Polestar kritiserar Teslas SuC
Moderator: Redaktion
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
"Ehh.. Tesla säger också att det är bra för elektrifieringen med öppna nätverk." Polestar tycker säkert attdet är bra om jag kör en Polestar istället för Leon plugin Det tycker jag med men jag tycker att det inte är så bra att Polestar vill ha runt 550 tusen kr . Det hade varit mycket bätre för omställningen om jag får en gratis,för då hada jag säkert kört en Polestar.
Det låter dumt eller hur,men så ser Polestar på problemet.
Det låter dumt eller hur,men så ser Polestar på problemet.
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Det bromsar utvecklingen jämfört med om det hade öppnats.. Vilket är samma betydelse som det Tesla själva skriver.OfarligTesla skrev:Ja, det citatet är precis det som säger det, de säger att nätverket ”bromsar elbilsutvecklingen”. Slår vi upp ordet bromsa i ordboken så ser vi ”hastigt minska farten och ev. stanna”, dvs säger man att Teslas laddnätverk gör att elbilsutvecklingen går långsammare, logiskt betyder det att man menar att omställningen hade gått snabbare utan Teslas nätverk.Maw skrev:
Jag har bara sett citatet i första posten:
"Teslas laddnätverk bromsar elbilsutvecklingen eftersom de exkluderar vissa elbilsägare. Det är inte bra om enskilda biltillverkare har egna nätverk."
Där står det inte att det skulle varit bättre om SuC inte funnits som du påstår. Har du mer information om vad Polestarchefen sagt får du gärna länka till det. Jag är uppriktigt nyfiken.
Men visst, plockar man bara ut två ord ur en mening som du gör så går det lätt att misstolka.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Det håller jag helt med om. Det finns mycket mer än snabb elektrifiering för Tesla att ta hänsyn till.SwedishAdvocate skrev:Som flera redan har skrivit i tråden:Maw skrev:.../ Jag är uppriktigt nyfiken.
Tesla fick bygga sitt nätverk själva. Ingen annan ville vara med. Volvo Cars ville inte. Och Polestar som eget bilmärke fanns inte ens.
Som jag förstår det så vill Tesla nu öppna upp sitt nätverk. Men samtidigt så vill de sannolikt inte sabba elbilsägarupplevelsen för alla som har en Tesla. Detta är sannolikt relativt komplext och alltså inte så enkelt som att bara "öppna" eller "inte öppna".
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
-
- Inlägg: 7358
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Varför är inte Polestars logotyp med bland de andra på Ionitys hemsida?Maw skrev:Ja, IonityAAKEE skrev:Det är klart att Polestar klagar. Har de ens knutit an till något laddnätverk alls?
Källa:
https://ionity.eu/en/about.html#
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Det tror jag inte.nek0 skrev:"Ehh.. Tesla säger också att det är bra för elektrifieringen med öppna nätverk." Polestar tycker säkert attdet är bra om jag kör en Polestar istället för Leon plugin Det tycker jag med men jag tycker att det inte är så bra att Polestar vill ha runt 550 tusen kr . Det hade varit mycket bätre för omställningen om jag får en gratis,för då hada jag säkert kört en Polestar.
Det låter dumt eller hur,men så ser Polestar på problemet.
Innerst inne tror kanske inte du heller det?

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
-
- Inlägg: 7358
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Snabbast möjliga elektrifiering är Teslas mål.Maw skrev:Det håller jag helt med om. Det finns mycket mer än snabb elektrifiering för Tesla att ta hänsyn till.SwedishAdvocate skrev:Som flera redan har skrivit i tråden:Maw skrev:.../ Jag är uppriktigt nyfiken.
Tesla fick bygga sitt nätverk själva. Ingen annan ville vara med. Volvo Cars ville inte. Och Polestar som eget bilmärke fanns inte ens.
Som jag förstår det så vill Tesla nu öppna upp sitt nätverk. Men samtidigt så vill de sannolikt inte sabba elbilsägarupplevelsen för alla som har en Tesla. Detta är sannolikt relativt komplext och alltså inte så enkelt som att bara "öppna" eller "inte öppna".
Men. Hur smart är det ifall Tesla skjuter sig själva i foten genom att helt sabba elbilsägarupplevelsen för alla som äger en Tesla?
Då riskerar de ju att helt tappa möjligheten att vara en blåslampa i häcken på alla andra biltillverkare. På vilket sätt menar du att det skulle gynna saken – dvs. snabbast möjliga elektrifiering?
