Ja precis sixt skulle äga skyllten men det är bara att glra ett avtal där ni är överens om att den förs över till dig vid önskan behovSurfaren skrev:Ja, jag står inte vare sig som ägare eller brukare, och har man inte person/orgnummer i pappren så får man inte ha skylten på bilen. Om Sixt fixar det åt dig så innebär det väl att Sixt kommer äga skylten (om du är i samma sits som jag, och inte står med i registret). Vet inte om jag vill att Carmatic ska äga min personliga skylt...e5m1r skrev:Hyr ?
Jag har min genom sixt och tog upp det innan och de sa att det inte är några problem de fixar personlig skyllt om jag vill ha det
Personliga skyltar
Moderator: Redaktion
Re: Personliga skyltar
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Om det är så enkelt beror på hur man tolkar detta:e5m1r skrev:Ja precis sixt skulle äga skyllten men det är bara att glra ett avtal där ni är överens om att den förs över till dig vid önskan behov
Transportstyrelsen skrev:Det organisations- eller personnummer som du anger i ansökan äger rätten till skyltbeteckningen i tio år. Transportstyrelsen kan i enskilda fall medge att rätten till en personlig skylt får överlåtas till någon annan om det finns särskilda skäl.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Särskillda skäl
Bilen hyrdes numera ägs av mig.
Bilen hyrdes numera ägs av mig.

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Jag "bokade" min skylt på ett annat fordon innan, mest så ingen annan hann före. Sen när den skulle över så var det bara att ringa, så fixa de det över telefon(kom dock en helg emellan, så körde några dagar med "felaktig/olaglig" skyltning på Teslan.) De var mycket enkla att ha att göra med så i ditt fall hade jag ringt de o frågat.
/Sony Z3 Dual
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Hamnade bakom en riktigt fin P90D igår, vi hade sällskap från Sheraton till Odenplan i Stockholm.
Regnr NOTGLTY
Regnr NOTGLTY

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Här är den, ägare är advokat.Johnalm skrev:Hamnade bakom en riktigt fin P90D igår, vi hade sällskap från Sheraton till Odenplan i Stockholm.
Regnr NOTGLTY
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Denna är bra också
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
NOOIL4M
Jag räknar med att skylten "BARA EL" snart är på en Tesla. Bild (rättvänd) kommer....
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Vadå ska inte Araben le?lem skrev:Jag räknar med att skylten "BARA EL" snart är på en Tesla. Bild (rättvänd) kommer....

Huxx skrev:Vadå ska inte Araben le?lem skrev:Jag räknar med att skylten "BARA EL" snart är på en Tesla. Bild (rättvänd) kommer....

LE ARAB ...
Detta var vaket!
Jag börjar ana vilken ton det är här....
Hälsningar
Lars som började med Clio -> Berlingo -> A-klass electric -> Leaf och kört 15' kmil elbil senaste 8 åren
PS
Tyvärr har affären gått i stå då frugan vägrar skriva på pantbrevet (på villan) så jag får hålla tillgodo med en sketen leaf utan app (se elbil.forum24.se Nissan om säkerhetshålet).
DS
Detta var vaket!
Jag börjar ana vilken ton det är här....
Hälsningar
Lars som började med Clio -> Berlingo -> A-klass electric -> Leaf och kört 15' kmil elbil senaste 8 åren
PS
Tyvärr har affären gått i stå då frugan vägrar skriva på pantbrevet (på villan) så jag får hålla tillgodo med en sketen leaf utan app (se elbil.forum24.se Nissan om säkerhetshålet).
DS
Hälsningar
Lars
Lars
haha har sett denna jag med inne i stan! Anade nästan att det var en advokat/kriminell som ägde denAlexander skrev:Här är den, ägare är advokat.Johnalm skrev:Hamnade bakom en riktigt fin P90D igår, vi hade sällskap från Sheraton till Odenplan i Stockholm.
Regnr NOTGLTY
Off topic: Skillnaden kan vara hårfin. Pappa råkade vara bekant med en försvarsadvokat som under tjänsteutövning häktades inför sittande rätt, för mened. Kisen tjänade dock rejält med flis på de grova bovar han fick loss enstaka gånger, enligt obekräftad uppgift.Alx skrev:haha har sett denna jag med inne i stan! Anade nästan att det var en advokat/kriminell som ägde denAlexander skrev:Här är den, ägare är advokat.Johnalm skrev:Hamnade bakom en riktigt fin P90D igår, vi hade sällskap från Sheraton till Odenplan i Stockholm.
Regnr NOTGLTY

Selfish
Tack för att du tog BATTERI för nu fick jag den mer internationellt gångbara BATTERY. I mellantiden har jag funderat på flera alternativ. AMPERE är redan upptaget, men ngn här på forumet heter kanske Pär? Då duger AMPÄR. Flera som fortfarande är lediga är:
WATT. ELSTRÖM. RÖKFRI. LJUDLÖS. RENLUFT. OLJEFRI. SMOGFRI. SOPPFRI. OSFRI. LUKTFRI. DOFTLÖS. DOFTFRI m fl som ni själv får fundera ut.
Tack för att du tog BATTERI för nu fick jag den mer internationellt gångbara BATTERY. I mellantiden har jag funderat på flera alternativ. AMPERE är redan upptaget, men ngn här på forumet heter kanske Pär? Då duger AMPÄR. Flera som fortfarande är lediga är:
WATT. ELSTRÖM. RÖKFRI. LJUDLÖS. RENLUFT. OLJEFRI. SMOGFRI. SOPPFRI. OSFRI. LUKTFRI. DOFTLÖS. DOFTFRI m fl som ni själv får fundera ut.
Faktiskt ganska töntigt med en hel del av dessa skyltar... Sorry men... 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Benägen att hålla med. Om man har en firma kan jag förstå att man skaffar nåt som associeras med firmanamnet eller produkten, men random "skojigt" ord? Nja, inte min grej.hybris skrev:Faktiskt ganska töntigt med en hel del av dessa skyltar... Sorry men...
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Vänligen observera att jag har paxat för Lessmog. Dock inte på skylten. Än.
edit: Delvis för att jag är böjd att hålla med ett par tidigare inlägg.
edit: Delvis för att jag är böjd att hålla med ett par tidigare inlägg.
Lika bra att köra utan, då slipper slipper man trängselavgiften.hybris skrev:Faktiskt ganska töntigt med en hel del av dessa skyltar... Sorry men...
- kanylbullen
- Teslaägare
Jag tycker det är roligt! Skulle däremot inte själv sätta på mig clownutstyrsel bara för att jag gillar clowner, så i viss mån tycker jag du har rätt.hybris skrev:Faktiskt ganska töntigt med en hel del av dessa skyltar... Sorry men...

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Om man nu köpt sin drömbil så måste man ju fixa något unikt namn, ABC 123 är ganska tråkigt liksom... Töntigt kan folk tycka.. men man har fått en del trevliga reaktioner där folk tyckt att det var roligt / passande!hybris skrev:Faktiskt ganska töntigt med en hel del av dessa skyltar... Sorry men...

Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
En skylt som man skulle kunna ha på t.ex. en Tesla 90D om man är fysiker är 2E27 EV. Inte många som skulle fatta den dock misstänker jag. Hade man haft lite fler tecken på sig hade man kunna ha 2 HELLA EV men den hade nog än färre förstått...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det går ju att tillverka personliga registreringsskylthållare. Mycket billigare och man kan skriva precis vad man vill. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14