Första bilden på Model 3?

Här diskuterar vi om Teslas framtida produkter

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11877
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av HelectriC »

Martinen skrev:
HelectriC skrev:
ovelundkvist skrev:
Så kan det vara, men om det är så bör det ju vara en Model X i AP:n på Model X.

Om det däremot är samma bild i Model X känns det mindre troligt att det ska föreställa en Model S...
därom tvista de lärda...
Hade varit fräckare om den visade rätt bil istället, samtidigt kollar den regnummer och presenterar ägaren i displayen. Med en enkel knapptryckning ringer den upp så man kan be dom flytta på sig.
då hade det blivit som med röststyrningen, som inte funkar om du inte har 3G-täckning. AP kommer inte fungera om du inte har nät eftersom bilen inte kan visa korrekt bild i display. Hela upplevelsen måste var akomplett annars får det vara typ :mrgreen:
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7408
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av TiborBlomhall »

Tyvärr :(

Efter att ha undersökt bilen framför mot Teslan i AP med hjälp av moderna hjälpmedel (OK då, cut-and-paste-and-scale i GIMP) ser jag nu tydligt att det är bara en annan Model S framför. Förstorar man bilen framför till samma storlek som Model S ser man att de faktiskt har samma proportioner:

[Filtypen gif har inaktiverats och kan inte längre visas.]

Men bilen framför är sedd från en annan synvinkel, längre nerifrån, så stötfångaren ser högre ut och ger intrycket av en smalare bil.
Drar man opacitetsreglaget själv är det enklare att se detaljerna än i animationen ovan.

Synd, skulle varit en jäkla story! :cry:
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare
Inlägg: 297
Blev medlem: 10 sep 2015 14:07
Ort: Vellinge

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av BigDaddyT »

Rena rama CSI ;-)
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av Martinen »

TiborBlomhall skrev:
Tyvärr :(

Efter att ha undersökt bilen framför mot Teslan i AP med hjälp av moderna hjälpmedel (OK då, cut-and-paste-and-scale i GIMP) ser jag nu tydligt att det är bara en annan Model S framför. Förstorar man bilen framför till samma storlek som Model S ser man att de faktiskt har samma proportioner:
APcar.gif
Men bilen framför är sedd från en annan synvinkel, längre nerifrån, så stötfångaren ser högre ut och ger intrycket av en smalare bil.
Drar man opacitetsreglaget själv är det enklare att se detaljerna än i animationen ovan.

Synd, skulle varit en jäkla story! :cry:

:lol:
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Inlägg: 1573
Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
Ort: Kungsholmen, Stockholm
Kontakt:

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av ovelundkvist »

Ok, jag ger mig... :(
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av chpaulin »

Snyggt Tibor ;)

Fan är det bara jag som knegar här eller? Hinner knappt läsa forumet och här hinner ni köra forensics å grejer :D
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av e5m1r »

Vi andra har mer fria jobb antar jag,
Inser att jag har en massa jobb kvar när dagen är slut
undrar varför ? :o
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av Herr X »

chpaulin skrev:
Fan är det bara jag som knegar här eller? Hinner knappt läsa forumet och här hinner ni köra forensics å grejer :D
Min chef har sagt till mig på skarpen att jag måste arbeta mer på dagtid och hänga mindre på forumet :(
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av Martinen »

Herr X skrev:
chpaulin skrev:
Fan är det bara jag som knegar här eller? Hinner knappt läsa forumet och här hinner ni köra forensics å grejer :D
Min chef har sagt till mig på skarpen att jag måste arbeta mer på dagtid och hänga mindre på forumet :(
Hårda bud. :D
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Inlägg: 4161
Blev medlem: 22 jun 2014 19:14
Ort: Täby
Kontakt:

Första bilden på Model 3?

Inlägg av Herr X »

Martinen skrev:
Hårda bud. :D
Ja, men det hade varit väsentligt mycket värre om jag inte drivit eget bolag och varit min egen chef.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av chpaulin »

Herr X skrev:
chpaulin skrev:
Fan är det bara jag som knegar här eller? Hinner knappt läsa forumet och här hinner ni köra forensics å grejer :D
Min chef har sagt till mig på skarpen att jag måste arbeta mer på dagtid och hänga mindre på forumet :(
Me, myself and the boss? ;)
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Oppfinnarn
Teslaägare
Inlägg: 484
Blev medlem: 08 aug 2015 11:11
Ort: Bjärred

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av Oppfinnarn »