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 2 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Fast det är inte vad de skriver, de skriver ingenting efter som ändrar betydelsen. Citatet säger att ”Teslas nätverk bromsar elbilsutvecklingen …”, du kan inte bara lägga till ”jämfört med om det hade öppnats” för det ändrar helt den logiska innebörden i vad de säger och ingick inte i vad som sas från början. Det kan mycket väl vara vad de menade att säga men det var inte vad de sa, och vi kan bara bedöma vad de faktiskt säger.Maw skrev:
Det bromsar utvecklingen jämfört med om det hade öppnats.. Vilket är samma betydelse som det Tesla själva skriver.
Men visst, plockar man bara ut två ord ur en mening som du gör så går det lätt att misstolka.
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Och hur mycket snabbare hade det gått om Ionity hade tagit rimliga priser på sitt nätverk utan behov av speciella abonnemang? Har skrivits en mängd artiklar senaste året om hur svindyrt det blir att göra en långresa med elbil. Och då har de ändå fått stora bidrag från EU för att bygga upp nätverket till skillnad från Tesla. Men visst, det är upp till Tesla att se till att alla som har elbil har en bra upplevelse med elbilar oavsett vad för elbil de har.Maw skrev:Det bromsar utvecklingen jämfört med om det hade öppnats.. Vilket är samma betydelse som det Tesla själva skriver.OfarligTesla skrev:Ja, det citatet är precis det som säger det, de säger att nätverket ”bromsar elbilsutvecklingen”. Slår vi upp ordet bromsa i ordboken så ser vi ”hastigt minska farten och ev. stanna”, dvs säger man att Teslas laddnätverk gör att elbilsutvecklingen går långsammare, logiskt betyder det att man menar att omställningen hade gått snabbare utan Teslas nätverk.Maw skrev:
Jag har bara sett citatet i första posten:
"Teslas laddnätverk bromsar elbilsutvecklingen eftersom de exkluderar vissa elbilsägare. Det är inte bra om enskilda biltillverkare har egna nätverk."
Där står det inte att det skulle varit bättre om SuC inte funnits som du påstår. Har du mer information om vad Polestarchefen sagt får du gärna länka till det. Jag är uppriktigt nyfiken.
Men visst, plockar man bara ut två ord ur en mening som du gör så går det lätt att misstolka.
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Jag håller helt med om att Ionity borde ta lägre pris för de utan abbonemang. Tesla har visat på en bra avvägning i sitt pilotprojekt med öppna SuC.vigge50 skrev:Och hur mycket snabbare hade det gått om Ionity hade tagit rimliga priser på sitt nätverk utan behov av speciella abonnemang? Har skrivits en mängd artiklar senaste året om hur svindyrt det blir att göra en långresa med elbil. Och då har de ändå fått stora bidrag från EU för att bygga upp nätverket till skillnad från Tesla. Men visst, det är upp till Tesla att se till att alla som har elbil har en bra upplevelse med elbilar oavsett vad för elbil de har.Maw skrev:Det bromsar utvecklingen jämfört med om det hade öppnats.. Vilket är samma betydelse som det Tesla själva skriver.OfarligTesla skrev:Ja, det citatet är precis det som säger det, de säger att nätverket ”bromsar elbilsutvecklingen”. Slår vi upp ordet bromsa i ordboken så ser vi ”hastigt minska farten och ev. stanna”, dvs säger man att Teslas laddnätverk gör att elbilsutvecklingen går långsammare, logiskt betyder det att man menar att omställningen hade gått snabbare utan Teslas nätverk.Maw skrev:
Jag har bara sett citatet i första posten:
"Teslas laddnätverk bromsar elbilsutvecklingen eftersom de exkluderar vissa elbilsägare. Det är inte bra om enskilda biltillverkare har egna nätverk."
Där står det inte att det skulle varit bättre om SuC inte funnits som du påstår. Har du mer information om vad Polestarchefen sagt får du gärna länka till det. Jag är uppriktigt nyfiken.
Men visst, plockar man bara ut två ord ur en mening som du gör så går det lätt att misstolka.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Lägg till de sista orden i meningen i citatet också så blir det tydligare vad jag menar.OfarligTesla skrev:Fast det är inte vad de skriver, de skriver ingenting efter som ändrar betydelsen. Citatet säger att ”Teslas nätverk bromsar elbilsutvecklingen …”, du kan inte bara lägga till ”jämfört med om det hade öppnats” för det ändrar helt den logiska innebörden i vad de säger och ingick inte i vad som sas från början. Det kan mycket väl vara vad de menade att säga men det var inte vad de sa, och vi kan bara bedöma vad de faktiskt säger.Maw skrev:
Det bromsar utvecklingen jämfört med om det hade öppnats.. Vilket är samma betydelse som det Tesla själva skriver.
