Chademo Adapter

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Chademo Adapter

Inlägg av e5m1r »

Lessmog skrev:
znak3 skrev:
bullen skrev:
Tack för svaren om än lite sent. Köpte adaptern samma dag som bilen. O jag hade inte klarat mig utan den. Till Oslo är den en nödvändighet. Till Göteborg spar jag 2 mil enkel tack vare den
Jag planerar en resa från Stockholm till Oslo nästa helg. Tar tacksamt emot tips på var jag kan/ska ladda. Har chademo adapter och type 2. Är där över helgen så jag måste komma hem igen så vore toppen med tips om var man kan ladda inne i Oslo också. Såg ett p hus som heter vulkan men man vet ju aldrig om det är ledigt....
Såg visst någon Björn-video om ett nyöppnat P-garage under slottet (Akershus?) med fullt av uttag - dock inte riktig tjockström. Kostar inget extra att ladda tror jag. Öppet dagtid, typ 06-22. Gångbart avstånd till centrala stan.

Har tyvärr ingen bättre länk än mitt skakiga minne! :oops:
Har för mig att det garaget kopplade bort elen p.g.a. risk för brand
Kolla med herr_x han bor nära Oslo
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Chademo Adapter

Inlägg av HelectriC »

Kolla appen "EL Oslo kommune". Med den kan du öppna dörrarna till elbilsgaragen och även se var dom ligger.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
znak3
Teslaägare
Inlägg: 204
Blev medlem: 11 nov 2015 23:16

Re: Chademo Adapter

Inlägg av znak3 »

HelectriC skrev:
Kolla appen "EL Oslo kommune". Med den kan du öppna dörrarna till elbilsgaragen och även se var dom ligger.
Tack för alla svar :D kollar den där appen låter bra!
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Användarvisningsbild
znak3
Teslaägare
Inlägg: 204
Blev medlem: 11 nov 2015 23:16

Re: Chademo Adapter

Inlägg av znak3 »

znak3 skrev:
HelectriC skrev:
Kolla appen "EL Oslo kommune". Med den kan du öppna dörrarna till elbilsgaragen och även se var dom ligger.
Tack för alla svar :D kollar den där appen låter bra!
Appen verkar ju väldig bra! Lätt att se om det finns lediga platser. Grymt bra en sån borde finnas i Stockholm!?
image.png
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Chademo Adapter

Inlägg av Bjelke »

Bjelke skrev:
KlasE skrev:
Är Hudik-laddaren igång? Ska åka från Björnrike via Sveg/84an ner till SuC Gävle imorgon. Vore skönt att vid behov kompletteringsladda i Hudik, men annars får det bli sveg-bollnäs-gävle utan mellanladdning. Det gick bra på vägen upp i måndags.
Nix, den var övertäckt igår em iaf :(

Edit: Alltid trevligt att åka genom Bollnäs :D
Fast ur elbilsägarsynpunkt så är det skamligt uselt här tyvärr, bästa tipset är att be snällt hos biluthyrningsfirman vid tågstationen (tror det är Mabi) om man får låna deras typ2-uttag.
Nu är den igång iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar