Blinkers- och växel-spak

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1906
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Blinkers- och växel-spak

Inlägg av themax »

martinot skrev:
themax skrev: 06 sep 2023 17:29
Du menar som regnsensor, USS och 360-kamera och annat fullständigt onödigt? Att skratta åt människor som faktiskt vill ha funktioner som ses som standard i stort sett alla världens moderna bilar visar inte direkt på förståelse för olika behov.
Regnsensor är det många, men inte alla bilar som har. USS har vi bara bak på vår Mini (inte fram). 360-vy har vi inte på någon av våra bilar.
Det står dig naturligtvis fritt att medvetet eller omedvetet missförstå min poäng.
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14619
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Blinkers- och växel-spak

Inlägg av taliz »

themax skrev: 06 sep 2023 17:29
taliz skrev:
Blir det nästa grej många kommer köpa men aldrig montera? :lol:
Som skärm framför ratten, runt ratt etc. Många som tänker att "det måste man ha" och beställer innan bilen levererats. Sen upptäcker de att det funkar tillräckligt bra utan. :D
Du menar som regnsensor, USS och 360-kamera och annat fullständigt onödigt? Att skratta åt människor som faktiskt vill ha funktioner som ses som standard i stort sett alla världens moderna bilar visar inte direkt på förståelse för olika behov.
Du kör väl själv en bil utan det? Hur kunde du göra ett sådant val om det var så viktigt?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1906
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: Blinkers- och växel-spak

Inlägg av themax »

taliz skrev:
themax skrev: 06 sep 2023 17:29
taliz skrev:
Blir det nästa grej många kommer köpa men aldrig montera? :lol:
Som skärm framför ratten, runt ratt etc. Många som tänker att "det måste man ha" och beställer innan bilen levererats. Sen upptäcker de att det funkar tillräckligt bra utan. :D
Du menar som regnsensor, USS och 360-kamera och annat fullständigt onödigt? Att skratta åt människor som faktiskt vill ha funktioner som ses som standard i stort sett alla världens moderna bilar visar inte direkt på förståelse för olika behov.
Du kör väl själv en bil utan det? Hur kunde du göra ett sådant val om det var så viktigt?
Har jag skrivit att just jag behöver det? Det jag skrev är att människor har olika behov. Att du klarar dig utan regnsensor, blinkersspak, parkeringssensorer och skärm bakom ratten må vara hänt, men andra människor kanske önskar dessa funktioner. Varför inte bara acceptera att människor har olika behov utan att skratta åt dem som inte har samma behov som dig?
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14619
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Blinkers- och växel-spak

Inlägg av taliz »

themax skrev: 06 sep 2023 19:09
taliz skrev:
themax skrev: 06 sep 2023 17:29
taliz skrev:
Blir det nästa grej många kommer köpa men aldrig montera? :lol:
Som skärm framför ratten, runt ratt etc. Många som tänker att "det måste man ha" och beställer innan bilen levererats. Sen upptäcker de att det funkar tillräckligt bra utan. :D
Du menar som regnsensor, USS och 360-kamera och annat fullständigt onödigt? Att skratta åt människor som faktiskt vill ha funktioner som ses som standard i stort sett alla världens moderna bilar visar inte direkt på förståelse för olika behov.
Du kör väl själv en bil utan det? Hur kunde du göra ett sådant val om det var så viktigt?
Har jag skrivit att just jag behöver det? Det jag skrev är att människor har olika behov. Att du klarar dig utan regnsensor, blinkersspak, parkeringssensorer och skärm bakom ratten må vara hänt, men andra människor kanske önskar dessa funktioner. Varför inte bara acceptera att människor har olika behov utan att skratta åt dem som inte har samma behov som dig?
Då läste du nog fel. Poängen var att många tror att de behöver det, och beställer hem prylar i förväg. När de sen får bilen blir grejerna liggande i en låda då de inser att de faktiskt inte behövde dem, det funkade tillräckligt bra utan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare
Inlägg: 2205
Blev medlem: 31 mar 2015 17:17
Ort: Zug, Switzerland

Re: Blinkers- och växel-spak

Inlägg av jpetters »

mikebike skrev: 06 sep 2023 16:24
cicob skrev: 06 sep 2023 15:48
Ja, det är lugnt att beställa från EU till oss här i CH.

Nu anar jag lite ljus i tunneln!
Hoppas dessa (eller någon annan) går från prototyp till färdig lösning. Jag kommer att stå längst fram i kön.

Det dröjde inte länge.😁
Ser ut att vara "plug and play" med spakar från 3/Y.
Skriv svar