Men visst, plockar man bara ut två ord ur en mening som du gör så går det lätt att misstolka.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Jag litar på att Tesla vet vad de talar om när de säger att en öppning av SuC gynnar övergången till elbilar och att de gör det på ett smart sätt.SwedishAdvocate skrev:Snabbast möjliga elektrifiering är Teslas mål.Maw skrev:Det håller jag helt med om. Det finns mycket mer än snabb elektrifiering för Tesla att ta hänsyn till.SwedishAdvocate skrev:Som flera redan har skrivit i tråden:Maw skrev:.../ Jag är uppriktigt nyfiken.
Tesla fick bygga sitt nätverk själva. Ingen annan ville vara med. Volvo Cars ville inte. Och Polestar som eget bilmärke fanns inte ens.
Som jag förstår det så vill Tesla nu öppna upp sitt nätverk. Men samtidigt så vill de sannolikt inte sabba elbilsägarupplevelsen för alla som har en Tesla. Detta är sannolikt relativt komplext och alltså inte så enkelt som att bara "öppna" eller "inte öppna".
Men. Hur smart är det ifall Tesla skjuter sig själva i foten genom att helt sabba elbilsägarupplevelsen för alla som äger en Tesla?
Då riskerar de ju att helt tappa möjligheten att vara en blåslampa i häcken på alla andra biltillverkare. På vilket sätt menar du att det skulle gynna saken – dvs. snabbast möjliga elektrifiering?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Nej det blir det inte alls, att lägga till ”… eftersom de exkluderar vissa elbilsägare.” ändrar ingenting av första delens innebörd rent språkligt utan det ger bara en förklaring till varför de tycker att första delen stämmer. De säger att Teslas nätverk bromsar elbilsutvecklingen, och att det beror på att det är stängt. Alltså är det fortfarande så att de hävdar att elbilsutvecklingen hade gått snabbare utan ett stängt Teslanätverk.Maw skrev:
Lägg till de sista orden i meningen i citatet också så blir det tydligare vad jag menar.
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Njae, jag kan förstå vad de menar om vi för ett ögonblick lyfter oss från vad vi personligen kör/vinner på och tittar på detta ut ett samhällsperspektiv. Låt oss ta laddarna på väg upp till fjällen eller till exempel E10 upp mot Kiruna som exempel (Skaulo/Poultikasvaara):
1 - Vi pratar om små samhällen med kanske 50 hushåll och sannolikt begränsad överföringskapacitet i det lokala nätet.
2 - Tesla monterar 5 st (?) SUC-stolpar som ska garanteras effekt.
3 - Jag passerar platsen då och då, har ännu inte sett en enda Tesla ladda där vid de tillfällen jag passerat. De finns säkert men sannolikt är nyttjandegraden väldigt låg.
4 - Nu vill annan operatör etablera sig, inom ramen för Trafikverkets satsning på att bygga bort vita områden.
5 - Svaret från den lokala elnätsoperatören kan bli att detta inte låter sig göras utan omfattande investeringar i trafostationer och nät, tillgänglig effekt är tyvärr tecknad. Projektet riskerar både att fördröjas och fördyras vilket direkt motverkar samhällets intentioner.
I ett sådant scenario kan jag förstå att övriga aktörer reagerar och samhällsekonomiskt blir det naturligtvis svårt att argumentera för att elinfrastrukturen etableras på ett för samhället effektivt och förnuftigt vis. Att bygga kapacitet som inte är nödvändig eller med låg nyttjandegrad främjar ingen. Jag kan därför se öppna nät som en förutsättning för effektivast möjliga elbilism framför allt längs de rikstäckande vägnätet utanför storstäderna.
Mina 2p
1 - Vi pratar om små samhällen med kanske 50 hushåll och sannolikt begränsad överföringskapacitet i det lokala nätet.
2 - Tesla monterar 5 st (?) SUC-stolpar som ska garanteras effekt.
3 - Jag passerar platsen då och då, har ännu inte sett en enda Tesla ladda där vid de tillfällen jag passerat. De finns säkert men sannolikt är nyttjandegraden väldigt låg.
4 - Nu vill annan operatör etablera sig, inom ramen för Trafikverkets satsning på att bygga bort vita områden.
