Jag hämtade också idag 18:e och åkte från Trosta vid lunchtid. Min vänstra kamera gnällde direkt när solen föll på bilen på väg mot Arlanda. Så du är inte ensam om det. Men den fungerade till och från också. Vid något tillfälle klagade höger kamera men då låg solen lågt på den sidan. Noterade lite kondens runt glaset/plasten kring kameran på B-stolpen. Räknar med att det försvinner av användning/uppvärmning av bilen annars blir det väl ett serviceärende med tiden.Teslaiman skrev:Hämtade precis ut min model Y (första teslan). Redan när jag kör ut från Trosta får jag felmeddelande om vänster kamera. Stannar vid Märsta och märker att det är imma innanför kåpan där kameran är. Skapade service ärende och blev uppringt av Tesla. Teslan påstår att det kan hända när man tvättar bilen eller regn och dem inte kan göra något. Påpekar att det låter konstigt då det är helt ny bil och i så fall problem med konstruktionen. Vi får se hur det går men ingen bra början för min del
Sidokamerorna bländas
Moderator: Redaktion
Re: Sidokamerorna bländas
- perwis
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per38308
Hämtade en Y den 25e och hade också varning från höger kamera på stolpen när jag hämtade.
Nu hade jag det idag igen i kombination med sol på den sidan så varnar den och jag såg tydlig kondens framför kameran.
Vi får se hur det utvecklar sig…
Nu hade jag det idag igen i kombination med sol på den sidan så varnar den och jag såg tydlig kondens framför kameran.
Vi får se hur det utvecklar sig…
Vilket är helt naturligt. Det är ju liksom det som sker när solen ligger på. Bländning sker.Dexter86 skrev:Händer ofta/hela tiden när solen ligger på
Så att det meddelandet kommer dagtid med sol är ju inget konstigt. Om det sker vid andra tidpunkter så är det ju däremot inte lika "naturligt".
JappXeik skrev:Vilket är helt naturligt. Det är ju liksom det som sker när solen ligger på. Bländning sker.Dexter86 skrev:Händer ofta/hela tiden när solen ligger på
Så att det meddelandet kommer dagtid med sol är ju inget konstigt. Om det sker vid andra tidpunkter så är det ju däremot inte lika "naturligt".
-
Det är tydligen en plastfilm utanpå b-stolpen från leverans. Tror det gör att ljuset bryts sämre och bländar kameran.