HelectriC skrev:
ovelundkvist skrev:
Nej, jag hittar inga bilder alls från X displayer.
Nånting säger mig att de som fått sin X har varit tvungna att skriva på nåt slags kontrakt att dom inte får sprida information om bilarna innan ett visst datum.
Här finns svaret ang vad som visas på Model X instrumentpanel..... en Model S. kolla 46 sekunder in i denna video....
http://insideevs.com/tesla-model-x-review-by-bloomberg/
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 :) ....
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare
Inlägg: 3634
Blev medlem: 10 maj 2015 14:08
Ort: Skurup

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av Martinen »

I want one.
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av Laban »

Någon har roat sig med att ta Model X fronten , applicerat den på en mockup Model S liknande, fast kortare, skapelse för en vision om hur Model 3 skulle kunna tänkas se ut:

http://www.autoblog.com/2015/12/03/esla ... rendering/

Bild

Bild

Det här skulle väl då kanske inte rimma med det Elon har sagt om Model 3, dvs, att det inte kommer att bli en lite mindre Model S. Oavsett det så skulle denna definitivt fungera för mig.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av Surfaren »

Laban skrev:
Någon har roat sig med att ta Model X fronten , applicerat den på en mockup Model S liknande, fast kortare, skapelse för en vision om hur Model 3 skulle kunna tänkas se ut
Nej tack till fronten. Bakänden ser ok ut och ger mig lite BMW 4-serie Gran Coupe-vibbar.
Laban skrev:
Det här skulle väl då kanske inte rimma med det Elon har sagt om Model 3, dvs, att det inte kommer att bli en lite mindre Model S. Oavsett det så skulle denna definitivt fungera för mig.
Har för mig han sagt att det först kommer en "konservativ" version för att hålla tidsplanen, och något mer spektakulärt längre fram.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av pegs »

Får vara motvalls snygg front men alldeles för mycket A4/3-serie från sidan o bakifrån. Proper, men för anonym för min smak.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av chpaulin »

Jag gillar renderingen skarpt. Har en svaghet för Jaguarer och tycker delar av bilen ligger i den bollparken. Kommer bilen se ut såhär när den revealas i mars blir jag mycket nöjd :D
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av Laban »

Surfaren skrev:
Har för mig han sagt att det först kommer en "konservativ" version för att hålla tidsplanen, och något mer spektakulärt längre fram.


Något i stil med:
"We're sort of having this debate of how adventurous do we wanna be with the Model 3. We could do a smaller version of the Model S or something more radical. I think we're going to try to do something more radical".
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av Surfaren »

Ja, men han kan ju ha sagt olika saker vid olika tillfällen. Alla citerar det där tillfället hela tiden... Tyvärr har jag inget minne av i vilket sammanhang han antydde att den radikala versionen av Model 3 kunde bli fördröjd.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av danni »

Han har sagt att de ska göra Model 3 och Model Y, varav den ena ska vara mer traditionell och den andra ska vara mer vågad.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av lator »

Jag hoppas och tror att de kommer att överraska oss och resten av världen... Risken är väl att det blir så att det först kommer en mini-S och senare den utlovade crossovern som då kanske kommer att kallas Y.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av chpaulin »

lator skrev:
Jag hoppas och tror att de kommer att överraska oss och resten av världen... Risken är väl att det blir så att det först kommer en mini-S och senare den utlovade crossovern som då kanske kommer att kallas Y.
Jag hoppas verkligen på en mini-S eller kanske en midi-S :)

Är som jag nämnt tidigare lite orolig över att de skall gå lite för bananas med designen, vill inte stå ut hur mycket som helst. Model S är även om det är en sjukt snygg bil ganska Stealth, en Lambo är inte Stealth, även inte en BMW i3:a. Hoppas verkligen inte att det blir en Clownbil.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5431
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av Nicke Nyfiken »

chpaulin skrev:
Jag gillar renderingen skarpt. Har en svaghet för Jaguarer och tycker delar av bilen ligger i den bollparken. Kommer bilen se ut såhär när den revealas i mars blir jag mycket nöjd :D
Jag är helt enig med dig. Tycker den ser riktigt trevlig ut och hoppas verkligen att trean blir något liknande.

Av tre anledningar hoppas jag att Tesla väljer att göra en i deras ögon konservativ bil.

1. Tidsplanen. Om det ska vara en massa spektakulära lösningar kommer det att dröja ännu längre tid innan bilen kommer ut på marknaden. Vi behöver en enkel och överkomlig elbil med hygglig räckvidd NU!