5 - Svaret från den lokala elnätsoperatören kan bli att detta inte låter sig göras utan omfattande investeringar i trafostationer och nät, tillgänglig effekt är tyvärr tecknad. Projektet riskerar både att fördröjas och fördyras vilket direkt motverkar samhällets intentioner.
I ett sådant scenario kan jag förstå att övriga aktörer reagerar och samhällsekonomiskt blir det naturligtvis svårt att argumentera för att elinfrastrukturen etableras på ett för samhället effektivt och förnuftigt vis. Att bygga kapacitet som inte är nödvändig eller med låg nyttjandegrad främjar ingen. Jag kan därför se öppna nät som en förutsättning för effektivast möjliga elbilism framför allt längs de rikstäckande vägnätet utanför storstäderna.
Mina 2p
Senast redigerad av roffe_s, redigerad totalt 2 gång.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Polestar 2 2021
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Snabbare med ett öppet än ett stängt är min tolkning. Tänk på att citatet är taget ur ett sammanhang och troligtvis processats av Alriks "goda" minne innan han skrev ner det i en clickbaitkrönika.OfarligTesla skrev:Nej det blir det inte alls, att lägga till ”… eftersom de exkluderar vissa elbilsägare.” ändrar ingenting av första delens innebörd rent språkligt utan det ger bara en förklaring till varför de tycker att första delen stämmer. De säger att Teslas nätverk bromsar elbilsutvecklingen, och att det beror på att det är stängt. Alltså är det fortfarande så att de hävdar att elbilsutvecklingen hade gått snabbare utan ett stängt Teslanätverk.Maw skrev:
Lägg till de sista orden i meningen i citatet också så blir det tydligare vad jag menar.
Lite positiv tolkning kan man nog kosta på sig med tanke på omständigheterna.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Ja visst kan det vara felciterat, men då är slutsatsen snarare att vi får sluta lita på vad AMS skriver ifall de kommer med citat av den här typen som inte stämmer. De från Polestar kan också ha menat en sak men sagt en annan såklart men då bör de vara försiktigare med hur de uttrycker sig i media.Maw skrev:Snabbare med ett öppet än ett stängt är min tolkning. Tänk på att citatet är taget ur ett sammanhang och troligtvis processats av Alriks "goda" minne innan han skrev ner det i en clickbaitkrönika.
Lite positiv tolkning kan man nog kosta på sig med tanke på omständigheterna.
Jag tolkar inte saker positivt eller negativt, jag försöker gå på vad som faktiskt står och vill nog inte ändra på det.
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Nej jag är inte troende och tror inget. Är bara läskunnig och läser vad han sa.Maw skrev:Det tror jag inte.nek0 skrev:"Ehh.. Tesla säger också att det är bra för elektrifieringen med öppna nätverk." Polestar tycker säkert attdet är bra om jag kör en Polestar istället för Leon plugin Det tycker jag med men jag tycker att det inte är så bra att Polestar vill ha runt 550 tusen kr . Det hade varit mycket bätre för omställningen om jag får en gratis,för då hada jag säkert kört en Polestar.
Det låter dumt eller hur,men så ser Polestar på problemet.
Innerst inne tror kanske inte du heller det?
Varför sa han inte typ. Hej Elon kan du tänka dig att vi betalar halva kostnaden för dit laddnätverk så våra kunder har någonstans att ladda sina bilar.
Istället sa han. Fy på dig Elon du har använt dina ägna pengar för att bygga upp bästa laddnätverket i världen och vill inte låta våra kunder använda det.
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Sa han (eller hon är det väl) verkligen så?nek0 skrev:Nej jag är inte troende och tror inget. Är bara läskunnig och läser vad han sa.Maw skrev:Det tror jag inte.nek0 skrev:"Ehh.. Tesla säger också att det är bra för elektrifieringen med öppna nätverk." Polestar tycker säkert attdet är bra om jag kör en Polestar istället för Leon plugin Det tycker jag med men jag tycker att det inte är så bra att Polestar vill ha runt 550 tusen kr . Det hade varit mycket bätre för omställningen om jag får en gratis,för då hada jag säkert kört en Polestar.
Det låter dumt eller hur,men så ser Polestar på problemet.
Innerst inne tror kanske inte du heller det?
Varför sa han inte typ. Hej Elon kan du tänka dig att vi betalar halva kostnaden för dit laddnätverk så våra kunder har någonstans att ladda sina bilar.
Istället sa han. Fy på dig Elon du har använt dina ägna pengar för att bygga upp bästa laddnätverket i världen och vill inte låta våra kunder använda det.
