Hänger här sålänge
http://livestream.com/Foolyboo/events/5062928
Moderator: Redaktion
En stor del av eventet för Model X hade ju med säkerhet att göra och jag vet att det varit fokus för Model S också innan Model X. Var t.ex. mycket prat om full pott och 5 stjärnor på de amerikanska och europeiska testet.Petter skrev:Jag bokade också direkt 4.30.
Inget confirmation-mail och jag kommer inte in på myTesla dock.
En saknade slog mig när jag såg usercase-filmerna om Model S på livefeeden på Tesla just nu:
Säkerhet.
Jag har inte sett så mycket skriverier om detta inför Model 3. Kan ju vara en usp som elon väljer lyfta fram. Världens säkraste mellanstora bil, säkrare än BMW 3-serie, Volvo V60, Audi A4. Beroende på dels mjukvaran/sensorer, men också på fysisk uppbyggnad.
Tycker man missade detta fokus i för stor utsträckning med Model S i början - det fick inte plats mellan 0-60 tider och räckvidds-fokus.
Fick göra detsamma men nu är den bokad.Indigo skrev:Jag hade ju inte mitt kort upplåst för kortbetalning online utan säkerhet först, så jag fick logga in och fixa det först!
Eftersom det finns otaliga "köer" och Tesla antagligen inte vill sprida för mycket information så finns inget säkert sätt på att veta var man ligger till. Dock kommer det antagligen regelbundet komma uppdateringar från Tesla hur många som har reserverat Model ≡, första rapporten räknar jag med kommer om några minuter...Cornelis skrev:2 st bokade.![]()
Någon som vet om mankan se sin köplats? Lär ju så klart ändra sig över tid då en del kliver av och en del med förtur kliver på men det skulle ju vara kul att veta på ett ungefär hur man ligger till.
Finns ingen direkt risk att reservera två bilar. Banken ger ingen ränta ändå och pengarna går att få tillbaka när som helst. Jag reserverade ändå bara en bil men är inte säker på att jag ska köpa den.hybris skrev:Bokat min bil.
Fattar inte varför alla flippar ur och bokar 2 eller fler? Skall Ni köpa ut och spekulera att sälja dyrare? Blir en big fail om Tesla istället drar upp produktionen...
Kanske för att man tänker köpa två...hybris skrev:Bokat min bil.
Fattar inte varför alla flippar ur och bokar 2 eller fler? Skall Ni köpa ut och spekulera att sälja dyrare? Blir en big fail om Tesla istället drar upp produktionen...
Tror deras server har mycket att göra nu, jag kommer inte in på Mytesla alls just nu.Fuelman skrev:Bokade på hemsidan men har inte fått någon confirmation mail eller liknande. Någon som fått det?
Tidigare för t.ex. Model X så kunde du reservera hur många du ville. Man fick visserligen lägga ut mer än 3 gånger så mycket per reservation.P_EL skrev:Smart att låta alla boka två, nu ser intresset dubbelt så stort ut och dubbel crowdfunding! Med tanke på risken för förseningar lär dessutom risken att ta förbeställningar på ett par 100k bilar vara noll för Tesla som kommer att ha en så stor efterfråga när det är dags oavsett dessa förbokningar...
Jag bokade två, för att ha en extra tidig reservation när någon i familjen eller en nära vän senare kommer på att dom vill ha en Model 3 men inte vill vänta ett år extra på leverans för att dom inte bokade tidigt. Jag har inte för avsikt att tjäna pengar på detta (men inte förlora heller så klart, den som vill ha min andra bil får betala vad den kostar).hybris skrev:Fattar inte varför alla flippar ur och bokar 2 eller fler? Skall Ni köpa ut och spekulera att sälja dyrare? Blir en big fail om Tesla istället drar upp produktionen...
Jag har två prio-reservationer eftersom jag har två Teslor, men bokade bara en Model 3 till oss själva... det kanske var dumt att inte använda den andra också? Med 125 000 reservationer så här långt så kan det ta tid för de familjemedlemmar som inte hunnit boka i tid..Surfaren skrev:Jag bokade två, för att ha en extra tidig reservation när någon i familjen eller en nära vän senare kommer på att dom vill ha en Model 3 men inte vill vänta ett år extra på leverans för att dom inte bokade tidigt. Jag har inte för avsikt att tjäna pengar på detta (men inte förlora heller så klart, den som vill ha min andra bil får betala vad den kostar).hybris skrev:Fattar inte varför alla flippar ur och bokar 2 eller fler? Skall Ni köpa ut och spekulera att sälja dyrare? Blir en big fail om Tesla istället drar upp produktionen...