Tycker det blir ordentligt varmt i bilen ändå om den står i sol. Tror att vit interiör har större betydelse för att hålla behagligt klimat i kupén jämfört med vit exteriör.
Tycker ni andra som har flera bilar att svart exteriör ger väsentligt varmare kupé jfm ljus exteriör?
Bästa färgen på Model Y?
Moderator: Redaktion
-
Re: Bästa färgen på Model Y?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Så jag förstod det från en annan tråd, men har ingen källa utöver det viewtopic.php?p=709712#p709712Arn skrev: ↑12 apr 2023 10:36Menar du att bilen tillverkas i Kina om man väljer blå färg?sockip77 skrev: ↑11 apr 2023 20:38Tack för alla svar!
Blir inte lätt det här:
Svart - snygg men solidlack och lite skrämd av alla trådar kring lackkvalitet och stenmagnet
Vit - prisvärd och hållbar men inte speciellt snygg (till skillnad från S och 3 som jag tycker är riktigt snygga i vitt)
QS - snygg men dyr och dessutom snyggast med svarta fälgar... Så då ännu mindre prisvärd
Blå - veto från sambon och undviker helst Kina
Röd - veto från sambon och dyrast
Tur att jag ändå tänkte vänta 1-2 veckor för att se om prishöjningen från USA slår igenom - lite mer tid att tänka![]()
Tesla Model Y LR '23
Tesla Model 3 P ’21
MG ZS EV ’21
Nissan Leaf ’17
Toyota Prius Plug-in ’13
Tesla Model 3 P ’21
Nissan Leaf ’17
Toyota Prius Plug-in ’13
Berlin tillverkar inte blå bilar ännu.
Om du konfigurerar en Model Y Performance med blå lack ser du att den har estimerad leverans i höst (och då troligen med en ny blå färg). Väljer du en blå LR så är det den nuvarande blå och med snabbare leverans från Kina.
Om du konfigurerar en Model Y Performance med blå lack ser du att den har estimerad leverans i höst (och då troligen med en ny blå färg). Väljer du en blå LR så är det den nuvarande blå och med snabbare leverans från Kina.
Senast redigerad av Bengt, redigerad totalt 1 gånger.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
-
Om du vill ha en blå Y från Berlin gissar jag att du kan prata med Tesla om det. Antar att det är möjligt att beställa en blå från Berlin om det är ok med dig att vänta tills produktionen drar igång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Jag la min beställning av en LR som blå i februari 21 och bad Tesla lägga ordern som vilande tills Berlin började leverera, inga problem. Nu blev den körsbärsröd till slut, men det är en annan historia. 

MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
MC Red 85D såld