Det visste jag inte

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Med tanke på hur mycket skit AMS har fått här tidigare så är det lite komiskt att man nu ska ta det som skrivs där ordagrant.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
För min egen del så hade jag aldrig skatt elbil/Tesla i dag utan SuC. Inte en chans.OfarligTesla skrev:
Ja, det citatet är precis det som säger det, de säger att nätverket ”bromsar elbilsutvecklingen”. Slår vi upp ordet bromsa i ordboken så ser vi ”hastigt minska farten och ev. stanna”, dvs säger man att Teslas laddnätverk gör att elbilsutvecklingen går långsammare, logiskt betyder det att man menar att omställningen hade gått snabbare utan Teslas nätverk.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
De brukar vara rätt långsamma, så de kanske inte hunnit att få upp den än.SwedishAdvocate skrev:Varför är inte Polestars logotyp med bland de andra på Ionitys hemsida?Maw skrev:Ja, IonityAAKEE skrev:Det är klart att Polestar klagar. Har de ens knutit an till något laddnätverk alls?
Källa:
https://ionity.eu/en/about.html#

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9338
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Inte jag heller.martinot skrev:För min egen del så hade jag aldrig skatt elbil/Tesla i dag utan SuC. Inte en chans.OfarligTesla skrev:
Ja, det citatet är precis det som säger det, de säger att nätverket ”bromsar elbilsutvecklingen”. Slår vi upp ordet bromsa i ordboken så ser vi ”hastigt minska farten och ev. stanna”, dvs säger man att Teslas laddnätverk gör att elbilsutvecklingen går långsammare, logiskt betyder det att man menar att omställningen hade gått snabbare utan Teslas nätverk.
För drygt ett år sedan skickade jag samma frågor till flera åf/importörer av elbilar: Var kan jag ladda, hur snabbt går det, och hur mycket kostar det? Mer specifikt mellan Varberg - Stockholm - Sundsvall.
Ingen lämnade några vettiga svar, de verkade utgå från att man alltid laddar hemma.,
Det var/är bara en tillverkare som förstått att kunderna behöver ladda på resa.
Däremot har Volvo ett eget nät av bensinmackar (Tanka). Av någon anledning tycker de tydligen att behovet av bensinmackar är större än behovet av snabbladdare.
De hade ju kunnat starta med att förse sina mackar med snabbladdare.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
-
- Inlägg: 7358
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Ouch...martinot skrev:De brukar vara rätt långsamma, så de kanske inte hunnit att få upp den än.SwedishAdvocate skrev:Varför är inte Polestars logotyp med bland de andra på Ionitys hemsida?Maw skrev:Ja, IonityAAKEE skrev:Det är klart att Polestar klagar. Har de ens knutit an till något laddnätverk alls?
Källa:
https://ionity.eu/en/about.html#

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
- Inlägg: 7358
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Fast undrar hur många av dem som ligger i anslutning till schysta matställen eller dylikt...mikebike skrev:.../ Däremot har Volvo ett eget nät av bensinmackar (Tanka). Av någon anledning tycker de tydligen att behovet av bensinmackar är större än behovet av snabbladdare.
De hade ju kunnat starta med att förse sina mackar med snabbladdare.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9338
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Hurså, inga SuC ligger ju nära något schyst matställe.SwedishAdvocate skrev:Fast undrar hur många av dem som ligger i anslutning till schysta matställen eller dylikt...mikebike skrev:.../ Däremot har Volvo ett eget nät av bensinmackar (Tanka). Av någon anledning tycker de tydligen att behovet av bensinmackar är större än behovet av snabbladdare.
De hade ju kunnat starta med att förse sina mackar med snabbladdare.

Möjligen Sundsvall då...
Tanka brukar ligga mer centralt än typiska SuC, på gott och ont.
Det fanns ett Tanka tvärsöver gatan här förut.

Ganska många restauranger här.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Polestar kritiserar Teslas SuC
Ja, verkligen.mikebike skrev:Däremot har Volvo ett eget nät av bensinmackar (Tanka). Av någon anledning tycker de tydligen att behovet av bensinmackar är större än behovet av snabbladdare.
De hade ju kunnat starta med att förse sina mackar med snabbladdare.
Jag bjuder Volvo på tipset att byta namn på "Tanka" till "Ladda" och sätta upp minst 4x175kW + 2x350kW. Tror att det hade varit en hyfsad investering om de vill sälja många elbilar framöver.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)