2. Priset. Risken är att kostnaderna dra iväg ju mer spektakulär bilen blir. Det är inget fel i det i sig. Men Teslas ambition är att trean ska bil en bil för den stora massan och då är priset väldigt viktigt. Vi behöver en enkel och ÖVERKOMLIG elbil med hygglig räckvidd nu!

3. Acceptansen. Ju mer lik en traditionell bil trean är, ju större chans har den att gå hem hos den stora massan. Man får inte glömma att för den stora massan är det ett stort steg att gå från en traditionell ICE-bil till en elbil. Ju märkligare och annorlunda elbilen verkar vara, desto större är tvivlen och motståndet att ta steget över. Vi behöver en ENKEL och överkomlig elbil med hygglig räckvidd nu!

Med orden konservativ och enkel, menar jag med Tesla mått mätt. En konservativ och enkel bil från Tesla kommer ändå vara ganska radikal och nytänkande i konstruktionen i jämförelse med de traditionella biltillverkarna. Jag tror man riskerar att skjuter över målet om man gör en spektakulär bil som avviker för mycket från det den stora massan är van vid.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare
Inlägg: 1026
Blev medlem: 21 dec 2014 22:05
Ort: Kisa

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av pegs »

Nicke Nyfiken skrev:
3. Acceptansen. Ju mer lik en traditionell bil trean är, ju större chans har den att gå hem hos den stora massan. Man får inte glömma att för den stora massan är det ett stort steg att gå från en traditionell ICE-bil till en elbil. Ju märkligare och annorlunda elbilen verkar vara, desto större är tvivlen och motståndet att ta steget över. Vi behöver en ENKEL och överkomlig elbil med hygglig räckvidd nu!
+1

Tror också att acceptansen för att inte ha standard-funktioner är lägre i en mellanklassbil. Här behöver dom kryssa av fler punkter i listan med det som folk upplever som standard. (Jag tänker bra strålkastare, dragkrok mm )
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Laban
Teslaägare
Inlägg: 3082
Blev medlem: 30 sep 2015 05:28
Ort: Luleå

Re: Första bilden på Model 3?

Inlägg av Laban »

Nicke Nyfiken skrev:
...

3. Acceptansen. Ju mer lik en traditionell bil trean är, ju större chans har den att gå hem hos den stora massan. Man får inte glömma att för den stora massan är det ett stort steg att gå från en traditionell ICE-bil till en elbil. Ju märkligare och annorlunda elbilen verkar vara, desto större är tvivlen och motståndet att ta steget över. Vi behöver en ENKEL och överkomlig elbil med hygglig räckvidd nu!

Med orden konservativ och enkel, menar jag med Tesla mått mätt. En konservativ och enkel bil från Tesla kommer ändå vara ganska radikal och nytänkande i konstruktionen i jämförelse med de traditionella biltillverkarna. Jag tror man riskerar att skjuter över målet om man gör en spektakulär bil som avviker för mycket från det den stora massan är van vid.
En annorlunda design betyder inte nödvändigtvis att det påverkar tidsplanen , så länge man stannar vid design och inte udda tekniska lösningar. Men här håller jag med delvis. Läser man kommentarerna på autoblog/green angående renderingen så tycker väldigt många där att den var tråkig. För mycket Audi, BMW, "vi har sett den förut". Men frågan är hur representativa dessa är för den stora massan. Och det är väl inte direkt så att ex nya Audi A4 är något spektakulärt designmässigt. Eller BMW 3 serien för den delen. Och det är väl dessa man riktar in sig mot främst tänker jag mig.

Men jag tror att man bör ge lite mer utrymme i baksätet , om inte annat höjd, genom att inte sänka taket direkt efter b-stolpen som i renderingen. Ex som på just Audi A4:

Bild

Kanske då ännu tråkigare designmässigt men det köper jag. Finns en del som efterfrågar en hatchback också, de som vill ha en mer praktisk bil än en sedan. Tror knappast man väljer en mer Golf liknande bil, eller Bolt då om man så vill, kanske en BMW GT variant:

Bild

Jag har lite svårt att bestämma mig för vad jag tycker om dessa bilar, i vissa vinklar, lägen kan jag tycka att det är snyggt. I andra fall tycker jag att det ser ut som att delen framför b-stolpen tillhör en annan modell än den bakre delen. Jag föredrar nog kombi framför detta men med tanke på den amerikanska marknaden så är det nog inte så troligt att det blir något mer kombi liknande.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Skriv svar