skickas dem i dessa, sedan ligger batteriet och ena hjulaxeln på golvet mellan bilarna
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Min ändrade status precis, till färdigproducerad, så nu ska den vara på väg.
Skickat från Sony Z3 Dual via Tapatalk
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Tips?
du börjar med länken https://www.2wglobal.com/webapps?url=ht ... SearchPage
din hela vin skriver du i fältet Cargo ID
om du vill se hur många teslor som är på väg så skriver du bara första 4 så ser du i princip alla teslor som är lastade eller kommit till kajen
Mitt Vin finns inte med, så den gick nog med ett annat rederi.
Min DS sa för 2 veckor sen att den stod på en båt.
Jag ska kolla med honom igen.
S P85D -15 | röd | S 100D -18 | röd | 3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Batteriet, och kanske även bakaxeln, kommer i en trälåda, det har man sett på bilder och filmer men själva bilen kommer fyra och fyra i en container enligt kille som var i Tilburg i oktober i år.
Batteriet, och kanske även bakaxeln, kommer i en trälåda, det har man sett på bilder och filmer men själva bilen kommer fyra och fyra i en container enligt kille som var i Tilburg i oktober i år.
Kan ju vara att frakten är en flaskhals och att man skickar på alla sätt man kan, därav olika sanningar
Senast redigerad av BigDaddyT, redigerad totalt 1 gånger.
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
4e ?? Nää, då hade jag redan tuggat på alla naglarna i 6 dagar..
20/10...Beställd
22/10...Uppringd och förtäljd att om jag bekräftar innan den 23e får jag leverans i år!
22/10...Bekräftad
28/10...Produktionsstart
12/11...Färdigproducerad, Din Model S är på väg från fabriken. (näst längsta produceringen av denna modellen)
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
4e ?? Nää, då hade jag redan tuggat på alla naglarna i 6 dagar..
20/10...Beställd
22/10...Uppringd och förtäljd att om jag bekräftar innan den 23e får jag leverans i år!
22/10...Bekräftad
28/10...Produktionsstart
12/11...Färdigproducerad, Din Model S är på väg från fabriken. (näst längsta produceringen av denna modellen)
Stort Grattis
Titanium 85D, svarta NG, svart alcantara,pano tak, matt abachi, autopilot,air suspension
Leverans Feb 2016
Tackar, kan de nu ligga i framkanten vad det gäller transporten och statistiken, så skulle den kunna landa här 29/12.... 47 dagar efter slutproduktion.
En dansk har fått sin på 48 dagar, den snabbaste P90D kom på 54 dagar....
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Tackar, kan de nu ligga i framkanten vad det gäller transporten och statistiken, så skulle den kunna landa här 29/12.... 47 dagar efter slutproduktion.
Hoppas också på att Tesla har uppgraderat leveranstiderna till Ludicrous, men det finns en jobbig statistik som vi missar. Snittet (som har otroligt lite data att gå på) är räknat på aug-nov som är är relativt friska och effektiva månader. Nu går vi in i nov-dec som är en av de mest sjukdagsdrabbade tiderna på året
Jag har dock bett till högre makter och funderar på att offra en ungmö eller någon form av kreatur nere på Limhamnsfältet i helgen, så det borde gå bra
Hoppas också på att Tesla har uppgraderat leveranstiderna till Ludicrous, men det finns en jobbig statistik som vi missar. Snittet (som har otroligt lite data att gå på) är räknat på aug-nov som är är relativt friska och effektiva månader. Nu går vi in i nov-dec som är en av de mest sjukdagsdrabbade tiderna på året
Jag har dock bett till högre makter och funderar på att offra en ungmö eller någon form av kreatur nere på Limhamnsfältet i helgen, så det borde gå bra
det är väl bara i Norden som folk är sjuka vid denna tid. I USA får dom väl sparken om dom är sjukskrivna mer än 15 min! och är det barnen som är sjuka, så får dom väl klara sig själva, en 2-åring borde väl kunna fixa lite krubb och sätta på TVn under några dagar?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
det är väl bara i Norden som folk är sjuka vid denna tid. I USA får dom väl sparken om dom är sjukskrivna mer än 15 min! och är det barnen som är sjuka, så får dom väl klara sig själva, en 2-åring borde väl kunna fixa lite krubb och sätta på TVn under några dagar?
TVn, enligt färska undersökningar twitar o fajsbookar de utav bara den, vem vet, de är kanske representerade här oxo???
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Ta en av varje, så har du täckt upp för mej oxo
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a