Första Model X i Europa?
Moderator: Redaktion
Re: Första Model X i Europa?
Nu finns de en Model X till salu i Europa, hoppas bara ingen blir lurad och tror att den fungerar med EUs Superchargers för de hade varit riktigt synd.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/te ... 22841.html
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/te ... 22841.html
Det står iallafall tydligt att det är en USA-modell. Men 200 000 EUR + moms...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag tar tillbaka att det var tydligt... Det står även "EU Edition". Och leveranstid 14 dagar. Undrar om den är i Europa ens.bylund skrev:Det står iallafall tydligt att det är en USA-modell. Men 200 000 EUR + moms...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tydligen så ska Model X för Europa börja produceras om ungefär 12 dagar så snart borde det börja komma hit.
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ost1397748Funny, confirmed my order 2 days ago according to the contract where it says you can speed things up that way and now I get a mail from my DS stating she can't confirm yet because they only start production for EU in twelve days anyway.?????
BS or true?
Fast det där verkar en smula förvirrat. Om produktionen verkligen skulle starta om 12 dagar så vore de väl extra intresserade av att få bekräftade ordrar redan nu så att de kan planera. Att produktionen inte har startat i sig är ju inte någon anledning att de inte skulle kunna bekräfta ordern.
Samtliga Signature som konfigurerades då vi först kunde konfigurera hamnar i produktionskön då. Jag försökte också flytta fram så att jag inte hade två veckor på mig att ändra konfigurationen som jag haft 18 månader på mig att fundera på men fick reda på att det inte gick nu initialt när Model X släpps. Detta på grund av att produktion ska starta den 14:e mars. På min sida finns följande text:vigge50 skrev:Tydligen så ska Model X för Europa börja produceras om ungefär 12 dagar så snart borde det börja komma hit.http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ost1397748Funny, confirmed my order 2 days ago according to the contract where it says you can speed things up that way and now I get a mail from my DS stating she can't confirm yet because they only start production for EU in twelve days anyway.?????
BS or true?
Your Tesla has been scheduled for production. You have until 2016/03/14 to change your design or cancel for a full refund. After that date, your Tesla will enter the factory production queue and your order payment will be non-refundable.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
De vill nog inte att personer som haft reservation i mer än 2 år ska känna sig omsprungna av de som haft reservation i mindre än ett år. Tror att de flesta Signature kommer komma med samma båt och få bilarna levererade ungefär samtidigt. Undantaget blir de som inte konfigurerat under första veckorna men det är ju då upp till den som lagt reservationen och inte upp till Tesla.bylund skrev:Fast det där verkar en smula förvirrat. Om produktionen verkligen skulle starta om 12 dagar så vore de väl extra intresserade av att få bekräftade ordrar redan nu så att de kan planera. Att produktionen inte har startat i sig är ju inte någon anledning att de inte skulle kunna bekräfta ordern.
När jag ringde lät det som att de inte vill bekräfta några ordrar i förtid under det första året, alltså ungefär tills de betat av alla som lade en reservation fram till och med 2015.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Fast de lär väl ändå producera i reservationsordning (i den mån en order lagts i tid), så om man bekräftar idag eller i nästa vecka torde inte ha någon betydelse i alla fall.Svenssons skrev:De vill nog inte att personer som haft reservation i mer än 2 år ska känna sig omsprungna av de som haft reservation i mindre än ett år. Tror att de flesta Signature kommer komma med samma båt och få bilarna levererade ungefär samtidigt. Undantaget blir de som inte konfigurerat under första veckorna men det är ju då upp till den som lagt reservationen och inte upp till Tesla.bylund skrev:Fast det där verkar en smula förvirrat. Om produktionen verkligen skulle starta om 12 dagar så vore de väl extra intresserade av att få bekräftade ordrar redan nu så att de kan planera. Att produktionen inte har startat i sig är ju inte någon anledning att de inte skulle kunna bekräfta ordern.
När jag ringde lät det som att de inte vill bekräfta några ordrar i förtid under det första året, alltså ungefär tills de betat av alla som lade en reservation fram till och med 2015.
Tror att leverans kommer ske efter reservationsdatum, inte när order lades. Tesla är nog medvetna om att allt de gör och hur det görs hamnar på forum så de vill nog inte öppna upp en bakdörr och få några tusen samtal till supporten i Europa med folk som vill korta ner betänketiden ett par veckor samtidigt som personer som haft reservation i flera år känner sig omsprungna.bylund skrev:Fast de lär väl ändå producera i reservationsordning (i den mån en order lagts i tid), så om man bekräftar idag eller i nästa vecka torde inte ha någon betydelse i alla fall.
Som sagt så kommer det nog inte ha någon betydelse rent leveransmässigt ändå.